Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc40 silentx psu mod?

Pagina: 1
Acties:

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 20:37
Ik wil voor mijn nieuw te bouwen htpc een zeer stille voeding kopen. In principe zou een atx voeding misschien net in mijn hifi kast kunnen passen, maar een matx voeding past zeker.
Hiervoor had ik een pc40 silentx matx voeding van shuttle in gedachten. Ik heb gehoord dat deze voeding wel stil is maar niet geruisloos. Daarom had ik het idee om de behuizing eraf te halen en dat een soort tunneltje te maken met een ingaande 80 mm fan en een uitgaande 80 mm fan van papst. Deze zou ik dan gewoon als vervanging voor de 40 mm fans kunnen plaatsen waardoor ook de temperatuurregeling van de voeding kan blijven werken denk ik.
De 80 mm fans hebben natuurlijk een veel grotere luchtverplaatsing dan de 40 mm fans waardoor ik verwacht dat de voeding er een stuk stiller van zal worden.

Heeft iemand dit ooit geprobeerd of heeft iemand nog tips voor me? Ervaringen met deze voeding bv? Hoe stil is ie met de 40 mm fans?

Eventueel heb ik nog een fancontroller waar ik de fans op aan kan sluiten, alleen wil wel reageren op de temp van de voeding. Ik heb dus nog iets nodig waarmee ik de temp van de voeding uit kan lezen, bv een probe op het koellichaam van de voeding. Is er iets simpels waarmee ik de temp in software in kan lezen (lees goedkoop). Ik heb wel temp gestuurde controllers gezien, maar die kunnen dus temp uitlezen en fans aansturen, dat laatste gedeelte heb ik al in de vorm van een indicator van vlsystem.