Toon posts:

Netwerkverbinding elke 62 seconden even plat...??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een probleem met m'n draadloze netwerk met mijn BENQ AWL300 USB netwerkkaart. Zoals in het plaatje te zien is, valt elke (ongeveer) 62 seconden de verbinding even uit, waarna er ineens een korte piek is in uploadsnelheid. En dit elke keer opnieuw. Ik zie geen ongewone processoractiviteit op die momenten.

Afbeeldingslocatie: http://www.it.fnt.hvu.nl/~pde/files/Files%20Daan/Diversen/verbindingsprobleem.gif

Ik draai windows XP met de nieuwste servicepacks.

Als ik alle netwerk programma's uitzet (lage netwerkactiviteit) valt ie ook steeds even weg, maar is er geen piek.

Bij BENQ weten ze het niet... Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand is en wat ik er aan kan doen?

Heel erg bedankt alvast!!

Daan

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:28
Wireless Zero Congifuration? uitvoeren -> services.msc -> Onderaan. Uitzetten. Laten oplossen door Intel Pro, of door je netwerkkaart software.

De steady interval is wel erg vreemd. Voor de rest ben ik ook maar een Noob _/-\o_

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Verwijderd

heb je het ook wet andere wifi kaarten, heb je het ook als je een ander ap gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Risce schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 02:24:
Wireless Zero Congifuration? uitvoeren -> services.msc -> Onderaan. Uitzetten. Laten oplossen door Intel Pro, of door je netwerkkaart software.

De steady interval is wel erg vreemd. Voor de rest ben ik ook maar een Noob _/-\o_
Dit lijkt vooralsnog te werken??? *kruist vingers*

Bedankt!! _/-\o_

• Risce
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:27:
[...]

Dit lijkt vooralsnog te werken??? *kruist vingers*

Bedankt!! _/-\o_
Wooot! :o

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, misschien iets te snel gejuigd. Zodra ik de computer opnieuw opstart, is er geen netwerkverbinding. Dan moet ik die Wireless Zero Congifuration weer aanzetten om hem op te starten, en daarna weer uitzetten... ??

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 15:51
Heeft dit niet te maken met een routingupdate die om een bepaald tijdsinterval (62 sec) rondgestuurd wordt door je router :?

[ Voor 19% gewijzigd door Hark_k op 23-01-2005 17:21 ]

• Risce
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:15:
Hmmm, misschien iets te snel gejuigd. Zodra ik de computer opnieuw opstart, is er geen netwerkverbinding. Dan moet ik die Wireless Zero Congifuration weer aanzetten om hem op te starten, en daarna weer uitzetten... ??
Maar dat kun je toch ook gewoon laten doen door dat Intel ding?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, welk Intel ding?

• Risce
intel pro tools

Verwijderd

Topicstarter
?? Wat heb ik aan een Intel programma met een Benq kaart? Ik begrijp het niet helemaal, sorry...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Gebruik de Benq software om je verbinding te maken. De Wireless Zero Configuration Service van windows heb je in ieder geval niet nodig. Mijn Netgear tooltje doet het in ieder geval automagisch! ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Risce
intel pro tools kan het ook doen, maar je kunt het ook doen met je Benq software. Punt is dat die natuurlijk wel opgestart moet worden direct aan het begin.

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger had ik die Benq software draaien en was het probleem er inderdaad niet. Maarrrrr op de een of andere manier kan ik het nu niet meer installeren! En dat was al zo vóór SP2!

Ik klik op install en krijg gelijk de melding dat ie geinstalleerd is, maar niks hoor. Ik heb al eens een image gemaakt en toen een format gedaan, maar toen wilde die ook niet installeren.

Vreemd of niet?

Verwijderd

Dit geintje ken ik, heeft wss niet zozeer met je netwerkkaart te maken maar des te meer met je access point.

Kijk eens of daar een nieuwe firmware voor is. Mijn Canyon router gaf daarna geen gezeur meer.

Verwijderd

Topicstarter
Weer een probleempje.... Ik had een bat file die met 'net stop "wireless zero configuration" die die service uitschakelde nadat hij door windows was opgestart. Met service pack 2 lijkt echter die .bat file niet meer te werken. Ik heb al gezocht naar oplossingen, maar niks kunnen vinden.... Weet iemand een oplossing?

PS Ik kan niet gewoon de service uitzetten in het service menu, dan doet de netwerkkaart het niet. Dus hij moet starten, en daarna gelijk weer stoppen.

Bedankt!

Daan

EDIT: De service heet nu "wireless zero configuration-SERVICE", vandaar dat het niet werkte. Subtiele verandering. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 10:48 ]

Pagina: 1