Toon posts:

FX5700LE naar FX5700 of FX5700 ultra, is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan men systeem up te graden en heb na wat leeswerk op het i-net besloten om de GeForce FX5700 te nemen als grafische kaart.

Mijn vraag is echter kan ik een FX5700LE flashen naar een gewone FX5700 of FX5700 ultra?
Kan de FX5700 geflashed worden naar een FX5700 ultra?

En als ik me niet vergis gebruikt deze dezelfde chipset als de FX5900 (de NV36).
Kan ik deze dan misschien zelfs flashen naar een FX5900 :D

Thanks ;)
CHRiTTeR

Verwijderd

Topicstarter
Enige andere overclocking/tweak suggesties zijn ook altijd welkom natuurlijk ;)

Verwijderd

oei .. een kick .

Le is een ander model dan de fx5700 zelf.. denk niet dat het gaat lukken.. je zou kunnen proberen de clock naar 250mhz (500) mem te zetten en de core naar 425 als dat de defaults zijn..

verder suc6.. ik ga maffen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Als de PCB's hetzelfde zijn heb je al meer kans, maar dat is in dit geval niet zo.
Je moet rekening houden dat een 5700LE veel trager geheugen heeft en lang niet zo goed te oc'en is.

Je kunt beter een alternatief zoeken. Daarmee doel ik op géén GeForce FX*. Kies dan een vergelijkbare ATi Radeon 9600 Pro (of iets dergelijks).
Wat je ook zou kunnen overwegen is direct doorgaan naar een snellere kaart. Kost ff iets meer maar je hebt er langer plezier van :).

[edit]
*Waarom geen GeForce FX :?
De GeForce FX is een vrij slechte kaart.
De 2D beeldkwaliteit is prima.
Dan komt 3D. Alle spellen die op DirectX 8 gebasseerd zijn draaien er nog redelijk op. DirectX 9 is een ramp.
Veel spellen (o.a. Half Life 2) draaien op een GeForce FX niet op DirectX 9 maar DirectX 8 omdat DirectX 9 simpelweg te traag is op een GeForce FX. Met sommige spellen/applicaties gebeurd dit echter niet en heb je ontzettend veel performance verlies.

Dit is ook de reden waarom een GeForce 4 Ti hogere framerates haalt dan een GeForce FX. Ik neem bv. NFSU : II.
Alles op high en de GeForce 4 trekt een GeForce FX 5600 (vergelijkbare kaarten) er zo uit. Zet je op de GeForce FX 5600 de pixel shader 2.0 functies uit dan loopt het ongv. gelijk. De Pixel Shader 2.0 techniek is onderdeel van DirectX 9.

ATi Radeon 9500 of hoger kaarten draaien wél DirectX 9 met Half Life 2. NFSU:II op high detail zal er veel beter draaien. (en mooier uitzien omdat er mooiere effecten zijn).

De GeForce 6 series hebben geen slechte performance met DirectX 9. Deze kaarten zijn gewoon goed en hebben zover ik weet geen mankementen.

[ Voor 57% gewijzigd door Thandor op 22-01-2005 00:53 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Bij mij was HL2 nog speelbaar met dx9 toch geforceerd op 800x600x4xaf..

idd nfsu2 draait wat minder bij veel beeldopbouw dan een 9600pro.

Edit jij wijst op of je een normal 5700 kan flashen naar 5700Ultra.

Kan niet, het geheugen van een ultra ligt zowiezo hoger dan een normal, zeg 200mhz,

Ik kon ook nergens iets vinden hierover,

wat ik wel heb geprobeerd was via rivatuner naar 5700U forceren, maar ik kreeg de gekste vastlopers ermee..

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 01:02 ]

Verwijderd

Bij mij draait far cry zelf op 1024x768 en veel opties op high en 2 medium goed.

fx5700le wel 28 procent overclocked maarjah, hij gaat weer ietjes langer mee:p

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:27:
Bij mij draait far cry zelf op 1024x768 en veel opties op high en 2 medium goed.

fx5700le wel 28 procent overclocked maarjah, hij gaat weer ietjes langer mee:p
Beetje oud topic vind je niet?? :z

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

mja... echt een nuttige kick is dit niet :) vandaar dat dit topic op slot gaat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.