Alpha blijft roelen...

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
VH heeft weer een artikeltje en daar blijkt toch weer dat de Alpha de beste is.
De arcticooler blijkt best tegen te vallen en zelfs de FOP38 scoort slechter, terwijl deze met een Delta fan is, en de Alpha met een YS fan...

Dus: >:)ALPHA RULEZ>:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Ik ben zeer blij met m'n Alpha/Delta combi.. ut ragt m'n 733@990 ... en dan IDLE 33 graden (kamer 20.5) ;-))) (Inc. Artic)

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

Tja... Ik ben toch nog steeds een voorstander van m'n FOP38...
Presteert even goed (zie bv http://www.ocinside.de/html/results/socketa_fan_test_e.html) en kost nog minder ook (69,- tegenover ruim 100,-)

• Demo

Demo

Topicstarter
Jamaar hoe hebben ze daar de Alpha getest (sorry, geen tijd om het artikel te lezen), met Delta fan of met de standaard YS tech fan???

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

sig van Macconer
Who says Intel can't run fast!...
No one says that!
AMD just runs faster >:)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik snap niet waarom ze de Arctic Circle uit de handel hebben genomen. Ik heb hem op mijn P3-700E@1050MHz!! Op 1.85V wat toch 0.2Volt boven zijn standaard ligt. En op warme dagen komt hij op full load echt n iet boven de 40 graden uit. En het mooiste is, hij is erg stil. Echt onverwacht goed spul, ik hoef geen alpha 8-)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 00:04 schreef Demoniac het volgende:
Jamaar hoe hebben ze daar de Alpha getest (sorry, geen tijd om het artikel te lezen), met Delta fan of met de standaard YS tech fan???
Aan het mp3'tje op de site te horen een Delta...

offtopic:
Waarom verander je de url van je user icon niet en zet je op de oude url een plaatje met een of ander pokemon plaatje >:)

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 00:04 schreef Demoniac het volgende:
Nope :)
De standaard Alpha 6035 heeft een 19CFM !! fannetje, de Ystech is 27CFM en de FOP38 heeft een 38CFM.
(Er is ook nog een alternatief met een Sunon 23CFM fan)

Met de Alpha6035+38CFM (De Delta Black Label of HP fan) is de koelwaarde 0,37 en die van de FOP38 is 0,48/51 graad per watt.

Je vermenigvuldigt de hitte ontwikkeling van je cpu met dat getal, dat geeft de temp van de CPU boven de luchttemp. :P

De enige die betere waardes geeft is de Alpha PEP66, maar die is groter en past niet altijd. :+

Verwijderd

Goffer VH alweer down Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~opstal/smiles/angel.gif

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Dus zo werkt die koelwaarde....dit is zeker wel in een optimale setting (kwa contact tussen core en heatsink!!)?

Goh, dan moet mijn CPUtje zo rond de 36-38 graden worden....beter!

Ik denk alleen dat er bij het opdrukken van die lekkere alpha hier iets is mis gegaan...MBM geeft een 23 graden full load en een 9 graden idle aan.....met luchtkoeling en een kast temp van 23....:+

In de BIOS doet ie rond de 23-24 graden....een afwijking van 15 dus....15 plus 23 stressed (foute weergave) en ik kom op de 38....koelwaarde dus!! LOL

Ik had trouwens wel graag een PEP willen hebben en dan een beetje draaien...twee fans erop!!! Volgende keer maar!

reserveringshouder Tesla Model 3

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Inderdaad. Alpha heatsinks zijn gewoon de beste. Ik heb de Alpha FC-PAL35T (tegenwoordig is dat de 6035) met de bekende (lawaaierige) Delta AFB-60HP fan erop. Natuurlijk ook wat arctic silver erbij en het resultaat daarvan is een P3 700E die op 1000 loopt (7x143). 1050 (7x150) doet ie ook lekker stabiel, maar enkel met geleend geheugen want het mijne stopt ermee boven de 145 MHz :(

Ik wou eerst eigenlijk de Alpha PEP66T aanschaffen maar die past helaas niet op mijn Asus CUSL2...

Verwijderd

Ik heb ook nooit gezegd dat die Alpha heatsinks slecht zijn en de GlobalWin FOP38 dankt zijn prestaties natuurlijk vooral aan die super fan die er op zit...
Als je kijkt naar prijs/kwaliteit kan je denk ik beter voor de GlobalWin kiezen: presteert (bijna) net zo goed en is nog een stukkie goedkoper ook: 69,- voor de FOP38 (Narwal) tegenover 119,- voor de Alpha (oc-shop)

Als je 'm in de us besteld (bv. www.coldcpu.com) maakt het minder uit ($ 24,- tegenover $ 31,-) en kan je overwegen de Alpha + Delta te kopen...

Zo, nu iedereen tevreden? ;)

Verwijderd

waar kan ik zo'n delta HP fan online bestellen???

thanxxX

:7

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:58
Idd....

ALPHA ROELT >:) >:)

• Demo

Demo

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 14:03 schreef ---X2--- het volgende:
offtopic:
Waarom verander je de url van je user icon niet en zet je op de oude url een plaatje met een of ander pokemon plaatje >:)
Die loser heeft de foto op z'n eigen site gezet:(...

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 23:56 schreef Demoniac het volgende:

[..]
Die loser heeft de foto op z'n eigen site gezet:(...
Misschien is er een mod die er wat aan kan doen?

Verwijderd

Heatshot

Even wat anders toen jij in de Vs Artic silver bestelde moest jij ook een copy van je credit card en rijbewijs terug emailen???

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

oO0SmOkE0Oo

WWW.OC-SHOP.NL
;)

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 00:23 schreef markzw het volgende:
Heatshot

Even wat anders toen jij in de Vs Artic silver bestelde moest jij ook een copy van je credit card en rijbewijs terug emailen???
Nee, misschien vertrouwen ze je niet... ;)

Verwijderd

ALPHA ROELEERT ZEKERS!! :):):):)

Greetz

Verwijderd

De enige die betere waardes geeft is de Alpha PEP66, maar die is groter en past niet altijd. :+
Je kan de PEP66 zeker ook voor socket A en socket s370 (zonder slotket!) gebruiken. Het is namelijk heel simpel om de fan bovenop de PEP66T te plaatsen. Qua thermische conductie is de PEP66T beter als de PAL6035.
zie hier voor de uitleg www.leufkentechnologies.com/page19.html
Pagina: 1