Toon posts:

[css] div layout probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een site gemaakt met divje's, ben bezig met ontwikkelen!

http://www.advany.com/projects/menu/

de donkerblauwe stuk aan de rechterkant, rendert in firefox niet helemaal door tot bottum van de page, maar slecht tot 100% van de zichtbare webpagina. In IE werkt dit prima.

Ik wil dit graag zonder background image oplossing! maar waar ik ook kijk, word dit als oplossing genoemd

ik wil het vooral zonder background image omdat ik eenvoudig de kleuren wil kunnen wijzigen!

Verwijderd

Waarom geef je niet gewoon je body de juiste achtergrond kleur?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als ik naar je pagina kijk zie ik niet écht wat je bedoelt. Kan je wellicht iets meer uitleg geven...

Of ben je de site nu live aan het bewerken?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik was hem live aan het bewerken idd :S

ik heb het probleem nu iets meer verduidelijkt, zie het witte gedeelte als je het met firefox opent en naar beneden scrollt, dit gebeurt niet met IE!

http://www.advany.com/projects/menu/

Verwijderd

Waarom zet je de achtergrondkleur dan niet op het html element of de body?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:55:
Waarom zet je de achtergrondkleur dan niet op het html element of de body?
dan blijft het probleem bestaan, ik heb even achtergrond gekleurd, en zoals je ziet, gaan de div's niet op 100% zitten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 00:24 ]

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:24:
[...]

dan blijft het probleem bestaan, ik heb even achtergrond gekleurd, en zoals je ziet, gaan de div's niet op 100% zitten
Je moet die achtergrond die donkerblauwe achtergrond geven en daarnaast een plaatje van 1pixel hoog bij de breedte van dat lichtblauwe stuk in die lichtblauwe kleur. zie ook ALA fauxcolumns

repeat-y bla bla :P

offtopic:
kunnen we niet een [alafc] rml tag krijgen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Genoil op 22-01-2005 02:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Genoil schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 02:44:
[...]

Je moet die achtergrond die donkerblauwe achtergrond geven en daarnaast een plaatje van 1pixel hoog bij de breedte van dat lichtblauwe stuk in die lichtblauwe kleur. zie ook ALA fauxcolumns

repeat-y bla bla :P

offtopic:
kunnen we niet een [alafc] rml tag krijgen :+
jah, maar dat wil ik juist nie : ) wil eenvoudig achtergrond kleuren kunnen aanpassen : )

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:24:
[...]
Dan klopt jou definitie van 100% niet. Het is 100% van de waarde opgegeven aan de directe parent, en dat kan nooit meer zijn dan de hoogte van je browserscherm, tenzij je het op een harde px waarde zet die meer dan dat is. Internet explorer is bovendien geen maatstaf voor de correctheid van je css, mozilla doet hier juist precies wat jij in je css gedefinieerd hebt ;)

Wat jij nu zo wil kan gewoon niet zonder images. Het makkelijk aanpassen van de kleuren vind ik geen argument; dat is echt niet significant moeilijker, en je moet toch ook erkennen dat er met afbeeldingen meer mogelijk is dan divs en backgroundkleuren.

Overigens wat betreft die divs, het is in html niet de bedoeling dat je (bijna) alles met divs gaat doen, om die vervolgens met css te stylen. Er zijn tientallen html tags die de informatie in je pagina beter beschrijven dan de divs die je nu gebruikt. :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
Clay schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:05:
[...]

Dan klopt jou definitie van 100% niet. Het is 100% van de waarde opgegeven aan de directe parent, en dat kan nooit meer zijn dan de hoogte van je browserscherm, tenzij je het op een harde px waarde zet die meer dan dat is. Internet explorer is bovendien geen maatstaf voor de correctheid van je css, mozilla doet hier juist precies wat jij in je css gedefinieerd hebt ;)

Wat jij nu zo wil kan gewoon niet zonder images. Het makkelijk aanpassen van de kleuren vind ik geen argument; dat is echt niet significant moeilijker, en je moet toch ook erkennen dat er met afbeeldingen meer mogelijk is dan divs en backgroundkleuren.

Overigens wat betreft die divs, het is in html niet de bedoeling dat je (bijna) alles met divs gaat doen, om die vervolgens met css te stylen. Er zijn tientallen html tags die de informatie in je pagina beter beschrijven dan de divs die je nu gebruikt. :)
k, thnx : ) ik heb nu een image oplossing gebruikt : )

zou je btw voorbeelden van het volgende kunnen geven:
ik probeer, voor layout en om sectie's van opmaak aan te geven, gebruik ik divs. Voor de rest probeer ik li/lu voor navigatie, en table voor data te gebruiken..

edit:
sorry voor die niet al te slimme vragen, maar goed gebruikt van html / css is moeilijker dan ik had verwacht, en deed voorheen alles met brakke html code

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 16:30 ]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

voor titels heb je <h1> tm <h6>, tekst hoort in <p>'s, naast gewone list heb je nog de definition list <dl> en zo zijn er nog veel meer elementen die je als dat mogelijk is moet prefereren boven de div. Voor een html bestand betekent dit dat het zonder css een kaal ding is waar alles onder elkaar staat, maar door de default style (die al deze elementen krijgen van een browser) zal het alsnog een leesbaar document zijn. Met css kan je het er daarna uit laten zien hoe jij het wil, maar je gewenste design hoort dus niet van invloed te zijn op je html.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1