TweakDSL Copperjet: na 1x bellen niet meer bruikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een CopperJet 816-2P internet werkt gewoon ook kan ik gebeld worden op het thuisnummer maar als ik zelf wil bellen dan kan ik dat maar een keer doen.

Wil ik dan een tweede keer ergens heen bellen dan krijg ik geen verbinding meer wel is het mogelijk om dan het helpdesk nummer te bellen van tweakdsl. en als ik dat het modem van de net spanning afhaal en er dan weer aan hang dan kan ik wel weer een telefoontje plegen.

Is er iemand die hier iets meer over weet???? meschien zijn er mensen die dit probleem oop hebben gehad????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

en wat zegt de helpdesk?

overigens vind ik je topictitel verre van briljant, gelieve de volgende keer een iets beter dekkende variant te kiezen... (gratis voor je gewijzigd :* )

[ Voor 11% gewijzigd door Korakal op 21-01-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de verkeerde titel ik zag het een beetje laat en wilde hem zelf al veranderen maar dat kon niet meer.

Ik heb de helpdesk gebeld vandaag en ze zouden een storingsmelding aanmaken maar daar heb ik niets meer opgehoort dus het is een beetje .... want nu kan ik dit weekend alleen gebeld worden maar zelf niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die ACS-splitter er goed tussen zitten?
Zoja, ga dan eens van je hoofdlijn rechtstreeks het modem in (in de DSLaansluiting) en kijk of het probleem zich dan nogsteeds voordoet.

Zo kun je tenminste uitsluiten dat het niet in de bekabeling zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even getest ik heb de splitter ertussen uit gehaald maar ook dan wel een kiestoon maar ik kan dan niet bellen alleen maar naar de helpdesk van tweakdsl.

wat mij ook opvalt is als ik het modem van de spanning heb afgehad dan kan ik wel een maal naar een willekeurig nummer bellen maar als ik dan opleg en dan weer wil bellen is de lijn dood maar als er vanbuiten dan iemand naar mij thuis beld gaat het geke ding wel gewoon over en kan ik een gesprek voeren.

Ik ben bang dat het een groot probleem gaad worden voordat ik gebruik kan gaan maken van de huisaansluiting.

wat ik ook vreemd vind is dat het adsl gedeelte wel gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:31:
Ik heb het even getest ik heb de splitter ertussen uit gehaald maar ook dan wel een kiestoon maar ik kan dan niet bellen alleen maar naar de helpdesk van tweakdsl.

wat mij ook opvalt is als ik het modem van de spanning heb afgehad dan kan ik wel een maal naar een willekeurig nummer bellen maar als ik dan opleg en dan weer wil bellen is de lijn dood maar als er vanbuiten dan iemand naar mij thuis beld gaat het geke ding wel gewoon over en kan ik een gesprek voeren.

Ik ben bang dat het een groot probleem gaad worden voordat ik gebruik kan gaan maken van de huisaansluiting.

- Heb je een ander toestel geprobeert?
- Maakte je gebruik van C.S als Tele2 en Scarlet etc?
- Is het een tone of een pulse toestel?
- Gaat de led bij het niet werken van de lijn wel oplichten als je een kiestoon maakt?
- Gaat de led na een 'succesvol gesprek' ook weer uit als je de verbinding verbreekt?
- Het je de bekabeling gechecked?
- Zijn het zelf gemaakte kabels?
- Het je de aansluitfactor niet overschreden?
- Gebruik je poort 1 of 2?
- Wat zijn je instellingen van VoDSL?

Klinkt als een verkeerde signaling instelling in het modem of een config foutje bij de telefoonaanbieder. Ik maak ook gebruik van VoDSL en dat gaat super goed 8)

[ Voor 22% gewijzigd door I_stealth_I op 22-01-2005 23:56 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:31:

Aangezien hij wel gewoon naar de helpdesk kan bellen lijkt het mij niet aan het modem oid liggen, als ik jouw was zou ik gewoon naar de ISP bellen... mischien dat ze je meteen een antwoord kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I_Stealth_I schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:42:
[...]

- Heb je een ander toestel geprobeert?
- Maakte je gebruik van C.S als Tele2 en Scarlet etc?
- Is het een tone of een pulse toestel?
- Gaat de led bij het niet werken van de lijn wel oplichten als je een kiestoon maakt?
- Gaat de led na een 'succesvol gesprek' ook weer uit als je de verbinding verbreekt?
- Het je de bekabeling gechecked?
- Zijn het zelf gemaakte kabels?
- Het je de aansluitfactor niet overschreden?
- Gebruik je poort 1 of 2?
- Wat zijn je instellingen van VoDSL?

Klinkt als een verkeerde signaling instelling in het modem of een config foutje bij de telefoonaanbieder. Ik maak ook gebruik van VoDSL en dat gaat super goed 8)
Mij lijkt het ook een probleem bij de ISP

- geen ander toestel geprobeerd
- ik maak geen gebruik van tele2 of zoiets
- het is een tone toestel
- let gaad wel aan maar soms ook meteen weer uit
- bekabeling is goed (lijkt mij) want deze is heb ik bij het pakket gekregen
-er zit maar een toestel op dus de aansluit factor is niet overschreden
-ik gebruik poort 1
- instellingen??? ik heb het modem in bridge staan das alles wat ik weet omdat er een hardware firewall achter staat.

De ISP is tweakdsl ik had al met hun gebeld en ze zouden er vrijdag een storings melding van maken zijden ze dus er zal niet veel anders opzitten als maandag maar weer te gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde probleem gehad
je moet eerst je asdl aansluiting in orde krijgen
en deze moet je echt met een crosskabel doen
niet met een utp straight
met die combinatie erkt alles nu bij mij ouders na 3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 01:05:
zelfde probleem gehad
je moet eerst je asdl aansluiting in orde krijgen
en deze moet je echt met een crosskabel doen
niet met een utp straight
met die combinatie erkt alles nu bij mij ouders na 3 weken
Ik wil niet vervelend doen maar adsl werkt goed ik heb al een jaar adsl bij tweakdsl en dat werkt gewoon.

Ik heb nu alleen een nieuwe router gekregen en deze met de bijgeleverde cros cable aangesloten op zyxel firewall en dat werkt allemaal zoals het moet werken.

alleen het bellen wil niet lukken. en de telefoon kabel is gewoon op het modem aangesloten. zoals men het in de beschrijving aan geeft.

wat heb jij gedaan dan om het werkent te krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:36:
[...]

Mij lijkt het ook een probleem bij de ISP

- geen ander toestel geprobeerd
- ik maak geen gebruik van tele2 of zoiets
- het is een tone toestel
- let gaad wel aan maar soms ook meteen weer uit
- bekabeling is goed (lijkt mij) want deze is heb ik bij het pakket gekregen
-er zit maar een toestel op dus de aansluit factor is niet overschreden
-ik gebruik poort 1
- instellingen??? ik heb het modem in bridge staan das alles wat ik weet omdat er een hardware firewall achter staat.

De ISP is tweakdsl ik had al met hun gebeld en ze zouden er vrijdag een storings melding van maken zijden ze dus er zal niet veel anders opzitten als maandag maar weer te gaan bellen.
Dan zou ik maar eens een ander toestel/bekabeling proberen. Die led mag niet zo maar uit gaan, als je de verbinding NIET hebt verbroken. Beter gezegd; zolang je dus de hoorn opneemt, moet deze altijd blijven branden. Als dat niet zo is; is de telefoon/kabel/modem kapot.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 10:48
Ik heb een soort gelijk probleem.

Afgelopen week ook een 816-2P gekregen. Kan wel gebeld worden, dat werkt perfect, kan alleen niet uitbellen. Krijg wel een kiestoon (en het lampje gaat branden op de modem), maar na het in toetsen van de 10 cijfers krijg ik bijna direct een ingesprek toon. Nu heb ik ook nog helemaal geen documentatie wat betreft voice of zelfs het nieuwe telefoonnummer van TweakDSL ontvangen (wel telefonisch na het bellen van de helpdesk)

Overigens heb ik een UltraDSL Voice abonnement, en dus niet een UltraDSL & Bel abonnement. Ik behoud dus gewoon mijn KPN lijn en krijg de VoDSL er als EXTRA nummer bij, zodat ik dat VoDSL nummer zakelijk kan gebruiken. Hierdoor maak ik niet gebruik van de ACS die het KPN telefoonsignaal doorsluist naar de ADSL modem, omdat ik gewoon via KPN wil kunnen bellen prive. Dit moet ook kunnen volgens de site van TweakDSL ("Uiteraard lever je niet in op kwaliteit, maar kan je wel van diensten van zowel KPN als ons gebruik maken"), hoewel de helpdesk daar anders over dacht het eerste kwartier :-).

Ik heb overigens nog niet mijn PC aangesloten op het modem, maar ik neem aan dat dat niks zou moeten uitmaken voor de werking van de voice lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kermit.de.Kikker schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:20:

Afgelopen week ook een 816-2P gekregen. Kan wel gebeld worden, dat werkt perfect, kan alleen niet uitbellen. Krijg wel een kiestoon (en het lampje gaat branden op de modem), maar na het in toetsen van de 10 cijfers krijg ik bijna direct een ingesprek toon. Nu heb ik ook nog helemaal geen documentatie wat betreft voice of zelfs het nieuwe telefoonnummer van TweakDSL ontvangen (wel telefonisch na het bellen van de helpdesk)

Overigens heb ik een UltraDSL Voice abonnement, en dus niet een UltraDSL & Bel abonnement. Ik behoud dus gewoon mijn KPN lijn en krijg de VoDSL er als EXTRA nummer bij, zodat ik dat VoDSL nummer zakelijk kan gebruiken. Hierdoor maak ik niet gebruik van de ACS die het KPN telefoonsignaal doorsluist naar de ADSL modem, omdat ik gewoon via KPN wil kunnen bellen prive. Dit moet ook kunnen volgens de site van TweakDSL ("Uiteraard lever je niet in op kwaliteit, maar kan je wel van diensten van zowel KPN als ons gebruik maken"), hoewel de helpdesk daar anders over dacht het eerste kwartier :-).

Ik heb overigens nog niet mijn PC aangesloten op het modem, maar ik neem aan dat dat niks zou moeten uitmaken voor de werking van de voice lijn?
Bij jou kan het zijn dat je nog enkel ONNET (binnen het bbned netwerk) kunt bellen en niet OFFNET (gewoon door heel nederland).

Dit zou ik even melden bij je ISP, die hoort dit dan te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kermit.de.Kikker schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:20:

Kijk ik heb nu ook dat probleem als ik het nummer ingetoest heb dan krijg ik meteen de ingespreks toon tenminste daar lijkt het op.

het vreemde is dat als ik het modem van de stroom afhaal dan kan ik wel een keer OFFNET bellen en daarna niet meer. en als ik dan OFFNET bel dan blijft het lampje ook mooi branden
als ik dan de tweedekeer bel dan gaat het lampje wel uit en dan komt de ingesprek toon weer.

Maar als ik dan Naar de helpdesk van tweak bel dat werkt wel in een ander andwoord word gezecht dat het modem/kabel/of telefoontoestel stuk kan zijn het telefoontoestel is het niet want als die stuk zou zijn dan had i het eerder ook al niet moeten doen lijkt mij

de kabel?? denk het ook niet als daar iets mis mee is dan zou het helemaal niet meer moeten werken

modem geen idee of die stuk is adsl werkt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net op het snugere idee om het telefoontoestel toch maar weer eens meteen op de splitter aan te sluiten :+ en nu kan ik wel weer gewoon ieder nummer bellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het nummer vd helpdesk niet ONNET is, tenzij ze zelf ook VoDSL hebben van BBned :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:41:
Ik kom net op het snugere idee om het telefoontoestel toch maar weer eens meteen op de splitter aan te sluiten :+ en nu kan ik wel weer gewoon ieder nummer bellen |:(
Bedoel je de LINE/MODEM/PHONE splitter of de ACS??

Als je hem in de LINE/MODEM/PHONE steekt bel je gewoon via je KPN lijn en niet over de VoDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:42:
Ik denk dat het nummer vd helpdesk niet ONNET is, tenzij ze zelf ook VoDSL hebben van BBned :P
Het nummer van de helpdesk is wel ONNET, ze hebben zelf ook VoDSL alleen dan met ISDN30. Dus meerdere kanalen.

Bellen vanaf je VoDSL naar Tweak helpdesk gaat daarom ook zo heeeel erg rap >:)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:44:
[...]

Bedoel je de LINE/MODEM/PHONE splitter of de ACS??

Als je hem in de LINE/MODEM/PHONE steekt bel je gewoon via je KPN lijn en niet over de VoDSL
Ik heb hem nu gewoon in die witte splitter zitten daar staat LINE/MODEM/PHONE op dus ik denk dat ik nu nog via kpn bel.maar vertel me eens wat is een ACS????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:21:
[...]

Het nummer van de helpdesk is wel ONNET, ze hebben zelf ook VoDSL alleen dan met ISDN30. Dus meerdere kanalen.

Bellen vanaf je VoDSL naar Tweak helpdesk gaat daarom ook zo heeeel erg rap >:)
Dat is dan mooi meegenomen, en geeft ook gelijk een goed gevoel als ze zelf het volste vertrouwen hebben in hun eigen producten :9
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:29:
[...]

Ik heb hem nu gewoon in die witte splitter zitten daar staat LINE/MODEM/PHONE op dus ik denk dat ik nu nog via kpn bel.maar vertel me eens wat is een ACS????
ACS = Active Call Switching
Deze regelt dat je wegbelt je over de VoDSL-lijn en als je op je KPN-lijn word gebelt deze ook bij je telefoon uitkomt... hierdoor kun je dus gewoon bellen met VoDSL terwijl je wel bereikbaar blijft op je KPN-nummer

Dit is tijdelijk totdat je KPN-nummer word geporteerd op je VoDSL, daarna kan hij ertussenuit omdat je dan inkomend en uitgaan over de VoDSL gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de uitleg _/-\o_

Alleen vind ik het nu een beetje kl.... omdat ik nu weer via kpn bel (neem ik aan) omdat ik de televoon gewoon weer op de splitter heb zitten. ik hoop dat het snel verholpen is ik ga morgen maar eens bellen met tweak en eens kijken wat ze te vertellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 10:48
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:24:
[...]

Bij jou kan het zijn dat je nog enkel ONNET (binnen het bbned netwerk) kunt bellen en niet OFFNET (gewoon door heel nederland).

Dit zou ik even melden bij je ISP, die hoort dit dan te regelen.
Kijk hier hebben we wat aan.

Het eerste dat ze bij de heldesk zeiden was dat de modem of de splitter stuk was...

Gaan we weer ff bellen :-)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ook maar weer eens gebeld en ze zijden mij dat ze wel wisten waar het aan lag en ze zouden mij bellen als ze het opgelost hebben.

Nu ben ik iemand die maximaal 24 uur geduld heeft dus morgen hang ik weer aan dat luleizer en maak ze hun kop helemaal gek. want als ze het niet opgelost hebben deze week komen ze de rommel maar weer ophalen. (buiten adsl) want dat loopt altijd al goed dus daar klaag ik niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zien we hier binnenkort wel wat de oorzaak was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo de problemen zijn opgelost

Sind 2 dagen werk alles zoals het hoort ik werd vandaag gebeld door een medewerker van tweak met de vraag of alles werkte. het probleem bleek een switch te zijn die mijn niet automatich acepteerde en ze hebben het met de hand gedaan en binnen 10 min werkte alles prima _/-\o_ nu hoop ik als de daatwerkelijke portering van mijn nummer plaats vindt dat alles dan blijft werken.

Het zou ongeveer 10 werkdagen kosten om de portering ront te krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ook hier het zelfde probleem, ik krijg direct na het in toetsen een in gesprek toon. En net de ON/OFFNET opmerking getest en idd, ik kan tweakdsl zelf wel bellen.

Handig draadje dit :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1