Toon posts:

[DVD Brander] Leest wel cd's en DVD's, maar brandt niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:

hardware
Athlon 64 3000+ (90nm)
Abit AV8 moederboard
2x256 MB geheugen
Asus DVD speler (E616)
Philips DVD Brander (DVDR1620K)
Maxtor 120 GB harde schijf
WD 160 GB harde schijf
Geforce FX 5200

software
Windows XP SP 2
Nero 6.3.1.10

Probleem
Ik heb de DVD Brander ingebouwd, en het volgende is er aan de hand:
Cd's en DVD's leest hij zonder problemen.
Branden weigert hij echter. Ik heb het met zowel de Samsung TS-H552B, als de Philips Brander die er nu inzit geprobeerd.
Wat er gebeurd is het volgende:
- Met Nero: Ik kan gewoon de files selecteren die ik wil branden, op het moment dat ik echter het branden laat beginnen geeft het statusscherm van Nero nog: "Caching of files Started" En daarna slaat het programma vast, het reageert niet meer en als ik het proces via de taakmanager probeer te killen lukt dit niet. Pas na opnieuw opstarten werkt het systeem weer normaal.
- Met CheetahDVDBurner: Als ik op branden klik, dan krijg ik de melding: "A NT disc I/O operation failed" en stopt het branden.

Probeersels
Bij mijn zoektocht naar een oplossing van het probleem, heb ik het volgende geprobeerd:
- ASPI drivers updaten. De ASPI drivers zijn geupdate naar de laatste versie, probleem blijft.
- Device Managers doorpluizen op rariteiten: Wat me daar opvalt dat mijn beide DVD-rom-(branders) als SCSI apparaten in de device manager staan, terwijl het IDE-apparaten zijn. (De Philips staat er bijvoorbeeld als volgt in: "PHILIPS DVDR1640P SCSI CdRom Device". Weet niet of dit klopt of niet, en akls dit niet klopt. hoe ik kan zorgen dat het probleem opgelost wordt.
- Bios doorgekeken of daar iets inzit wat evt met dat SCSI te maken heeft, niets gevonden.

Vraag
Weet iemand mschien wat het probleem zou kunnen veroorzaken en wat dus een oplossing voor het probleem zou kunnen zijn? Het lijkt niet aan de brander zelf te liggen, aangezien meerdere branders er last van hebben.

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03 21:03

Nick Name

SinFest!

Wat betreft je SCSI verhaal: ik heb dezelfde DVD-brander en bij mij wordt ie gewoon gezien als een IDE device. Heb je al geprobeerd om in je device manager de apparaten te verwijderen en dan de computer te resetten?

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Verwijderd

Topicstarter
yup, geen oplossing helaas.

Ik bedenk me nu dat mogelijk Daemon Tools het probleem zóu kunnen zijn, dus die deinstalleer ik en dan kijk ik of probleem opgelost is. Al heeft d-tools nooit eerder dergelijke problemen gegeven...

Verwijderd

Topicstarter
D-tools was het probleem dus niet.