[html]formulier wordt niet verstuurd

Pagina: 1
Acties:

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben nu al lange tijd bezig om te kijken wat precies het probleem is. Ik heb op dit moment een formulier op mijn site en als er op submit geklikt wordt, moet het formulier verstuurd worden naar een bepaald emailadres. Nu ziet het formulier wel goed uit enzo, maar als er op submit geklikt wordt, dan krijg ik eerst een melding dat er een email verstuur gaat worden en vervolgens opent hij outlook met het betreffende emailadres in de regel.

code:
1
  <form action="mailto:xx@home.nl" method="post" enctype="text/plain" name="informatie aanvraag"

Ik wilde even vragen hier of het bovenstaande nu wel of niet klopt, want ik weet het nu niet meer zeker.

een voorbeeld van formulier kun je hier vinden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het klopt wel, maar je krijgt dan, voor zover ik weet, een .att file in je mail, waarin alle velden van het formulier verwerkt staan met hun respectievelijke waardes erbij. Verder ben je afhankelijk van de aanwezigheid van een mailclient bij je gebruiker, en volgens mij is het zelfs zo erg dat Firefox dit soort HTML negeert. Je doet er beter aan om een mailscript (PHP of ASP) te downloaden, en dat te gebruiken, al zal je dat niet gaan lukken vanaf je @Home webspace.

[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 22-01-2005 01:07 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33

crisp

Devver

Pixelated

The Mythical Mailto:

mailto: is een pauperoplossing die in 50% van de gevallen niet zal gaan werken; gebruik een eigen serverside mailscript (of die van je provider als die er 1 aanbied) of gebruik een form-remailer.

Intentionally left blank

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als de site helemaal werkt, komt die uiteraard op een andere webspace te staan, die gekoppeld is aan de goede url.
Ik zal eens zoeken op mailscript. Bedankt alvast

Verwijderd

Neem een ander formulier, anders wil ik er wel een voor je maken..

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er is niets mis met dat formulier? :? Er moet alleen een fatsoenlijk server side script achter gehangen worden...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het formulier zoals jij hem plaatst zou gewoon moeten werken, echter is het zoals andere reeds gemeld hebben verstandiger om een server side afhandeling te kiezen van het formulier aangezien er veel problemen zijn met het mailto: verhaal.

* Woudloper heeft er zelf afgelopen week ook mee te maken gehad omdat iemand van de één op de andere dag dit type formulieren op zijn eigen PC niet meer kon versturen. Nou ja, niet versturen... De inhoud van de e-mail bleef leeg en daar heb ik tot op heden geen oplossing voor gevonden.

Heb dan oop geadviseerd om gebruik te maken van, zoals in de link van crisp wordt geadviseerd, response-o-matic...
Pagina: 1