Toon posts:

[tv] slechte ontvangst van bepaalde zenders

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een poosje geleden heb ik een tv gekregen, een 70cm Mitsubishi. Hij is al iets van 7-8 jaar oud, maar het beeld is nog best ok. Hij heeft zelfs een speciale s-video ingang waarop ik de pc heb aangesloten.

Het probleem is dat (uitgerekend) de commerciele zenders erg slecht doorkomen, ook al haal ik alle splitters tussen aansluiting en tv weg. Gelukkig kijk ik vooral naar de Nederlandse en Engelse publieke zenders (zuivere ontvangst), maar natuurlijk wil ik gewoon álles scherp ontvangen. Nu had ik nog een versterker liggen. Net geprobeerd en meteen worden de commerciele zenders heel helder en is bijna alle ruis verdwenen. "Mooi toch?", zie ik je al typen :), maar vervolgens zijn de zenders die eerst goed doorkwamen ineens 1 ruissoep :(. Finetunen helpt niet helaas.

Van tevoren wist ik al dat deze tv een gebrek had. Het was ook een krijgertje en daar zeg je geen 'nee' tegen als arme student. Het apparaat voldoet in ieder geval prima als thuisbioscoop van formaat. Maar misschien is er een simpele handeling om de selectief slechte ontvangst te verhelpen.

/me hoopt dat een monteur of iemand anders met verstand van zaken dit bericht leest.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 18:53

Korakal

Up up up!

Ik denk dat je eens goeie coax-kabels moet gaan kopen, dubbel afgeschermd. Kan echt een verschil van dag en nacht zijn.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:20
Meestal als nl 1-2-3 en de belgen slecht zijn (Essent omgevening Den Bosch) is het een te zwak kabel signaal, kan komen door bv slechte kabel/connectoren/ binnenkomend signaal enz.
Zijn die zenders juist goed en de overige slecht (bv oa dubbel beeld, strepen enz) duidt vaak op een te sterk signaal, kan komen door een overijverige versterker(stuurt te sterk signaal door)
Ik zou eens beginnen bij het begin en dat zijn goede (lees bv Hirschmann) kabels/connectoren multitap ipv bouwmarkt schoenveters/plugjes/splitdingen

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Het kan toch niet zo zijn dat dure kabels en connectoren een vereiste zijn om een redelijk beeld door te krijgen? :? Het hoeft heus niet perfect ruisvrij te zijn (wat toch niet mogelijk is bij analoge kabel-tv) maar op zijn minst ok.

Het zou heel goed aan de kabelmaatschappij kunnen liggen. Ik zit hier in een studentenflat en ik kan mij zo voorstellen dat een en ander niet goed is aangelegd. Daarentegen kunnen al mijn huisgenoten wél alles goed ontvangen, hoewel ook bij hen de kwaliteit van zender tot zender verschilt. Als inderdaad blijkt dat het kabelsignaal te zwak is dan moet ik maar eens aan de bel trekken.

Zit ik nog steeds met het raadsel dat bij gebruik van een versterker de slechte zenders sterk verbeteren, terwijl de goede zenders dan onherkenbaar worden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
heb je dit ook op een andere tv op de zelfde hoofdaansluiting?

met name digitenne stoort in sommige gebieden nogal op de UHF. Een goede kabel maakt zoals hierboven al gezegd een wereld van verschil :)

[ Voor 54% gewijzigd door sanfranjake op 22-01-2005 01:12 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik werk voor UPC en weet dat de hoogste frequenties het eerst gaan ruisen bij een te zwak signaal. Kijk even op de website van je kabelexploitant wat de zender is met de hoogste frequentie en gebruik die als referentiepunt.
Sluit je tv aan op de hoofdaansluiting (meterkast bij nieuwere woning) met 1 korte en goede kabel (dikte is belangrijk) en monteer de connectors goed. Als je nu nog steeds problemen hebt, laat dan een monteur langskomen voor een signaalmeting, maar niet voordat je je tv op de hoofdaansluiting hebt getest.
Is het beeld op de hoofdaansluiting goed, pas dan deductie toe. Meestal zit een slecht signaal in het niet goed monteren van stekkers of in stekkers die losjes in de aansluiting zitten.

Stekkers:
-Metaal is beter dan plastic
-Net als bij mensen: als de male strak in de female zit is heb je er meer plezier van. De verbinding tussen de twee is dan beter.
-Strip en monteer zorgvuldig en beschadig het plastic alleen en trek het dan met een tang er af. Dan hou je meer mantel over om te monteren.

Versterkers:
-Liever niet. Een versterker is in een normaal huishouden vaak niet nodig.
-Bij redelijk materiaal kun je 4 tv's voeden zonder versterker. Een versterker is meestal duurder dan wat nieuwe aansluitmaterialen.
-Gebruik een versterker altijd direct na de hoofdaansluiting, anders ga je alleen maar ruis lopen versterken, en word het beeld misschien ietsjes beter maar nooit helemaal goed.
-Koop een goede, die van 2 tientjes bij de bouwmarkt zijn ruk. (Hirschmann bij voorkeur)
-Potmeter voor vermogen is een must.

Splitten:
-Lus nooit door van de ene naar de andere doos (rijgen), maar splits bij de hoofdaansluiting.
-Die plasticken splitters zijn pulp, weggooien of ritueel verbranden.
-Maak gebruik van f-connectors, maar alleen als je een dikke kabel hebt, anders past de connector niet goed over de kabel en is de kern te dun voor de female kant.
-Alleen als je dunne kabel hebt liggen en je kunt hem niet 123 vervangen door goede, maak dan normale pluggen op de kabel en koop een metalen 2-weg splitter. Als je goede pluggen gebruikt is het vaak een heel redelijke oplossing, ook hier geld: zorg dat de male strak in de female zit, zo niet dan is het rommel.

Kabel:
-Dikker is bijna altijd betere kwaliteit.
-Hoe fijner en soepeler de buitenmantel is gevlochten hoe beter.
-Bouwmarkt "schotel aansluitkabel" is best ok. Ik vind dat het belang van dure kabel vaak word overdreven.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Whoo. Wat een supertips. Bewaar je dit ergens?

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 01:30:
Ik vind dat het belang van dure kabel vaak word overdreven.
Ik eerst ook, totdat ik op een afstand van zo'n 80 meter vanaf het 1e aansluitpunt kwam te wonen.
Heb met de huurbaas maar eens alles goed aangelegt met Hirschmann van het begin tot het einde en heb op het eindpunt (en overal tussenin) een superbeeld.
Kan het vergelijken met de schotel die ik heb hangen en een tvhome tuner die ik ff te leen heb gehad (binnenkort zelf 1 hier in de hut :P ) En moet zeggen dat de beelden zeer dicht bij elkaar liggen (tv = Philips 32" matchline van een jaar of 6 oud)
Sat tuner en tvhome zijn natuurlijk beter van beeld maar de kabel blijft zeker niet ver achter.
Is bij mijn ouders thuis wel anders, hebben op 1 meter vanaf het punt waar de kabel binnenkomt een Prut beeld (met de hoofdletter P) (moet wel zeggen dat het signaal zelf al Klote is met dank aan Essent :( )
Binnenkort toch verbouwen en dus meteen Hirschmann erin.Scheelt altijd.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
@wildekaart:
De splitter die ik gebruik is helemaal van metaal. Deze heeft overigens geen zichtbare invloed op de beeldkwaliteit. De mannetjes zitten allemaal vrij strak in de vrouwtjes :) dus ook dat zit wel goed. Ik vrees daarom dat het toch aan de kabel zelf ligt. Ik gebruik wel altijd kant-en-klare kabels omdat ik die zelfbouwstekkers van nogal bedenkelijke kwaliteit vind. Ik zal kijken of vooral de hogere frequenties slecht doorkomen. Als dat het geval is dan overweeg ik om een duurdere afgeschermde kabel aan te schaffen. Welk merk? Waar te koop?

Je zegt dat versterkers normaal gesproken niet nodig zijn, maar het is opvallend dat het wel degelijk het beeld sterk verbetert. Helaas gaat mijn tv flippen bij het te sterke signaal van de publieke zenders. De versterker (van het merk Soundex) zit bij de hoofdaansluiting om inderdaad alleen het signaal en niet de ruis te versterken.

@janalesi:
Juist zonder versterker zijn de publieken goed en de commercielen slecht. Mét versterker andersom. Volgens jou stelling is het signaal zonder versterker dus goed en met versterker te sterk, wat er op wijst dat ik misschien toch maar een afgeschermde kabel moet aanschaffen (om zo de ruis te verminderen in plaats van het signaal te versterken). Maar nogmaals, eerst die zendfrequenties maar eens checken.

Bedankt voor de verhelderende antwoorden :).

/me vraagt zich af waarom het verschil tussen de signaalsterktes van de verschillende frequenties niet gecompenseerd wordt door de kabelmaatschappij.

• Ad de Jong
Op de beter versterkers kan je de mate van versterking instellen dmv een schroefje op de versterker, je zou het daarmee ook eens kunnen proberen,
Maar een goede kabel is nooit weg, kost geloof ik (uit het hoofd) zo'n €1.- per meter maar kan zijn dat ik er ver naast zit, je kan ze op maat kopen van Hirschmann of op iedere lengte die jij opgeeft.
Maken ze waar je bij staat bij de betere bruingoed boer.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 03:42:
@wildekaart:
De splitter die ik gebruik is helemaal van metaal. Deze heeft overigens geen zichtbare invloed op de beeldkwaliteit. De mannetjes zitten allemaal vrij strak in de vrouwtjes :) dus ook dat zit wel goed. Ik vrees daarom dat het toch aan de kabel zelf ligt. Ik gebruik wel altijd kant-en-klare kabels omdat ik die zelfbouwstekkers van nogal bedenkelijke kwaliteit vind.
Die kant en klaar kabels met stekkers er aan vind ik zelf niet zo lekker. De kwaliteit van de kabel die er in zit is vaak niet echt je van het.
Ik zal kijken of vooral de hogere frequenties slecht doorkomen. Als dat het geval is dan overweeg ik om een duurdere afgeschermde kabel aan te schaffen. Welk merk? Waar te koop?
De dikke "quality line" kabel van de gamma is best ok. Wil je echt een goede, koop dan Hirschmann KOKA kabel. Het nadeel is dat deze wat lastiger is te krijgen, je zult dan langs de betere electroboer moeten.
Je zegt dat versterkers normaal gesproken niet nodig zijn, maar het is opvallend dat het wel degelijk het beeld sterk verbetert.
Dat is niet zo raar, bij een slechte verbinding ergens in de lijn, kun je dat compenseren door het signaal hard te versterken.
Voorbeeld:
Een slechte kabel die 5db verlies oplevert kun je compenseren door 5 db bij te versterken. De kwaliteit word dan wel wat slechter uiteraard.
Helaas gaat mijn tv flippen bij het te sterke signaal van de publieke zenders. De versterker (van het merk Soundex) zit bij de hoofdaansluiting om inderdaad alleen het signaal en niet de ruis te versterken.
Welke soundex Soundex heb je? Als er een regelknop op zit, dan kun je het signaal terugschroeven om te kijken of je alle zenders ok kan krijgen.
Als je, zoals ik al zei, de hoogste freq. neemt en dan de knop zover opendraait dat de hoogste goed word, zou de rest ook goed moeten zijn. Draai hem niet te veel op, want dan kan de tuner van de tv het niet meer aan en dan gaat het beeld zoals je al zei flippen.

Sluit toch eerst even de tv aan op de hoofdaansluiting, dan weet je iig waar je het probleem moet zoeken.
/me vraagt zich af waarom het verschil tussen de signaalsterktes van de verschillende frequenties niet gecompenseerd wordt door de kabelmaatschappij.
Dat kan niet. Je kunt alleen het totaalsignaal versterken en niet een bepaalde frequentie. Dit is ook niet nodig, ik heb zelf 3 tv's allemaal goed werken op alle zenders.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
JanAlesi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:40:
Op de beter versterkers kan je de mate van versterking instellen dmv een schroefje op de versterker, je zou het daarmee ook eens kunnen proberen,
Maar een goede kabel is nooit weg, kost geloof ik (uit het hoofd) zo'n €1.- per meter maar kan zijn dat ik er ver naast zit, je kan ze op maat kopen van Hirschmann of op iedere lengte die jij opgeeft.
Maken ze waar je bij staat bij de betere bruingoed boer.
De betere versterkers hebben een schroefje?
De beste hebben er geen ;)

Even serieus, de nieuwe versterkers van Hirschman hebben geen stel schroefje meer, die doen dat uit zichzelf. Hoe, ik heb geen idee, maar ze werken uitstekend.

Dus een stelschroefje is weer uit, als je met de mode mee gaat.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wij hadden bij de cabel boven een slecht beeld, nu is er vrijwel niets op aan te merken (alleen the box dacht ik) maar je moet vooral de versterke niet te sterk instellen want dan word het vaak nog slechter dan zonder versterke :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Laat mij raden: RTL 4 en Eurosport zijn slecht. Ten minste, dat was in Hilversum.

Zit je in een Digitenne gebied? (randstad), dan zeker de tips van wildekaart volgen.

Heb zelf ook een tijdje op uitzendbasis voor de UPC gewerkt, had ook die tips kunnen geven :)

[ Voor 7% gewijzigd door Resistor op 22-01-2005 21:14 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Ad de Jong
TheGhostInc schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:28:
[...]

De betere versterkers hebben een schroefje?
De beste hebben er geen ;)

Even serieus, de nieuwe versterkers van Hirschman hebben geen stel schroefje meer, die doen dat uit zichzelf. Hoe, ik heb geen idee, maar ze werken uitstekend.

Dus een stelschroefje is weer uit, als je met de mode mee gaat.
Kijk ook weer wat geleerd dus, ik kan het allemaal niet meer bijhouden, opa begint oud te worden :+ (8>
Maar als Hirschmann het heeft vertrouw ik het blindelings 8)

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Vrijwel alle commerciele zenders zijn slecht, dus niet alleen RTL4 helaas. Is Utrecht een Digitennegebied?

Zodra ik thuis ben, ga ik op zoek naar een stelschroefje in de versterker. Als ik op die manier alle zenders goed krijg dan is dat de beste (lees: goedkoopste ;)) oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 04:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
De versterker heeft dus geen stelschroefje :(. Gewoon standaard 2,5W. Binnenkort check ik de frequenties. Nu naar bed :).

Andere oplossing
Ik overweeg om over te stappen naar digitale televisie. Is toch gratis bij Casema, alleen een decoder aanschaffen.

• Ad de Jong
Hier Essent ook gratis zenders en alleen aanschaf Decoder (Samsung/Nokia/Panasonic)
Ik wacht nog ff op een leuke aanbieding van Essent en dan staat er hier ook eentje.(wel met Cinenova)
Twijfel alleen nog tussen de Nokia en de Panasonic.
Beide hebben 1 groot nadeel, hebben maar 1 scart uit :(

Mijn profiel op Discogs

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JanAlesi schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:15:
Hier Essent ook gratis zenders en alleen aanschaf Decoder (Samsung/Nokia/Panasonic)
Ik wacht nog ff op een leuke aanbieding van Essent en dan staat er hier ook eentje.(wel met Cinenova)
Twijfel alleen nog tussen de Nokia en de Panasonic.
Beide hebben 1 groot nadeel, hebben maar 1 scart uit :(
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1385

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:54:
Andere oplossing
Ik overweeg om over te stappen naar digitale televisie. Is toch gratis bij Casema, alleen een decoder aanschaffen.
Als je signaal klote is (wat het dus lijkt te zijn), dan helpt digitale televisie niet: de MPEG2-stream wordt dan slecht decodeerbaar en krijg je blokkerig beeld en/of artefacten en dat is over het algemeen storender dan wat ruis op de TV.
Ik heb al jaren digitale televisie (ooit toen ik bij Casema werkte als werknemersaanbieding genomen), maar op een gegeven moment had een aannemer van Casema zitten kloten aan de wijkversterker waardoor mijn signaal veel te hard binnenkwam (de versterker stond te 'blazen') waardoor het signaal op bepaalde frequenties afvlakt en dus minder informatie bevat met alle gevolgen voor de MPEG2-decompressie vandien.
Gelukkig bracht een storingsmonteur uitkomst. Als je ook klotesignaal hebt op je hoofdaansluiting is het overwegen waard om met je kabelexploitant te bellen voor een storingsmonteur.

Edit: Je zit in een studentenflat, dat kan een probleem zijn. Ik weet bijvoorbeeld van Delft dat er een aantal studentenflats zijn waarin het kabelnetwerk door de verhuurder zelf is aangelegd en die een wijksignaal afneemt van Casema en dit vervolgens met het interne coaxnetwerk verspreidt. In dat geval kan Casema weinig doen.
Daarnaast zijn er (studenten)flats waar de verhuurder zo is begonnen en op een gegeven moment het netwerk heeft overgedragen aan Casema, die daar met regelmaat lijken in de (versterker)kast vindt.

[ Voor 21% gewijzigd door Remus op 24-01-2005 23:31 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, ik ook niet, maar er zijn ook mooie geschakelde splitters... Ondertussen heeft zelfs Monster (van MonsterCable) er een paar geïntroduceerd. Weet niet wat je ermee wilt, maar als je goede kwaliteit wilt is dat misschien wel een idee...

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook aan je tuner liggen... Weet niet precies hoe het met die banden zat:-->
s-band etc. Maar ik heb eens problemen gehad met mijn Loewe Calida... Nieuwe tuner en probleem opgelost.. Helaas geen garantie meer. Oeps dure grap. :(

Verwijderd

Topicstarter
Het kan zeker aan de tuner liggen. Probleem deed zich in enige mate ook voor bij de vorige eigenaar. Daar ligt eveneens een lange budgetkwaliteit tv-kabel maar daar heeft de nieuwe tv compleet geen last van. Echter, met de nodige maatregels denk ik dat dit 'oude' beestje toch nog een goed beeld kan produceren. Nieuwe tuner begin ik maar niet aan. Overigens staat m'n pc met tv-kaart in de buurt dus kan het altijd nog via s-video.

Net de frequenties gecheckt. Grofweg alles boven de 600MHz komt slecht door. Daaronder geen probleem. Interferentieprobleem dus en te verhelpen met een betere kabel? Binnenkort een mailtje naar Casema met de vraag op welke frequentie(s) digitale tv wordt uitgezonden. Als dat onder de 600MHz zit dan is dat nog steeds een goede optie.

off-topic @ JanAlesi:
Zo'n mooie aanbieding van Casema ben ik dus net misgelopen :(. 80 euro korting op een ontvanger! Persoonlijk zou ik voor de Nokia gaan, wegens het mooie menusysteem met icoontjes. Zapsnelheid is ook belangrijk. Geen idee hoe dat met de Nokia zit.

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 06:15:
off-topic @ JanAlesi:
Zo'n mooie aanbieding van Casema ben ik dus net misgelopen :(. 80 euro korting op een ontvanger! Persoonlijk zou ik voor de Nokia gaan, wegens het mooie menusysteem met icoontjes. Zapsnelheid is ook belangrijk. Geen idee hoe dat met de Nokia zit.
De Panasonic schijnt sneller te zijn en betrouwbaarder, + ik hoorde ergens (kan het zo snel niet vinden) dat er een nieuwe tuner aan zit te komen met dubbel scart.
in 1e instantie ging ik ook voor de Nokia om de zelfde reden als jij opnoemt, twijfel nu welke het zal worden.
Maar ik heb nog ff de tijd, Essent heeft nog geen aanbieding ;) Wedden dat Casema ook binnenkort met iets soort gelijks komt :)

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
JanAlesi schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:22:
[...]

De Panasonic schijnt sneller te zijn en betrouwbaarder, + ik hoorde ergens (kan het zo snel niet vinden) dat er een nieuwe tuner aan zit te komen met dubbel scart.
in 1e instantie ging ik ook voor de Nokia om de zelfde reden als jij opnoemt, twijfel nu welke het zal worden.
Maar ik heb nog ff de tijd, Essent heeft nog geen aanbieding ;) Wedden dat Casema ook binnenkort met iets soort gelijks komt :)
Zoals ik al schreef ;), ben ik net een mooie aanbieding misgelopen. Wat betreft ontvangers: zal de Panasonic met 2 scartaansluitingen ook 2 verschillende zenders tegelijk kunnen ontvangen/decoderen? Kun je fijntjes ook je dvd-recorder aansluiten :).

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-02 16:26

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 03:12:
[...]

Zoals ik al schreef ;), ben ik net een mooie aanbieding misgelopen. Wat betreft ontvangers: zal de Panasonic met 2 scartaansluitingen ook 2 verschillende zenders tegelijk kunnen ontvangen/decoderen? Kun je fijntjes ook je dvd-recorder aansluiten :).
In Casema gebied zit TVD op 372MHz en je kan niet wat jij wil als je maar 1 tuner hebt in een decoder. Maar dat is logisch. Verder schijnt de Samsung decoder nogal wat problemen te hebben met opnemen op DVD recorders.

Als ik jou was zou ik goed acht slaan op wat Remus zegt, want als je signaal kut is krijg je blokken/framedrops/stilstaand beeld.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
sphere schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 03:55:
[...]

In Casema gebied zit TVD op 372MHz en je kan niet wat jij wil als je maar 1 tuner hebt in een decoder. Maar dat is logisch. Verder schijnt de Samsung decoder nogal wat problemen te hebben met opnemen op DVD recorders.

Als ik jou was zou ik goed acht slaan op wat Remus zegt, want als je signaal kut is krijg je blokken/framedrops/stilstaand beeld.
Alles onder 600MHz komt goed door, dus dan zou TVD probleemloos moeten werken. TVD stel ik voorlopig even uit tot er weer een mooie actie langskomt. Dan maar even slechte ontvangst. Als TVD hier in het flat niet kan dan moet ik maar eens voor een betere kabel gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik een nieuwe coax antennekabel gelegd. Dubbel afgeschermd en extra dik. Dat levert een zeer goed resultaat op. Overigens ben ik nu afgestapt van digitale tv (kwaliteit schijnt nogal tegen te vallen wegens lage bitrate). Ben nu helemaal into Windows Media Center Edition :p.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
er is maar 1 goed alternatief voor die bagger signalen van de kabelboeren en dat is een satelliet schotel en je heb 10x zoveel kanalen kost 6,95 per maand ipv 15 eur en het beeld is perfekt.

Verwijderd

Niet iedereen wil of mag een schotel aan zijn huis hangen. Bij mij was het probleem van rtl 4 ook aanwezig (door de nieuwe digitale radio zeggen ze, het rare is dat alleen wij er in de straat last van hebben). Toen is de splitter totaal vervangen en hebben we een beter afgeschermde coax kabel van upc ontvangen, het is nu wel beter maar het ruist nog steeds (vooral bij grote vlakken met dezelfde kleur). Wat kan ik het beste doen, een nog beter kabel kopen of gewoon upc nog eens langs laten komen om alles te checken (geld is not an issue ;) )

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eerst een nog betere kabel kopen (neem aan dat UPC geen hirschmann Koka heeft gestuurd?) en vooral de stekkers, wandaansluitingen en splitters niet onderschatten... Die maken namelijk ook deel uit van de afscherming... Dus ook die vervangen...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe kabel is merkloos maar wel erg dik en bij het strippen zag ik dat de afscherming rondom de kern erg dicht en netjes was geweven. Het gaat denk ik vooral om kwaliteit en niet of je merk A of B hebt.

Als de kwaliteit nog niet naar wens is met de beste verbinding dan kun je nog steeds overstappen op Digitenne, digitale tv via de kabel of schotel, of wachten op tv van KPN via het koperdraadje.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, ik denk dat het weldegelijk wat uitmaakt... Ik had hiervoor een kabel die zelfs nog dikker was dan de koka, met op het oog exact dezelfde afscherming etc... En toch ben ik er een flink stuk op vooruit gegaan met die koka kabel...
Pagina: 1