Toon posts:

geen msn en bepaalde sites

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb net een tijdje een netwerk(je) aangelegd tussen 2 pc`s allebei met windows XP Pro, alles leek goed te gaan. Nu heb ik dit probleem op de 2de computer in het netwerk( die internet via de host computer krijgt) :op msn kan ik niet en ik kan niet op bepaalde sites zoals: www.hotmail.com, www.microsoft.com., www.messenger.msn.com. Hij geeft de fout: kan deze pagina niet weergeven na 5 minuten laden.

Sites zoals www.google.nl doen het wel. Ik kan ook online gamen op deze pc. Op de host computer werkt alles wel normaal, ik heb windows op de 2de computer al een paar keer opnieuw geinstalleerd ( met format ) en dit werkte niet. Ook de hulpmiddelen op de site van microsoft werkten niet. iemand een idee :) ? Het netwerk is bedraad en bestaat uit 2 realtek netwerkkaartjes.

Greetz

Verwijderd

Misschien packet fragmentatie? Google 'ns op termen als MaxMTU of MTU

Verwijderd

Wat is je configuratie? 2 realtek netwerkkaartjes, maar hoe sluit je het aan? Router: 2 PC's? ICS? Wie is je provider? Hoe staat je DNS ingesteld?

Wat voor IP's staan ingesteld?

Verder hoef je niet te groeten, dat doen wij hier automatisch.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit is zo inderdaad wel erg gokwerk, geef ajb meer info zodat we meer kunnen dan gokken :)

De situatie: zie hierboven, hoe deel je het netwerk? Wat is daar ingesteld (termen zijn hier firewall, proxy, NAT, etc).

Het probleem: Wat staat er in de logs op de server? Als je een traceroute doet naar www.microsoft.com, waar gaat het verkeerd? Alles microsoft pagina's: is het niet iets lokaals, gaat het dus wel goed als je rechtstreeks verbind? En over de voorbeelden: gewoon www.microsoft.com zelf ook niet, of alleen geen SSL/https sites?

Packet fragmentatie: misschien. Geef in ieder geval even meer info ;)

Overigens staat er in de SA FAQ een stukje over geen MSNmsgr verbinding. Check dat ook even.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik heb eenzelfde probleem, mijn cofiguratie is:

Copperjet 816-2P ADSL modem > LAN poort via crosskabel op LAN poort 1 van SMC 7404 WBRB router (dus niet via WAN poort van de SMC).

De overige PC's zitten op poort 2 t/m 4

Het probleem is dat MSN enkele keren heeft gewerkt, vervolgens weer niet, soms site's onbereikbaar zijn, eigenlijk heb ik het helemaal gehad met dat wardeloze Copperjet kastje.. ik had wel een beter product van TweakDSL verwacht, bah.. :-(

Maar goed, misschien dat iemand nog een gouden tip heeft...

• hellbringer
  • Laatst online: 25-06 12:31

hellbringer

Weeeeeeee!

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:36:
Ik heb eenzelfde probleem, mijn cofiguratie is:

Copperjet 816-2P ADSL modem > LAN poort via crosskabel op LAN poort 1 van SMC 7404 WBRB router (dus niet via WAN poort van de SMC).

De overige PC's zitten op poort 2 t/m 4

Het probleem is dat MSN enkele keren heeft gewerkt, vervolgens weer niet, soms site's onbereikbaar zijn, eigenlijk heb ik het helemaal gehad met dat wardeloze Copperjet kastje.. ik had wel een beter product van TweakDSL verwacht, bah.. :-(

Maar goed, misschien dat iemand nog een gouden tip heeft...
Ik kan me voorstellen dat je modem en je router een conflict met elkaar hebben, staan DNS instellingen goed? Welke van de 2 apparaten zorgt voor DHCP?

MSN geeft bij mij op dit moment ook wat kuren, bij het bezoeken van de MSN messenger kreeg ik net de melding "Server too busy" dus heb het idee dat er ook een probleem bij MS zelf zit.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dat msn het niet doet kan wel kloppen, die doet het bij mij vandaag ook voor geen meter

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

PilatuS schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:13:
dat msn het niet doet kan wel kloppen, die doet het bij mij vandaag ook voor geen meter
Hier werkt MSN vandaag ook slecht, maar als het op je ene pc het wel doet en op je andere niet zit er iets fout ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

hellbringer schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:10:
[...]
MSN geeft bij mij op dit moment ook wat kuren, bij het bezoeken van de MSN messenger kreeg ik net de melding "Server too busy" dus heb het idee dat er ook een probleem bij MS zelf zit.
[...]
Bij mij ook, messenger zelf krijgt nu wel weer verbinding, maar de sites geven nogsteeds foutmeldingen als Server Unavailable en Server Too Busy en de volgende fout pagina http://messenger.msn.com/...pxerrorpath=/Default.aspx

MSN is dus even geen optie als test sites.

P.S. overigens best wel triesto dat ze niet eens even een custom errorpage hebben ingesteld, zie http://messenger.msn.com/...pxerrorpath=/Default.aspx :
XML:
1
2
3
4
5
6
7
<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 19:26 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Deze zal nooit werken, aangezien het of www.msn.com is of messenger.msn.com

En inderdaad MSN geeft op dit moment wel erg veel time-outs.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:30
Msn ligt er idd compleet uit...iedereen is off...maarja dat ut blijft een gratis dienst.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-08 00:34

Addict

Het leven is een plak kaas.

heb het ook gehad..
in mijn geval kwam het doordat ik een internet tweak prog gebruikte.

Addict

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
MSN is inderdaad een beetje down :(
Check: http://messenger.msn.nl krijg je soms leuk bericht: Server too busy :+

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

same here, messenger.msn.nl is up, maar MSN is nog niet als messenger te bereiken

I've visited the Mothership @ Cupertino

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:59
TS : geef eens wat meer info. Waarom gebruik je deze wijze van internet delen ? Een cheapo routertje kost € 30.- en werkt vaak beter.

@ Mister16v : Je hebt een routertje staan, en je gebruikt het ding als suffe switch. Als je dat ding nu eens goed aansluit, en je settings op orde maakt, dan gaat het waarschijnlijk beter werken.

@ Both : Probeer het eens met basis troubleshooten.
  • Begin met het pingen van de andere pc's, je default gateway, je dns server van je provider. Doe dit op ipadres.
  • Probeer of je dns settings goed zijn. Doe eens een tracert naar www.xs4all.nl . Je zou uitmoeten komen op 194.109.6.92.
  • Post de info die je krijgt als je ipconfig /all als opdracht geeft.
Als we dat soort dingen weten kunnen we pas wat zinnigs zeggen. Anders krijg je wild guesses als "packet fragmentatie".

En sommigen zouden het als een zegen zien als msn messenger het niet deed (maar dan wel permanent }) )

Abort, Retry, Quake ???

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:46

XDK

Er zijn technische problemen met MSN Messenger service zie:
http://messenger.msn.nl/Status.aspx

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
zucht. Dat het MSNMsgr netwerk plat is, is hier niet relevant. Of het is al sinds vrijdag plat :+ Laten we het daar dus niet over hebben (zeker geen "ik ook :'( " replies, heeft totaal geen zin).

Zie dus inderdaad aZuL2001 in "geen msn en bepaalde sites" :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1