Linux 2.4.0 Error

Pagina: 1
Acties:

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Ik heb net ook op mijn systeem de 2.4.0 kernel gecompiled. Geen errors.

Maar als ik wil booten krijg ik een message na het initialiseren van de hardware:
KERNEL PANIC!!! Unable to mount root device on 03:13
Please append a correct "root=" boot option

ik dacht, ik edit lilo.conf en zet daar neer: append"root=/dev/hda1" maar nog steeds hetzelfde.

bij mijn oude kernel die ik nu gebruik gaat alles gewoon goed.

Iemand een oplossing hiervoor ?

edit:
als er meer info nodig is zeg het me pls

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de ondersteuning voor Ext2Fs meegecompileerd ? Deze is nodig om / te kunnen mounten als / op een Ext2Fs staat.
Als hij op een ReiserFS staat moet uiteraard ReiserFS ondersteuning meegecompileerd zijn.
De ondersteuning moet in de kernel zelf zitten en niet als module gecompileerd worden anders werkt de boel niet !

Groeten,
Marcel

• Mior
hmm.. das een hele goeie.. ik zal es kijken

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ik heb net gehoord dat er een probleem optreed als je RiserFS en DevFS tegelijk in de kernel stopt.. dat wil nog niet helemaal werken

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Mior
ja.. niet lachen.. maar ik ben inderdaad vergeten om ext2 support erbij de doen |:( |:(

maaar.. ik heb nu weer een andere probleem.
mijn ipchains (versie 1.3.9) werkt niet met de nieuwe kernel. Ja de optie ervoor staat wel aan deze keer :)

hij zegt dat ipchains niet compatible is met deze kernel. Bij de kernel 2.2.16 doet hij het wel gewoon...

vreemd..

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op zaterdag 06 januari 2001 02:14 schreef Phantom_ het volgende:
ja.. niet lachen.. maar ik ben inderdaad vergeten om ext2 support erbij de doen |:( |:(

maaar.. ik heb nu weer een andere probleem.
mijn ipchains (versie 1.3.9) werkt niet met de nieuwe kernel. Ja de optie ervoor staat wel aan deze keer :)

hij zegt dat ipchains niet compatible is met deze kernel. Bij de kernel 2.2.16 doet hij het wel gewoon...

vreemd..
2.4.0 doet niet meer aan ipchains :) hij heeft iptables. schijnt goed te werken alleen ik kan het je nog niet vertellen.

• Mior
ik had begrepen dat ipchains er wel nog in zaten..

je kunt n.l. in de kernel aangeven of je iptables wilt gebruiken.. (vervangt ipchains) staat er dan bij..

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je moet juist wel iptables erbij compileren; vervolgens ga je daaronder naar IP: Netfilter Configuration, en daar kan je dan ipchains-support aanzetten. Staat ook gewoon in de help hoor.

• Mior
ah ja.. das een beetje verwarrend omdat je denkt dat je dan juist ipchains vervangt. maar goed, het werkt !

tnx

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

was het niet zo dat linux 2.4.0 een nieuw device systeem had??

ik dacht dat /dev/hda ---> /dev/ide0 of /dev/ide0/...

<edit>
srry, ik had eerst de hele thread moeten lezen... :o
</edit>
Pagina: 1