Toon posts:

BIOS van No-name mobo flashen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Hopelijk kunnen jullie mij ff opweg helpen.
Ik heb hier een PC met een No-name mobo erin. Er staat geen merk in de handleiding en ook niet op het mobo zelf. En zelfs met AIDA is het merk niet te achterhalen. De chipset is SiS 5600B/5595 dual chip AGPset. Nu wil ik ff het BIOS gaan flashen. Er staat nu een Award Modular BIOS v4.51PG op.

Bij het opstarten (in het scherm waar je op DEL kan drukken om het BIOS in te komen) staat het volgende nr: 04/16/1999-SiS-5600-8661-2A6ILC39C-00. Dus ben op dat nr op internet gaan zoeken. Volgens internet is het een Chaintech 6SSA2 moederbord. Vind ik eigenlijk wel raar, want Chaintech is volgens mij een bedrijf wat altijd zijn merknaam op hun bordjes drukt. Daarna ben ik verder gaan zoeken, en vond ik deze site:
http://www.bios-drivers.com/drivers/114/114760.htm

Daar staat ook een BIOS-update, die heb ik alvast binnengehaald. Nu flash ik nooit No-name bordjes. En daarom aan jullie de vraag of het bijbehorende bordje gevonden heb, en of ik hier de goede BIOS-flash te pakken heb? Omdat het hier No-name betreft wil ik dit graag zeker weten, voordat ik begin met flashen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 23:41 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 00:10

Xer0X

Gotha know??

Ik weet niet hoe het bij dat mobo zit. Maar zover ik weet zit er wel een soort beveiliging/check op zodat je niet de verkeerde bios kan flashen. Ik kan bijvoorbeeld geen A-bit bios in mijn Asus bord flashen dat vertikt hij gewoon.

(mischien dat je hem wel kan forcen, maar dat doe je dan natuurlijk niet)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

No-name bordjes bestaan niet. 'No-name' wil alleen zeggen dat JIJ niet de naam hebt kunnen vinden :z

Maar dat gaat hier niet op, die BIOS string is idd van een Chaintech 6SSA2, dus weet je welke plank het is. Simpel. En als het om een of andere vage reden niet de 6SSA2 is (bijvoorbeeld dat iemand al eens eerder verkeerde BIOS erop gezet heeft), dan werkt het wel blijkbaar, dus kun je er ook een andere 6SSA2 BIOS op zetten. Overigens zijn er zat Chaintech borden in omloop zonder dudielijke bestickering e.d. - al hun flashy 'Zenith' meuk is echt maar van de laatste tijd.

Belangrijkere vraag:
Waarom ga je BIOS updaten? If it aint broke, don't fix it ;) - alleen BIOS updaten als je zeker weet dat een duidelijk omschreven en bekend probleem opgelost wordt door exact de versie die je gaat flashen. Alleen al een melding in Sandra of Everest dat je BIOS oud is, is zeker geen zinnige reden om te flashen :o

Oslik blyat! Oslik!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Chaintech print vaak het modelnummer van hun moederborden op een stickertje op de BIOS EEPROM.

Hier stond een dode link.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

strandbal schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:20:
Chaintech print vaak het modelnummer van hun moederborden op een stickertje op de BIOS EEPROM.
Moet je wel zeker weten dat je de originele EEPROM erop hebt zitten natuurlijk.
Heb hier zat borden waar de originele bios niet meer op zit.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat geloof ik graag, met je bonte verzameling :P

Maar dat is niet echt gebruikelijk natuurlijk :)

Hier stond een dode link.

Pagina: 1