Toon posts:

Asymetrische Gbit Ethernet performance

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 intel pro 1000 MT Gbit ethernet kaarten gekocht. Heb ze in:
PC A athlonxp 1800+ linux 2.6.10 en
PC B duall athlon-mp 2200+ linux 2.6.10 (in een 32bit pci slot) gedaan, met een mooie crossed cat5e kabel.
MTU van beiden op 9000 gezet.

Opzich werkt alles, maar in stress testen (met iperf en netperf) viel me iets raars op.
Transfer van A => B gaat met +/- 600 mbit/s (wat ik ongeveer verwachte) Maar:
Transfer van B => A gaat met +/- 200 mbit/s

Hoe kan dat? Ik vind het raar dat de snelheid afhankelijk is van de richting waarop het gestuurd word?
Heeft iemand een idee?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:26
harddisk snelheid... en kennelijk telt cpu ook mee :)

Verwijderd

Topicstarter
er komt geen HD aan te pas. En ik heb gekeken maar cpu gebruik blijft ruim onder 100%

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
waarschijnlijk helemaal offtopic, maar ik heb begrepen dat je voor een gbit crosskabels andere aderparen moet kruisen dan bij 100mbit, ik weet niet of dit gedaan hebt ?

[ Voor 27% gewijzigd door 0siris op 21-01-2005 23:17 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
heb een standaard kabeltje in de winkel gekocht.. Maar als het werkt lijkt me de bedrading wel ok :)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
niet altijd, een slechte kabel hoeft daarom niet helemaal niet te werken... het zou goed kunnen dat het een verkeerde kabel is, en het toch werkt...
probeer gewoon een cat6 kabel

[ Voor 5% gewijzigd door Mayco op 21-01-2005 23:45 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Probeer eens (om een kabelprobleem uit te sluiten) een gewone Cat5e kabel (straight). Praktisch alle 10/100/1000 nics doen aan auto mdi/mdix dus crossed is waarschijnlijk niet eens nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
ik had voordat ik deze setup probeerde de 2 machines verbonden met 2 cat6 kabels en een gb switch.. alleen heb ik de switch er tussen uit gedaan omdat deze geen jumbo frames ondersteunde.

met 2* cat6 + switch was hetzelfde probleem, alleen was cpu gebruik hoger.
Pagina: 1