Toon posts:

Stresstest-software gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer heeft wat problemen sinds een stroomuitval. Maar het probleem is dat hij me bitterweinig info geeft en me niet echt toelaat om hulp op afstand te gebruiken om zijn configuratie eens na te kijken.

Dus dacht ik dat het misschien goed was om een alles-in-één stresstest-programma erop los te laten. Dan bedoel ik zowel processor, mobo, grafische kaart, harde schijf en geheugen. En dan vraag ik nog het liefst een alles-in-één programma. Ik weet dat je memtest en prime hebt om het geheugen en de processor te laten stressen. Heb gezocht met google en hier op GOT met rare resultaten tot gevolg die niet echt van toepassingen zijn. Ik ben een redelijk goede zoeker met google maar zit nu een beetje vast.

Het programma moet liefst zo simpel mogelijk zijn ook.

Verwijderd

Sisoft Sandra misschien...

Hier meer info: http://www.sisoftware.net...=&location=qa&langx=en&a=

Het is een linkje naar de faq. Je kan er altijd wel een versie downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Door het zoeken in Got ben ik erop uitgekomen dat het eigenlijk niet zo'n goede stresstest is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:32:
Mijn broer heeft wat problemen sinds een stroomuitval. Maar het probleem is dat hij me bitterweinig info geeft en me niet echt toelaat om hulp op afstand te gebruiken om zijn configuratie eens na te kijken.
Wil hij van zijn problemen af of niet :?
Laat hem Jomanda bellen 8)7

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Prime95 en BurnK7 (voor AMD, BurnP6 is voor Intel) zijn wel goed.

Die zijn wel alleen voor de processor, maar ik vraag me af of er wel programma's zijn die je hele pc stressen.

Maar goed, ik heb de startpost zowieso niet goed gelezen merk ik.

[ Voor 60% gewijzigd door Piggen op 21-01-2005 22:57 ]

Verwijderd

Gezien je 'eisen' zal je het toch het makkelijkst met sisoft doen, dat het niet de beste is zal meer ivm de benchmarks zijn. De test pakt (configureerbaar)de CPU, MEM, HDD, LAN, en als je ze vult ook floppydisk en CD/DVD (nog geen brand-acties, enkel lezen ;))

ps. Hij heeft al backups gemaakt van de data? Stressen kan killen >:)

Verwijderd

SANDRA is idd een optie, maar als hij niet WIL, dan kom je ook niet ver. Je kan moeilijk in je glazen bol kijken. Laat hem anders even in z'n eigen vet gaarkoken.
Pagina: 1