[Debian] Apt pakt non-free niet

Pagina: 1
Acties:

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36

Kluus

Gang is alles

Topicstarter
Ik ben sinds kort overgestapt van gentoo naar debian, en ik wou mn nvidia drivers maar eens aan de praat krijgen. Op mijn laptop is me dit perfect gelukt, maar op mijn desktop heb ik een probleem, namelijk dat ik de nvidia-kernel-sources niet kan downloaden.
Deze staan ook niet bij "apt-cache seach nvidia" nvidia-kernel-common staat er echter wel, dus mijn conclusie is dan dat ie de contrib tree wel neemt en de non-free niet.
Moet ik hiervoor nog een speciale stap uitvoeren, voordat ie non-free packages toestaat? (Ik weet niet meer exact wat ik op mn laptop allemaal gedaan had).

Dit is mijn sources.lst:
code:
1
2
3
4
5
6
#deb file:///cdrom/ sarge main

deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian/ testing main contrib non-free
deb-src ftp://ftp.nl.debian.org/debian/ testing main contrib non-free

deb http://security.debian.org/ testing/updates main contrib non-free

Hmm, hij pakt non-free toch wel, ik kan non-free paketten zien in aptitude iig. Maar waarom ziet ie die nvidia-kernel-source nu niet, en op mijn laptop wel :s.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 21-01-2005 23:58 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Omdat je op je laptop waarschijnlijk unstable draait, en op je desktop testing...en de package names zijn niet hetzelfde gebleven :). Zie voor de juiste namen in elke release deze zoekopdracht. Overigens is packages.debian.org sowieso een handige site voor dit soort problemen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.