[XP] 1e keer opstarten tijdens installatie fout

Pagina: 1
Acties:

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:19

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje te stoeien met m'n nieuwe 200gb maxtorschijf en windows XP pro.

Booten van cd, geen probleem bestandjes kopiรซren enzo. Maar wanneer ie opnieuw moet opstarten vanaf de hd geeft ie een fout "error loading operating system" en daar snap ik niets van. De bestanden zijn idd op de schijf terecht gekomen, dat kan ik zien als ik de schijf naast een schijf hang met een al werkende xp erop.

Hoe kan ik dit nu aan de gang krijgen?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? ๐Ÿ ipv kruis!

Verwijderd

Check je boot.ini. Bij het plaatsen van een nieuwe schijf is de schijf indeling verandert.
Kijk bij rdisk(0) en maak er een 1 van.

Verwijderd

Als je een tweede HD hebt moet je zorgen dat alles in het bios goed staat ingestelt anders ziet hij de nieuwe schijf niet als eerste schijf maar als tweede.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Ah ga ik meteen proberen!

Het is trouwens de bedoeling dat die 200gb in z'n eentje in die pc komt. Die andere schijf gaat verhuizen :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? ๐Ÿ ipv kruis!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Hmm geen boot.ini te vinden :?

Verwijderd

Vast verborgen, staat op je boot-partitie.
tik eens dir /ah

edit:

Het is trouwens de bedoeling dat die 200gb in z'n eentje in die pc komt. Die andere schijf gaat verhuizen

Owww...disable je ide-controller in je bios. Wordt ie automatisch nummero uno

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 23:19 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Hmm... als primary master werkt het niet :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je wel deze: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q303013 instructies gevolgd om harddisks te gebruiken die groter zijn dan 137gb ? :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Zo, even bij norrod geweest, een nieuwe meegekregen.. en jawel! Ik post nu vanaf m'n geinstalleerde windows op die 200gb :*)

Het lag dus aan de schijf :(

Maar toch bedankt voor alle tips!

Pagina: 1