Laptop levensduur

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Waarom gaan laptops zoveel korter mee als desktops?
Is het omdat alles zo klein moet zijn?

Heb inmiddels alweer mijn 4e laptop van de zaak. Allemaal Toshibas.
Gaan om de haverklap kapot, meestal wordt het opgelost door vervangen van mobo (wat anders te vervangen bij zo'n ding :P )....

Heb nu sinds 3 maanden een nagelnieuwe Tecra S1. Zit vandaag rustig te tokkelen, ineens gaat het scherm kuren vertonen, rare kleuren, flikkerend scherm. Heb net ontdekt dat als ik hard op een bepaald punt op de onderkant druk, het scherm normaal wordt. Laat ik los, meteen weer puin.
Ik baal als een stekker. Ik verzorg ze allemaal heel erg goed, ben er altijd voorzichtig mee. Draaien wel veel uurtjes. Of ja, wat is veel... van 08.15 tot een uur of 5 op het werk, dan mee naar huis, en meteen weer opstarten, tot een uur of twaalf. Doe er echt niks raars mee, maar ik krijg natuurlijk nu op het werk steeds meer commentaar :P

Wat is het toch... Is Toshiba zo'n klote merk? Of zijn laptops in het algemeen veel storingsgevoeliger (volgens de TD bij ons wel, véél meer storingen als desktops)...

Wat zijn de meningen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien omdat zo'n ding volgedrukt is met onderdelen, minder ventilatie krijgt (als desktops), meer klappen moet opvangen, energiezuinig en snel tegelijk moet zijn, etc, etc..?

Toshiba is toch hét lapdozen-merk? IBM moet ook erg stevig zijn. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oi, Overige Hardware is geen dumpbak :o

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutz0r schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 02:11:
Misschien omdat zo'n ding volgedrukt is met onderdelen, minder ventilatie krijgt (als desktops), meer klappen moet opvangen, energiezuinig en snel tegelijk moet zijn, etc, etc..?

Toshiba is toch hét lapdozen-merk? IBM moet ook erg stevig zijn. :)
no need 2 say more.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 08:54

netblade

Sunrise

Ben zelf niet tevreden over toshiba, en als ik dit soort verhalen hoor weet ik waarom.
Die support van hun is ook 3x niks, moest zelf me wlan module inbouwen, stelltetje aasgieren

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Tja, ik heb nu alweer dik 2 jaar een Dell (latitude c840) gebruik deze ELKE dag minstens 10 uur en hij doet het nog steeds hetzelfde als op de dag dat ik hem kreeg.

Heb zakelijk nog wat meer Latitude's rondlopen en een aantal Inspirons (waaronder 510m) ook daar nog NOOIT iets aan gehad.

Enige probleem wat ik nu meerdere malen met Dell PC's heb gehad is dat de voedingen kapot gaan (van de desktops dus). Meer dan eens gehad op verschillende computers bij verschillende klanten.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 12:51
Hier weer andere verhalen: Juist alle Dell laptops in mijn omgeving gaan kapot (geheugen, tobo, scherm etc.)
IBM daarentegen: oerdegelijk. Alleen bij mijn Thinkpad 390E ging het scherm op een gegeven moment los maar dat kon ik oplossen door een iets groter schroefje in te draaien (en hard ;)
Deze laptop gebruik ik al sinds augustus 1999 fulltime (staat wel vrijwel altijd thuis), dus 5,5 jaar!
I _/-\o_ B _/-\o_ M _/-\o_ !

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 06-10 07:22
Ik wilde dat ze bij ons overstapten op thinkpads...
Want dit is echt zwaar klote. En ik ben niet de enige. Om me heen sneuvelen ze overal. Ik snap niet dat ze nog een afzetmarkt bij ons hebben. :X
Nou gaat dat ding maandag in reparatie bij ons, die constateren hardware, dan moet hij naar getronics, komt weer terug, wordt hoogstwaarschijnlijk opnieuw geinstalleerd (tuurlijk nog ff gemulticast over het netwerk van te voren ;) ), en ik mag hopen dat ik hem over 2 weken terug heb. Ook dat is schandalig :(

IBM roeleert ja.. Als ze hun laptops net zo degelijk bouwen als hun servers, storage en weet ik niet wat nog meer allemaal.... rij ze maar naar binnen met de palets tegelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
pinockio schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 09:15:
Hier weer andere verhalen: Juist alle Dell laptops in mijn omgeving gaan kapot (geheugen, tobo, scherm etc.)
IBM daarentegen: oerdegelijk. Alleen bij mijn Thinkpad 390E ging het scherm op een gegeven moment los maar dat kon ik oplossen door een iets groter schroefje in te draaien (en hard ;)
Deze laptop gebruik ik al sinds augustus 1999 fulltime (staat wel vrijwel altijd thuis), dus 5,5 jaar!
I _/-\o_ B _/-\o_ M _/-\o_ !
He he, ik heb ook zon 390E (toeval 8)7 ) en dit is het enige model idd met problemen, bij mij zit het scherm ook erg los. En aandraaien hielp wel een beetje, maar de laptop is nu gewoon op :)

Mijn (ex) X40 was ook enorm stevig, ik heb eens gehad dat een debiel er mee ging kloten (scherm als wip gebruiken) ding bleef perfect werken, dat hoefde ik nml niet bij mijn acer te doen. (was dus ook meteen rma)
Ook kun je gewoon gaan staan op die dingen (maar dat had ik al eens eerder vermeld :+ )
Pagina: 1