Toon posts:

[Access2002] index-probleem bij subform

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een database aan het opzetten waarin ik offertes kan samenstellen voor klanten. Ik kan artikelen toevoegen aan een offerte en dan worden de prijzen van die artikelen opgehaald uit een tabel 'alle producten'.

De offerte kan ik samenstellen op een form met 2 subforms:
De form is de offerte (met klant-id, offerte-id, offerte -datum, etc.)
In de eerste subform staan de artikelen van de offerte
In de tweede subform staan de eventuele extra artikelen tegen een meerprijs.

Ik kan artikelen en opties toevoegen aan de subforms door ze te selecteren in een lijst en ze vervolgens toe te voegen aan een listbox (dit zodat je de volgorde van de artikelen kunt wijzigen; dat lukt me niet gewoon op de subform).

Dit werkt allemaal prima: Als ik een artikel toevoeg aan de listbox dan wordt ook netjes de subform geupdate en onder de subform wordt de totaalprijs van de offerte getoond.

Echter: als ik met de muis in een subform klik, krijg ik de volgende melding:

"De opgegeven wijzigingen aan de tabel zijn niet aangebracht omdat zij dubbele waarden zouden opleveren voor de index, primaire sleutel of relatie. Wijzig de gegevens in het veld of de velden die dubbele gegevens bevatten of definieer de index opnieuw. "

De gegevens van de subforms komen elk uit een aparte query. De recordsource van de hoofdform is een tabel. Deze tabel wordt niet gebruikt bij de query's.
Er zitten geen acties aan de subforms, alleen aan een paar tekstvelden van de subforms (maar die gebeuren pas 'After update' en dus niet OnActivate ofzo).

Ik snap er niets meer van...
Kan iemand mij verder helpen?