Toon posts:

Keuze uit 3 Home Cinema setjes..

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zow,, ik heb eindelijk me gehele DIY (jah DIY) home cinema set verkocht..

Maar door tijd gebrek kan ik niet weer aan DIY beginnen..
Ik dacht nu zelf aan iets leuks,, klein,, en toch wat leuk geluid..

Na wat zoeken op internet en 1 setje te kunnen hebben luisteren (rest is ontvindtbaar in deze regio)..

Nummer 1:
Sony DAV SR2

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicastore.nl/vshop/images/DAV-SR2IM.jpg

Gegevens:
DVD speler:

Super Audio CD weergave
DVD / DVD-R / DVD-RW (video mode) / DVD+R / DVD+RW weergave
CD / CD-R / CD-RW / Video CD / SVCD weergave
MP3, JPEG weergave
Receiver:
S-Master volledig digitale versterker
700 Watt total power (5x 100 Watt plus 2x 100 Watt Twin Drive subwoofer)
Dolby Digital / DTS / Dolby Prologic II decoders
Digital Cinema Sound
RDS Tuner
Luidspreker:
Nieuw 'Digital Direct Twin Drive' subwoofer technologie
2x Aluminium zuilluidsprekers, 2x satellite achter luidsprekers, 1x centerluidspreker

Nummer 2:
Sony HTP 2000

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicastore.nl/vshop/images/SonyHTP2000_(medium).jpg

Gegevens:
Totaal uitgangsvermogen 420 W (RMS)
Dolby® Digital-, DTS- en Dolby® Prologic® II-decoder
RDS tuner
2 slanke zuilluidsprekers, 2 satellietluidsprekers achter, middenluidspreker en 120-W actieve subwoofer
Weergave van DVD / DVD-R/RW / DVD+R/RW / CD-R/RW / MP3 / VCD / SVCD / JPEG
Precision Drive 3-mechanisme
Cinema Progressive
MP3-browser
Inclusief speakerkabel en digitale kabel

Nummer 3:
Pioneer HC-53S

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicastore.nl/vshop/images/Pioneerhc53s.jpg

Gegevens:
Deze set bestaat uit de Pioneer DVD speler DV-470-S + receiver VSX-C402-S én de S-V50-G luidsprekerset

Mijn oog van op de Pioneer HC53S en de Sony HTP2000..

Waarom?

Het design vind ik mooi, en het zijn 2 componenten, dit heeft dr SR2 helaas niet..

Het mooiste van de Sony is de zuilluidsprekers..

Dus ik zit nu met een kriebel:

Welk merk ervaren jullie beter kwa geluidskwaliteit?
En heeft iemand hier misschien enige ervaringen..

PS: Sluit dit topic nouw niet, ik heb winkels afgezocht, maar ik vraag gewoon puur informatie over de kwaliteit van de twee merken, en als iemand positieve/negatieve punten over de twee producten heeft.

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik heb geen ervaring met de setjes maar ik zou zeggen probeer ze eens uit in een zaak die deze producten verkoopt! Ik weet dat je in Mediamarkt best veel van deze producten kunt uiytproberen maar kijk wel even verder voor de prijs want mediamarkt is niet een van de goedkoopste!
Wat jij het beste vind klinken is waar het om gaat!
Dus niet letten op wattage's en andere verkoop truckjes... alhoewel goede specificatie's wel belangrijk zijn om in overweging te nemen!

Strava | Webdesign

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Waarom zoek je dan niet hier via de Search of via Google op het Web naar Reviews of gebruikerservaringen... Waarom zouden mensen jou moeten gaan helpen, als je de info ook gewoon zelf kan vinden...

Bijvoorbeeld: http://www.google.nl/sear...=Pioneer+HC53S+Review&lr=

[ Voor 17% gewijzigd door AJ1815 op 22-01-2005 01:21 ]

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

en kijk ff bij kieskeurig.nl

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 13:36
ik zelf heb een home cinema set van pioneer (NS-DV88) was toen best duur maar ik vind het het geld wel waard gebruik hem voor alles me pc wekker alles. ik heb ook veel setjes van sony gehoort maarja vind me pioneer toch net iets beter klinken

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, als je DIY gewend bent, dan vrees ik dat je met een van deze setjes niet al te gelukkig zult worden...

Als ik toch moest kiezen, dan zou het de Pioneer woorden. Waarom: Sony is :r (IMHO), en de pioneer ziet er een stuk degelijker uit!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik heb zelf die pioneer set maar dan met canton-5 boxjes gehoord, klonk best goed vond ik zelf, wel een lekker warm geluid. Als ik de centen had zou ik voor de infinity oreus 750 set gaan met een een receiver (denon 1905 of h/k 130) en cheap ass dvd speler. Die boxen hebben echt geweldig geluid, wel wat duurder maar een betere toekomstinvestering.

Verwijderd

Van Kieskeurig:

Sony DAV SR2:
-Min - Max prijs: 579 euro - 861 euro
-Beoordeling: 9
-Opmerking: weinig in- en outputs

Sony HTP 2000
-Min - Max prijs: 399 euro - 752 euro
-Beoordeling: 8,5

Pioneer HC-53S
-Min - Max: 534 euro - 591
-Beoordeling: 8,6

Geen dank })

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:27
Ikzelf heb die Pioneer, maar dan met een veel grotere sub. Fantastisch geluid, lekker veel in- en outputs. Ook de losse versterker is een groot voordeel.
Heb er geloof ik een euro of 450 voor betaald bij de BCC.
Nog steeds heel blij mee.

Ioniq 5 P45

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sony DAV SR2 had ik genomen, ik ga voor bruutvermogen, heb goede ervaringen en herinneringen aan sony.
Over dat hij in 1 componet zit, waarschijnlijk zitten er genoeg uitgangen op, alleen heeft het als na deel als je later een dvd recorder wilt kan je niet je ouwe dvd speler verkopen maar heb je en een dvd speler en een dvdrecorder.
1 component het heeft weer als voordeel dat het minder ruimte in neemt.
het design dat is helemaal persoonlijk, ik vind juis die DAV wel mooi. ;)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vermogen zegt bij deze setjes nog minder dan normaal, dus kijk daar in hemelsnaam niet naar. Panasonic heeft ook van die setjes met 1000W RMS, geloof je het zelf? :X Als je wil patsen met vermogen, weet je bij deze welk merk je moet kopen ;) Klinkt wel goed overigens, die Panasonic set.

Qua geluidskwaliteit zou ik persoonlijk voor Pioneer gaan, maar dat specifieke setje ken ik nog niet :) Qua aantal DOA's scoort Pioneer in mijn ervaring veel beter dan welk ander merk ook. Ik heb zelden tot nooit een klant terug zien komen die niet tevreden was, terwijl dat met andere merken wel voor kwam. Sony is overigens niet slecht hoor, maar Pioneer is net weer een tikkeltje beter qua betrouwbaarheid.

[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 22-01-2005 13:24 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:49:
Tja, als je DIY gewend bent, dan vrees ik dat je met een van deze setjes niet al te gelukkig zult worden...

Als ik toch moest kiezen, dan zou het de Pioneer woorden. Waarom: Sony is :r (IMHO), en de pioneer ziet er een stuk degelijker uit!
Jah het is jah.. grote stap, maar door geen vrije tijd, sja :$..

Het spijt me deepspace,, maar je weet wie ik ben?:P

Mini-Monitor Basic bouwer,, en die Visaton Zuilen :)

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:21:
Vermogen zegt bij deze setjes nog minder dan normaal, dus kijk daar in hemelsnaam niet naar. Panasonic heeft ook van die setjes met 1000W RMS, geloof je het zelf? :X Als je wil patsen met vermogen, weet je bij deze welk merk je moet kopen ;) Klinkt wel goed overigens, die Panasonic set.

Qua geluidskwaliteit zou ik persoonlijk voor Pioneer gaan, maar dat specifieke setje ken ik nog niet :) Qua aantal DOA's scoort Pioneer in mijn ervaring veel beter dan welk ander merk ook. Ik heb zelden tot nooit een klant terug zien komen die niet tevreden was, terwijl dat met andere merken wel voor kwam. Sony is overigens niet slecht hoor, maar Pioneer is net weer een tikkeltje beter qua betrouwbaarheid.
Kijk, hier heb ik dus ook wat aan DOA afhandeling, mijn ouders hebben ook Pioneer een oude set van 25 jaar ,, draait nog steeds..
En wat is er mijn mijn vertrouwde sony receiver gebeurd?

Prrrt... snuif snuif,, rook rook, kortom: doorgebrand :S..

Verwijderd

Dit voegt natuurlijk helemaal niks toe aan de discussie. Niet iedere Sony set brandt door, kortom incidenteel gevalletje. Je hoeft helemaal niet te kijken naar het vermogen van zo'n setje, want de vermogens die ze opgeven die kloppen voor geen hout. Als dat vermogen echt gehaald gaat worden, dan hoef je je geen zorgen om verwarming in je kamer meer te maken.

Enige dat van invloed is, is jouw mening over die setjes. Ga naar een winkel die ze alledrie heeft en neem een cd mee, die precies voldoet aan jouw smaak (anders meerdere) en die je door en door kent. Beluister die cd(s) vervolgens in de verschillende setjes. Vergeet niet om de equalizer uit te schakelen, zodat je de cd hoort zoals ie is opgenomen! Fancy toevoegingen kun je altijd later nog instellen. Het gaat even om het basisgeluid.
Pagina: 1