Toon posts:

High-end(?) pc, meningen aub

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb snel n lijstje gemaakt, maar zoiets wordt het uiteindelijk wel. Het gaat me rond de € 2300,- (incl. verzendkosten) kosten, dus ff op GoT posten he ^^

graag jullie (technische) opmerkingen erover, soms wil je weleens iets over het hoofd zien. Ik heb geprobeerd kwalitatief goede hardware uit te kiezen, maar soms geniet n merk door onbegrijpelijke redenen toch de voorkeur.

DFI Lanparty 925X-T2 Socket 775, DDR2, PCI-e, SATA (Raid 0), Dual Gig LAN

Corsair TWIN2X1024-5400C4PRO DDR2, 675(667?)MHz, Latency 4-4-4-12

IntelPentium 4 (550J) 3,4GHz, 800MHz, 1 MB L2

Samsung SyncMaster 913N 19" LCD, 300cd/m2, 700:1, 8ms, 160/160

Thermal Take Tsunami/Soprano Zilver, No Window, No PSU, 5,6/9,1 Kg, 2x120mm CaseFan

2x Seagate Barracuda 7200.7 7.200rmp, 8,5ms, 200G, 8 MB, S-ATA

WD Raptor HD 10.000rmp, 4,5ms, 36G, 8 MB, S-ATA

Sapphire X850XT PE 256Mb DDR3, PCI-e x16

Zalman VF700-AlCu 92mm (VGA)fan, 180g, 1.350 ~ 2.650rpm, 18.5 ~ 28.5dB

Zalman CNPS7700-AlCu 120mm (CPU)fan, 600g, 1.000 ~ 2.000rpm, 20 ~ 32dB

3x Zalman ZM-2HC2 HD Cooler

Heb al n zalman 400W voeding, maar vraag me af of 400 wel genoeg zal zijn (niet echt over nagedacht nog). Audigy 2 ZS neem ik ook mee vanuit mn huidige case. Later mayb richting 1 TB??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 16:12
Kunnen we daar geen "Groot" topic voor maken, want er zijn de laatste tijd wel veel van zulke topics :Z

edit: ff ontopic :P Waarom 3 HDD Coolers?? ik heb zelf ook 2x die Seagate..en die dingen worden totaal niet warm.. gewoon 1 system fan ervoor en klaar :Y)

[ Voor 48% gewijzigd door HiDNN op 21-01-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
is een prima computer maar wat wil je er allemaal mee gaan doen dan? games neem ik aan met zo een kaart ofzo? ander zou ik voor de athlon 64 4000+ gaan ofzo of fx serie! of een dual xeon bord ofzo! wat wil je er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat die voeding aangaat, dat trekt ie wel hoor :) Zalman voedingen horen bij de a-merken (uiteraard) dus dat gaat wel.

Mocht je merken dat de performance van je systeem onder de voeding lijdt kan je kijken naar andere a-merk voedingen zoals Antec en Tagan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor pci E man! Dit is echt zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

St@m

@ Your Service

Is 2 gieg geheugen tegenwoordig alweer standaard? :P Beetje veel of niet? Tegen de tijd dat je dat allemaal gaat gebruiken heb je ook wel weer snellere processors..
Maar ja, ik weet ook niet wat je ermee gaat doen natuurlijk..
Je PC is iewat overkill voor Office iig :+

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 21-01-2005 23:57 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 16:12
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:54:
Ga voor pci E man! Dit is echt zonde van je geld.
Lees eerst de start post maar eens goed door man.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thesilence07 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:00:
[...]

Lees eerst de start post maar eens goed door man.. |:(
Dat heb ik gedaan... |:(
Hij vraagt toch om een mening 8)7

[mening]
Het is een leuk systeem, maar je kan veel meer met dat geld.
Je hebt niet echt de beste hardware bij elkaat gehaald.
Waarom je voor pentium gaat snap ik al helemaal niet
[/mening]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:33

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2005

of kijk is anders hier naar! zijn goeie voorbeelden voor wat jij nodig hebt met een duidelijke omschrijving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem een wd raptor 740GD met 10.000rpm en ong. 4ms reactietijd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 22:01

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:14:
[...]

Dat heb ik gedaan... |:(
Hij vraagt toch om een mening 8)7

[mening]
Het is een leuk systeem, maar je kan veel meer met dat geld.
Je hebt niet echt de beste hardware bij elkaat gehaald.
Waarom je voor pentium gaat snap ik al helemaal niet
[/mening]
Niet de beste hardware? Hoe bedoel je? Dit is toch allemaal wel A-hardware... (voor zover je daar bij hardware van kan spreken)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
Waarom 'n i925-moederbord? Ben je ooit van plan die onboard-kaart te gaan gebruiken als je 'r ook een X850 in hebt zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 22:01

Animal_X

Rodin

ThaWout schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:32:
Waarom 'n i925-moederbord? Ben je ooit van plan die onboard-kaart te gaan gebruiken als je 'r ook een X850 in hebt zitten :?
De LP 925X-T2 heeft toch geen onboard video? :? Hoe kom je daar zo bij?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-10 13:11
Ts,

Check maybe ff bij dfi of het geheugen ook daadwerkelijk draait zonder troubles op je mobo. Sommige combinaties mem en mobo willen nog wel eens raar doen nl.

Verder trekt je Zalman voeding het wel hoor. Is een goede., heb ik zelf ook gehad nl. Lekker stil ding ook btw :)

Bij zo'n flinke setup is het misschien leuk om een dual tft scherm te nemen:? Dan bijv. een beetje mindere gpu en wat knaken over om dat bijv. aan te schaffen. Tis maar idee hoor :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
Animal_X schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:50:
[...]

De LP 925X-T2 heeft toch geen onboard video? :? Hoe kom je daar zo bij?
Sorry ... ik gooi effe wat dingen door mekaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:27:
[...]

Niet de beste hardware? Hoe bedoel je? Dit is toch allemaal wel A-hardware... (voor zover je daar bij hardware van kan spreken)
Kei-hardware :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit gaat nergens meer over. Het is prima om je mening te vragen over een bepaald systeem, maar puur een boodschappenlijstje neerkwakken is niet de bedoeling:
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

Een vraag over het samenstellen van een systeem met specifieke eisen en/of voor specifieke toepassingen, voorzien van zoveel mogelijk relevante informatie en weergave van jouw eigen gedachtegang waarom je tot bepaalde keuze's bent gekomen en waarom je daar niet uitkomt, heeft een veel hogere kans van slagen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.