Toon posts:

[19" TFT]geen beeld na verandering resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

heb de faq/search al gebruikt maar kwam er niet uit. mijn probleem is als volgt:
als ik van resolutie verander krijg ik alleen zwart beeld en de pc lijkt wel te hangen. Heb al drivers geupdate en windows ook. Windows is verder niets mee aan de hand, draait als een trein. Refreshrate = 60 hz maar dat maakt toch niet uit voor een TFT? Heb de tooltjes die bij de faq worden aangeboden voor refreshrate probleem al geprobeerd maar helaas. Heb ook al geprobeerd beeldschermdrivers te installeren maar dan zegt Windows dat hij geen nieuwere drivers kan vinden, hij gebruikt nu dus de standaard P&P-monitor. Heeft iemand enig idee?

mijn pctje:

Asus MB K8V Deluxe AMD Athlon 64
AMD Athlon64 3400
DDRAM 1024Mb PC3200 400MHz
2x Maxtor HDD 160Gb 7200rpm SATA
MSI GeForce FX5600 XTD 256Mb
Iiyama E481S-S 19 inch TFT (silver)
Windows XP incl. SP2

thnx! _/-\o_

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 14:39
Naar welke resolutie wil je switchen dan? Native reso van de Iliyama is geloof ik 1280 x 1024 pixels, daar heb je dus het beste beeld zeg maar mee :)

Mocht je naar een huge resolutie willen switchen dan kan het zijn dat je GPU het niet ondersteund..

[ Voor 26% gewijzigd door Cybersijp op 22-01-2005 00:44 ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

KneoK

Not in a million lightyears

Cybersijp schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:44:
Naar welke resolutie wil je switchen dan? Native reso van de Iliyama is geloof ik 1280 x 1024 pixels, daar heb je dus het beste beeld zeg maar mee :)

Mocht je naar een huge resolutie willen switchen dan kan het zijn dat je GPU het niet ondersteund..
Uhm, met 256MB onboard zal het de GPU niet zijn die op een te hoge resolutie komt. En daarbij regelt Windows via de drivers toch de maximaal in te stellen resolutie.

60Hz is volgens mij inderdaad de standaard refreshrate van een TFT scherm. Hoger zou volgens mij niet moeten kunnen (but correct me if I'm wrong), dus ik kan me voorstellen dat je zwart beeld krijgt als je verder dan die 60Hz gaat. Maar volgens mij kun je er tegenwoordig wel van uit gaan dat je monitor een Out of Sync of andere melding geeft als zoiets gebeurt. En het verklaart ook niet waarom je het probleem ook hebt met alleen resolutie-verandering.

Als je 10sec wacht, verandert je resolutie dan wel weer terug ? Dat zou in ieder geval wel moeten. Als dit niet gebeurt dan zit het ergens in je software.
Heb je al andere Forceware drivers geprobeerd ?
Drivers voor je monitor zul je denk ik wel op de Iiyama site kunnen vinden.

Als je pc zoals je zegt lijkt te hangen, zie/hoor je dan nog wel harddisk activiteit bijvoorbeeld, als je met je toetsenbord/muis speelt (Windowstoets, Windowstoets + E en Windowstoets + D afwisselend wil bij mij altijd wel wat activiteit geven). Dan zou het iets hardwarematigs moeten zijn, je monitor of videokaart. En die zul je toch echt op een ander systeem moeten testen om zeker te zijn... Of natuurlijk een andere monitor/videokaart voor je eigen systeem om te testen.