Cpu-koeler zalman 7700-CU

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil graag een nieuwe cpu-koeler gaan halen, want mijn standaard intel maakt zoveel lawaai en voor mijn casemod ziet ie er denk mooier uit dus ik wil nu graag een nieuwe cpu-koeler.
Eisen:
-Stilheid
-Goed coolend
-max. 55 euro
(-eventueel mooi uitziend :Y) )

Mijn Cpu:
-socket 478, standaard p4 cooler
-prescott (heethoofd!)
-is stressed 52 graden , idled 38
-Intel p4 3,2 ghz prescott 1mb cache

Ik zat de denken aan:

Aerocool HT-101 High Tower koeler
Coolermaster Hyper 6 Heatpipe
Coolermaster Hyper 48
Thermalright Series, ik weet niet welke allemaal echt goed zijn.
Thermaltake Zalman series, ik weet niet welke allemaal echt goed zijn.

Heeft iemand ervaring van die coolers?
Of zijn er nog meer goede coolers?
Ik heb al veel reviews gelezen, maar ik kom er niet uit...
Groetjes :) (meer info vraag het maar, en ik ben hier nieuw...En hoop een leuke tijd tegemoet te komen 8) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 21:27 . Reden: weer een Typfout:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Gaan voor de Zalmann... Dat is algemeen gezien een van de betere koelers die ook nog eens stil is...

Verder kunnen we je natuurlijk moeilijk helpen als we niet weten wat je wilt.. Dus wat zijn je eisen??? Stil, Groot, Materiaal... En natuurlijk je budget... Misschien ook leuk om te noemen waarom je een nieuwe CPU-koeler nodig hebt oftwel wat je ermee wil bereieken (stilte, overclocken, etc...).

Maar ik denk dat het toch op een persoonlijke afweging neerkomt die je zelf zal moeten maken op basis van reviews die je hier op GoT via de search of via Google op het WWW zult kunnen vinden!!!

offtopic:
"hey" en "groeten" hoeft hier niet op GoT, check de Policy en Nettiquete nog maar eens...

[ Voor 12% gewijzigd door AJ1815 op 21-01-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
zalman 7700cu, simpel installeren en is een donders goede koeler 8)

lees anders wat reviews ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AJ1815 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:27:
Gaan voor de Zalmann... Dat is algemeen gezien een van de betere koelers die ook nog eens stil is...

Verder kunnen we je natuurlijk moeilijk helpen als we niet weten wat je wilt.. Dus wat zijn je eisen??? Stil, Groot, Materiaal... En natuurlijk je budget... Misschien ook leuk om te noemen waarom je een nieuwe CPU-koeler nodig hebt oftwel wat je ermee wil bereieken (stilte, overclocken, etc...).

Maar ik denk dat het toch op een persoonlijke afweging neerkomt die je zelf zal moeten maken op basis van reviews die je hier op GoT via de search of via Google op het WWW zult kunnen vinden!!!

offtopic:
"hey" en "groeten" hoeft hier niet op GoT, check de Policy en Nettiquete nog maar eens...
Ehh heb je mijn start post niet gelezen?

Eisen:
-Stilheid
-Goed coolend
-max. 55 euro
(-eventueel mooi uitziend )

Maar, ik wil hem eventueel wel gebruiken voor oc'en, en lage temps.
Tjah, ik zei al dat ik helemaal niet uit kom welke nou het beste is:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Thermaltake heeft geen Zalman serie... Zalman brengt zelf koelers op de markt. Die Zalman koelers rulen wel trouwens. Koelen erg goed en met de bijgeleverde fan-controller kun je hem heel rustig laten draaien. Maar d'r staan zat koeler reviews op internet, lees die eens door.

edit:
Pas trouwens op met de Zalman 7700, dat ding is 16CM in diameter. De 7000 is een stuk kleiner en past op veel meer systemen.

edit2:
Te traag met editten zie ik :)

[ Voor 27% gewijzigd door NBK op 21-01-2005 21:40 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NBK schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:37:
Thermaltake heeft geen Zalman serie... Zalman brengt zelf koelers op de markt. Die Zalman koelers rulen wel trouwens. Koelen erg goed en met de bijgeleverde fan-controller kun je hem heel rustig laten draaien. Maar d'r staan zat koeler reviews op internet, lees die eens door.
Ehmz, maar dan heb ik 1 vraagje,
de middelmatige of grote, welke is het best? De grote lijkt mij toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

als je voor casemod gaat kijk op de eynstein site zag daar al premodded zalman flower met blauwe led er in ziet er nice uit. het kan eigenlijk allemaal meeste die jij noemt kunnen losse fans op behalve de zalman. zon heatsink met een fan met leds is altijd mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Ja, qua koeling is dat de betere keus. Als hij op je moederbord past, tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NBK schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:37:
edit:
Pas trouwens op met de Zalman 7700, dat ding is 16CM in diameter. De 7000 is een stuk kleiner en past op veel meer systemen.
die hoogte wordt pas hogerop gewonnen, waardoor de moederboard compatibiliteit niet in het gedrang komt, je zou echter wel problemen kunnen ervaren wanneer je voeding dicht op je mobo zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:43:
[...]

die hoogte wordt pas hogerop gewonnen, waardoor de moederboard compatibiliteit niet in het gedrang komt, je zou echter wel problemen kunnen ervaren wanneer je voeding dicht op je mobo zit
Ik heb de p4c800-deluxe en de casetek cs-1018, en tussen de mobo en voeding is het ongeveer 7 cm ongeveer...Dus das het probleem niet :) Maar veel mensen zijn hier dus voor de zalman maar ik heb ff een plaatje gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_5382.jpg

Ik zie dan dat de zalmans niet zo goed zijn:o
(Meer info van de oc enzo kan ik niet krijgen, ik heb alleen het plaatje:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Je moet ook niet alleen naar de koelprestaties kijken. Het geluid, dat is waar de Zalmans scoren.
Bij de bron van dat plaatje zullen ze het daar vast wel over hebben.

Bovendien moet je niet van één enkele review uitgaan, maar er altijd meerdere bekijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Piggen op 21-01-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de grootste en dure Zalman coolers coolen die beter dan de hyper 48/6 van coolermaster? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 09:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ze zijn iig stiller... ik heb een Zalman CNPS7000B-Cu['kleine' versie dus :D ] (op PC2 van sig) en op laagste toerental hoor je hem totaal niet :), en voor in windows, wat chatten/downloaden enzo is dat meer dan genoeg,
temps zijn dan 35-48C (lekker laag door software cooling :) ) en als ik ga gamen doe ik hem gewoon max toerental en dan koelt die genoeg, 50-58C, dan hoor je hem wel n beetje, maar je videokaart koeler op max zal vast meer geluid maken :) (is bij mij wel zo tenminste)
en dat allemaal zonder casefans :D, dus heerlijke stile, enige wat ik nog hoor is de hd...

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 21-01-2005 22:46 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:46:
[...]

Ik heb de p4c800-deluxe en de casetek cs-1018, en tussen de mobo en voeding is het ongeveer 7 cm ongeveer...Dus das het probleem niet :) Maar veel mensen zijn hier dus voor de zalman maar ik heb ff een plaatje gekregen:

[afbeelding]

Ik zie dan dat de zalmans niet zo goed zijn:o
(Meer info van de oc enzo kan ik niet krijgen, ik heb alleen het plaatje:()
dat plaatje is met een GeOCed CPU en wie zegt dat hij hem wil gaan OC`n.
Zalman is een uitstekende CPU-koeler maar ik zal inderdaad wel even op de site van zalman zelf kijken want er een compatible list met mobo`s die de CNPS7x00 kunne huisvesten.

naast de zalman heb je ook nog de Thermalrights ook super goede bijc de XP-120 of de SB-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Thermal XP-120 kost me denk TE veel, want een fan moet erop, en die moet stil zijn en Papst is echt heel erg duur...Maar ik kan er niet uitkomen tussen deze:
Cooler master Hyper 6
Zalman 7700Copper

Ze zijn allebei even duur..
Maar welke presteert het best?
En welke is het stilst?

Mijn allerlaatste vraag:o Want die dingen kosten beide 40 euro, en tjah...Ik wil gewoon echt waar voor mijn geld, en 40 euro vind ik toch best veel dus ik verwacht wel lekkere performance en stilte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stilst wint de zalman met gemak. Voor je koelprestaties maakt het niet zo heel veel uit. Check idd wel even of-ie past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:14:
stilst wint de zalman met gemak. Voor je koelprestaties maakt het niet zo heel veel uit. Check idd wel even of-ie past.
Die zalman past net wel, moet ik wel ff wat doen, want bij mijn kast(casetek cs-1018) heb je van die fan-houders, die je zo in de kast kan klikken...Die moet ik nou weghalen want dat ding laat de fan halve cm hoger zetten. Das wel erg jammer, want de schroefjes die bij mijn fans zitten (coolermaster led fans) die passen amper in de fan...heel raar... Maar dat krijg ik denk wel gefixt met dubbelzijdig tape of gewoon andere schroeven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sluit dit topic maar, want ik heb de zalman 7700-CU gekocht toenet }) :9 ..En die ga ik zo installeren ...Bedankt voor alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

la maar.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een GARE koeler! Hij koelt helemaal niet zo goed:( :'( Bijna dezelfde temps als de standaard p4-koeler, en veel mensen zeiden dat Zalman goed is? Niet dus ? Of heb ik het fout?
Waar zou het dan aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

En wat is daar het probleem mee? Hij koelt goed genoeg om je P4 koel te houden, zonder herrie te maken. Dat is toch wat je wilt? Als je wilt OC'en moet je herrie maken... of waterkoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Roamor op 22-01-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel goed strak erop?

Genoeg/teveel koelbagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:24:
Wat een GARE koeler! Hij koelt helemaal niet zo goed:( :'( Bijna dezelfde temps als de standaard p4-koeler, en veel mensen zeiden dat Zalman goed is? Niet dus ? Of heb ik het fout?
Doe je iets erg fout.
De Zalman die ik heb is hartstikke stil (hoor hem nieteens, laagste stand) en houd me pc echt zeer koel. Even koel ongeveer als de standaard koeler.
Hij is 1 van de beste in mijn ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:24:
Ja je hebt het fout...
Zit je koeler wel stevig vast?
Heb je koelpasta in de juiste dosering aangebracht?
Is je sensor niet brak?
enz..

EDIT

Hoop mensen komen ZALMAN to the rescue :D

[ Voor 7% gewijzigd door J0J0 op 22-01-2005 21:39 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is recht gemonteerd, 3 rijstkorrels van koelpasta (dat zei zo'n nerdje tegen mij dat ik zoveel moest gebruiken bij p4's)

En waarom en welke faq moet ik eigenlijk kijken?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:38:
[...]

Ja je hebt het fout...
Zit je koeler wel stevig vast?
Heb je koelpasta in de juiste dosering aangebracht?
Is je sensor niet brak?
enz..

EDIT

Hoop mensen komen ZALMAN to the rescue :D
Sensor, tjah ik weet niet hoe je dat moet checken...
Ik weet echt niet waarom hij zo slecht koelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft nog steeds bijna hetzelfde temps als mijn standaard koeling, waar ligt het nou aan? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
Waarom neem je geen Arctic Cooling Freezer 4?? Koelt even goed als Thermalright XP-90 en toch minder dan 30 euro. Maar het is een Heatpipecooling dus moet je even check of het niet al te hoog is. ;)

Groetjes,

W-H

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK. mensen! Ik heb al een cpu-koeler gekocht, een zalman 7700-cu waar ik nu problemen mee heb omdat hij niet zo goed koelt...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 11:37 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
die zalman 7700 is gemaakt om STIL te zijn..NIET om te oc'en. Hij koelt dus bijna hetzelfde als je boxed cooler, MAAR is dan wel fluisterstil wat je boxed cooler NIET is.

Hierbij neem ik aan dat je m goed hebt monteert ;)

Ook had je uit je geposte plaatje kunnen afleiden dat hij niet zo goed presteert tov de andere koelers.. Snap dan eigenlijk ook niet waarom je nu zit te ...... Omdat je er zelf voor gekozen hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door BvK P4 op 23-01-2005 11:44 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk dit een keer als alternatief

De Nexus Coolers

Voor Socket 478
http://www.nexustek.nl/pht3600.htm

Ik had zelf een Vortex Dream 7 van Coolermaster en dat ding was lawaaierig! Kon geen zalman kopen omdat ik geen gaten in de mobo had. Dus zocht ik naar een andere...

Nu heb ik deze Nexus gekocht.. redelijk goedkoop, en hij koelt veel beter.. Heb nu een AMD XP-M 3200 op 2300mhz lopen, en hij staat nu op 45C normaal tov 50C met de Coolermaster!

Nexus is daarom bij mij een echte aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BvK P4 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:40:
die zalman 7700 is gemaakt om STIL te zijn..NIET om te oc'en. Hij koelt dus bijna hetzelfde als je boxed cooler, MAAR is dan wel fluisterstil wat je boxed cooler NIET is.

Hierbij neem ik aan dat je m goed hebt monteert ;)

Ook had je uit je geposte plaatje kunnen afleiden dat hij niet zo goed presteert tov de andere koelers.. Snap dan eigenlijk ook niet waarom je nu zit te ...... Omdat je er zelf voor gekozen hebt.
Fluister stil? Zo stil is dat ding niet...Ik zei dat ik een goed coolende cpu-koeler wilde, waarmee ik later misschien wilt oc'en, en ze zeiden hier bijna allemaal dat ik de zalman moest gaan halen en dat hij heel goed koelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:16:
[...]

Fluister stil? Zo stil is dat ding niet...Ik zei dat ik een goed coolende cpu-koeler wilde, waarmee ik later misschien wilt oc'en, en ze zeiden hier bijna allemaal dat ik de zalman moest gaan halen en dat hij heel goed koelt
dan had je geen zalman moeten nemen. Hier zijn al meer topics over geweest.. 1 daarvan was Thermalright vs Zalman oid. Heb hier zelf een Thermalright SP94 die 10 graden koeler is dan boxed cooler. Beide heb ik dan op 2600rpm. Ik raad je aan als je niet tevreden bent met je Zalman, een Thermalright of Coolermaster cooler te kopen. Zoals je in je geposte plaatje kunt zien presteren die veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BvK P4 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:55:
[...]

dan had je geen zalman moeten nemen. Hier zijn al meer topics over geweest.. 1 daarvan was Thermalright vs Zalman oid. Heb hier zelf een Thermalright SP94 die 10 graden koeler is dan boxed cooler. Beide heb ik dan op 2600rpm. Ik raad je aan als je niet tevreden bent met je Zalman, een Thermalright of Coolermaster cooler te kopen. Zoals je in je geposte plaatje kunt zien presteren die veel beter.
Tjah, dan moet ik zeker de cooler verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:11:
[...]

Tjah, dan moet ik zeker de cooler verkopen?
dat kan..hoeft niet :P lijkt me wel handig iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:28:
Hij heeft nog steeds bijna hetzelfde temps als mijn standaard koeling, waar ligt het nou aan? :'(
Als je nou eens in het diagram van je test kijkt, dan zie je ook dat de Zalman en de boxed cooler op vrijwel dezelfde temperatuur zitten. Waarom die Zalman een stuk beter is dan de boxed cooler? Heel eenvoudig, voor een vergelijkbare koelprestatie heeft de boxed cooler 5000 toeren nodig en de Zalman maar 1750 toeren. De winst zit hem in de geluidsproductie. Verder is er nog een langetermijnsvoordeel, omdat de Zalman minder lucht hoeft te verplaatsen om dezelfde koelprestatie te bereeiken, heb je ook minder last van stof in je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:56:
[...]
Verder is er nog een langetermijnsvoordeel, omdat de Zalman minder lucht hoeft te verplaatsen om dezelfde koelprestatie te bereeiken, heb je ook minder last van stof in je PC.
Niet als je dezelfde intakes blijft gebruiken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het helpen als ik de artic silver 5 koelpasta zou gebruiken in plaats van de standaard zalman koelpasta? En hoeveel graden zou ie denk koeler worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:20:
Zou het helpen als ik de artic silver 5 koelpasta zou gebruiken in plaats van de standaard zalman koelpasta? En hoeveel graden zou ie denk koeler worden?
Misschien een paar graden, maar je moet trouwens maar een heel dun laagje koelpasta erop doen. Denk dat 3 rijstkorrels teveel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:41:
[...]

Misschien een paar graden, maar je moet trouwens maar een heel dun laagje koelpasta erop doen. Denk dat 3 rijstkorrels teveel is.
toen ik dat dus deed (1 rijstkorrel) werd de cpu 60 graden stressed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:39:
Het is recht gemonteerd, 3 rijstkorrels van koelpasta (dat zei zo'n nerdje tegen mij dat ik zoveel moest gebruiken bij p4's)

Beejte weinig respect voor iemand die je probeert te helpen, vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rekkie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:53:
[...]

Beejte weinig respect voor iemand die je probeert te helpen, vind je ook niet?
Respectloos:s? Tis een soort van vriend van me, die hier niet op zit daarom;) dus daarom hoef ik de naam niet te zeggen, en hij weet veel van pc's dus hij is een nerdje (op positief manier dan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
nja ik vind ut een lullig woord want nerdje betekent iemand ie geobserdeerd is door pc's en daardoor zn sociale leven laat vallen (inclusief school)

verder vind ik het dat je hier de community de schuld probeert te geven en dat vind ik niet netjes...
je kon duidelijk zien dat die zalmans een stuk slechter waren dan de thermalrights en dan had je gewoon ff voor verdere reviews moeten zoeken...
tis eigen schuld en jammer... heb ut zelf ook us gehad en heb nu een thermalright...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

maar haal ik hier nu uit dat je hem toch hebt geOC`d of niet?

hou er wel rekening mee dat de standaard intel koeler veel lawaai maakt dus ook redelijk wat lucht omzet als je de CNPS7700 langzaam laat draaien dan is het ook niet gek dat die warmer word. draai net zoalang aan de famate 1 totdat je denk dat je hem net niet hoort maar wel goed koelt.

En heb je hem wel recht op de CPU geplaatst? koelpasta moet je met mate gebruiken en dan met je vinger uitsmeren zodat de gehele cpu is bedekd met een dun laagje AS5.

enne beschrijf nerd liever als liefhebber van PC`s en hardware enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:28:
maar haal ik hier nu uit dat je hem toch hebt geOC`d of niet?

hou er wel rekening mee dat de standaard intel koeler veel lawaai maakt dus ook redelijk wat lucht omzet als je de CNPS7700 langzaam laat draaien dan is het ook niet gek dat die warmer word. draai net zoalang aan de famate 1 totdat je denk dat je hem net niet hoort maar wel goed koelt.

En heb je hem wel recht op de CPU geplaatst? koelpasta moet je met mate gebruiken en dan met je vinger uitsmeren zodat de gehele cpu is bedekd met een dun laagje AS5.

enne beschrijf nerd liever als liefhebber van PC`s en hardware enzo :)
Ehmz, ik heb een mailtje gestuurd naar de winkel en die zei dat dat ik de koelblok en cpu met tinner moest schoonmaken ofzo en wat minder koelpasta te gebruiken. Ik heb niet ge oc'ed, maar ga het later wel misschien doen... Dus ik vind die zalman toch wel mooi/fijn, maar hij koelt niet zo goed dus ga ik straks denk ff de cpu + koelblok schoonmaken met tinner en dan iets minder koelpasta erop doen, 2 korrels rijst? Wat is AS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
AS 5 = Arctic Silver 5 thermal paste... een van de betere koelpastas (op langer termijn, dan begint ie pas echt te werken)
en het moete gewoon dun... goed uitsmeren...
en met dun bedoel ik echt dun... dat je net niet het grijze ziet van de cpu...

verder kijken of je mss ergens een afzonderlijke temp meter vandaan kan halen ,mss is je mobo sensor begaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

On an Intel P4 or Athlon64 type CPU with a large metal heat spreader, put a small amount of Arctic Silver onto the center of the heat spreader

Only a small amount of Arctic Silver is needed

P4- About the size of an uncooked grain of short-grain white rice or 1/2 of a BB.

Important Reminder:
Due to the unique shape and sizes of the particles in Arctic Silver's conductive matrix, it will take a up to 200 hours and several thermal cycles to achieve maximum particle to particle thermal conduction and for the heatsink to CPU interface to reach maximum conductivity. (This period will be longer in a system without a fan on the heatsink or with a low speed fan on the heatsink.) On systems measuring actual internal core temperatures via the CPU's internal diode, the measured temperature will often drop 2C to 5C over this "break-in" period. This break-in will occur during the normal use of the computer as long as the computer is turned off from time to time and the interface is allowed to cool to room temperature. Once the break-in is complete, the computer can be left on if desired.
Bron=Artic Silver
Er staat ook op de site dat je het niet uit hoeft te smeren. Gewoon de koeler erop plaatsen en dan een paar graden draaien.

Je kan de cpu ook schoonmaken met spiritus.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onroptemraakle schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:43:
[...]

[...]

Er staat ook op de site dat je het niet uit hoeft te smeren. Gewoon de koeler erop plaatsen en dan een paar graden draaien.

Je kan de cpu ook schoonmaken met spiritus.
Maar waarom moet je de cpu eigenlijk schoonmaken? Toen ik nog de normale cpu-koeler had (boxed van p4) had ik gewoon alle koelpasta met een wattestaafje eraf gehaalt van de cpu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ma lol ik heb deze ook + men spanning op 1.7 v en men cpu blijft mooi op 47°
nu heb ik wel een perfecte airflow mja zalman 7700 is gemaakt voor STIL te coolen niet voor EXTREEM te coolen
wilde een stille en lage temp dan moet ge ma ne wc nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:53:
Maar waarom moet je de cpu eigenlijk schoonmaken? Toen ik nog de normale cpu-koeler had (boxed van p4) had ik gewoon alle koelpasta met een wattestaafje eraf gehaalt van de cpu...
Ik bedoelde dat je de oude koelpasta ook met spiritus eraf kan halen.(van de core)
Met alleen een wattestaafje ging het bij mij zo moeilijk, dus deed ik er wat spiritus op hierdoor ging het er makkelijker af.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dan heeft dat Nerdje wel gelijk, want voor p4 staat 3 rijstkorrels. Smeer het gewoon goed uit. Het is bedacht om eventueel oneffenheden tussen de koelere en de processor op te vullen, dus een dun laagje op je IHS en dan de koeler er stevig opdrukken en aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het inmiddels niet meer...
Ik wil de 7700cu maar ik lees steeds dat mijn prescott(3.4ghz) niet echt koeler zal worden. Iedereen zegt dat de p4 stockcooler crap is maar dan heeft men het blijkbaar alleen over de herrie ? Ik wil m graag stiller hebben maar nu zijn er mensen waarbij de cpu warmer wordt met de 7700cu, dat gaat me wat te ver. Verder zal ie echt heel krap zitten in mn kast. ik heb 16mm tussen mobo(p5ad2 premium) en voeding en zalman geeft een minimum van 14.5mm aan. Misschien zal ie zelfs de voeding raken, is dat erg ?
dus : zijn er mensen met prescott3.4ghz + zalman7700cu ?(ervaringen graag, niet ' ja ' of ' nee' :P )
: mag de zalman mijn voeding raken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb deze koeler ook, 7700Cu en hij is....heerlijk stil en koelt best goed. Alleen ff n vraag, ik heb n oersolide ASUS K8N-de Luxe mob en ik heb die enorme homp koper met originele backplate vastgemaakt en heb m ondersteunt met n Tyrippie,

Is dat ok???

Anders moet dat hele ding uit mekaar en t zit al twee weken probleemloos!

Adviezen??

Alvast bedankt!

joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn a8v ging de backplate op een gegeven moment los, ik raad je dus dringend aan om toch de Zalman backplate te installeren. Gewoon ff draaien totdat ie lekker warm is (gamen/benchen) en dan haal je 'm er zo af. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is beter:

een Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket A/478/754/939/940) € 22,-
of een Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940) € 31,-
of een Zalman CNPS7000A-AlCu (Socket A/478/754/939/940) € 28,83
o een Zalman CNPS7000A-Cu (Socket A/478/754/939/940) € 33,96

het gaat om de stilste natuurlijk en ik heb een amd athlon XP 2800+ Barton 2.083 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De 7000B Cu.

Enkel koper is beter, en de B versie biedt voor zover ik de reviews mag geloven net iets betere koelprestaties voor hetzelfde geluid.

Deze info had je trouwens ook van het internet (google en de zalman site zelf) kunnen opvragen.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.nl/images/products/zalman/523.jpg

er staat alleen wel op de site van zalman: Zalman CNPS-7000B-Cu (Application for Sockets 478, 462, 754, 939 and 940)
dus niet voor socket A!

en in de pricewatch:

Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940) € 31,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:57

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Verschil in temperatuur tussen 7000B-Cu en 7000B-AlCu is een graad of 2 (in het voordeel van de Cu natuurlijk) maar... het verschil in gewicht is soms ook van belang.

Ik ga vaak lannen, sjouw mn bak veel heen en weer (in de auto en zo) en dan wil je liever niet +-800gr op je proc mee laten trillen. Dus ik zeg: als je je computer alleen op je kamer laat staan, koop dan de koelere Cu. Ga je af en toe op stap? Neem dan de AlCu en zit niet in over die paar graden :)

edit:
Enneh, socket 462 == socketA

[ Voor 12% gewijzigd door _fool op 21-06-2005 16:07 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als ik mijn pc NOOIT verplaats?; de alcu is lichter EN goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ach man dat maakt echt vrij weinig uit. als je je pc op een normale manier verplaats (dus gewoon gently en geen smijtwerk) dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:03:
[afbeelding]

er staat alleen wel op de site van zalman: Zalman CNPS-7000B-Cu (Application for Sockets 478, 462, 754, 939 and 940)
dus niet voor socket A!

en in de pricewatch:

Skt462 IS skt A. Enige aantekening is dat je 4 gaten rond de socket moet hebben.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:03:
[afbeelding]

dus niet voor socket A!

en in de pricewatch:

Socket A = Socket 462 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:35
NBK schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:14:
[...]

Skt462 IS skt A. Enige aantekening is dat je 4 gaten rond de socket moet hebben.
Inderdaad socket 462 = socket A, daar is geen discussie over mogelijk. Naast de 4 gaten rond de socket zijn er ook nog mobo's waarbij condensatoren in de weg zitten en waarbij de PSU te dicht bij de koeler kan zitten.

Edit: Ik zie dat ik de derde ben. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Mad_Manic op 21-06-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[offtoppic]
Ja nu weten we het wel... :X
[/offtopic]

Maar je kunt bij de 7700 toch kiezen bij het installeren of je de 5V of de 12V kabel aansluit? De 5V zal wel stiller zijn en de 12V koeler B) Hoeveel in graden / herrie scheelt het eigenlijk? en hoe hebbuh jullie um aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59

Haan

dotnetter

Euh, misschien dat dat bij de huidige serie zo is.. :? Ik heb er iig nog nooit van gehoord..
Mijn 7700 sluit je in ieder geval aan via een fancontroller, er zit een Zalman Fanmate bij, maar ik had al een fancontroller, dus zit ie daar op :) Voordeel is ook nog eens dat je de fan op 12V kunt laten lopen, de Fanmate levert max 11V of zoiets. Maakt dan wel een hoop herrie trouwens..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt gelijk |:( ....(kheb het wel ergens gezien volgens mij... zou wel ns bij de videokaart koeler geweest kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:30:
[offtoppic]
Ja nu weten we het wel... :X
[/offtopic]

Maar je kunt bij de 7700 toch kiezen bij het installeren of je de 5V of de 12V kabel aansluit? De 5V zal wel stiller zijn en de 12V koeler B) Hoeveel in graden / herrie scheelt het eigenlijk? en hoe hebbuh jullie um aangesloten?
ik denk dat je in de war bent met de 700-cu een vga koeler.
hier heb je stekkers bij zitten om hem op 5 of 12v aan te sluiten.
de 7700-cu is gewoon met fan controller die je ertussen kan zetten.

edit// zoals je zelf ook al achter kwam ;)

[ Voor 4% gewijzigd door chucky666 op 21-06-2005 17:07 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens, ik niet veel ervaring met inbouwen, ik kan alleen een pci kaart of xtra geheugen erbij steken, is het risicovol om het zelf te doen?? of moet dan iemand anders met ervaring e.d. vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bekijk dit filmpje dan maar ns.

http://www.zalman.co.kr/p...load/product/CNPS7700.swf

lijkt me wel goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee maar is er kans dat ik m'n cpu mol??

dus gewoon handleiding erbij, vader vragen of hij wil helpen, glas cola erbij en 10 keer de online instucties lezen!?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiteraard kan dat, je moet er gewoon de tijd ervoor nemen en rustig aan doen en nix forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg je bij een Zalman CNPS7000B-AlCu ook van die koelpasta???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja.. de vragen die nu gesteld worden zijn toch wel heel erg makkelijk zelf allemaal op toe zoeken :)

Vandaar dat dit topic op slot gaat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.