Toon posts:

[WC] Northbridge probleem Help

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om me northbridge ta gaan waterkoelen en ik heb er een blokje voor.
Nu is het probleem dat ik een koeler er op heb zitten die met klemmen vast zitten en er geen mounting holes aan wezig zijn.

Me WC blokje heeft twee holes nodig

Heeft iemand een oplossing

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

ander WC blokje :?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tja met tie-wraps kan je het proberen, heel strak aanbinden, maar ideaal is het niet natuurlijk, goed de NB wordt ook weer niet zo heet, dus als er contact is, is het prima.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:43
je hebt een i865/875 chipset neem ik aan? Dan past je blokje niet. Had je van te voren kunnen weten. Er zijn wel waterblokken die met die haakjes vast kunnen, maar ik zou dat niet proberen met jou blokje..

Verwijderd

Topicstarter
ja idd ik heb een 865 chipset.
ik ga een nieuw waterblokje zoeken.

Thanks

Verwijderd

:? link werkt niet, dus maar even zo:

Aqua-Computer.de

Shop -> GPU/CD-Kühler -> Bovenste Type 3 ;)

Die is voor van die klemmetjes, ipv mounting holes,

ik had hetzelfde probleem hier met de 865PE chipset :P

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 09:54
Je zou ook kunnen proberen te lijmen met hittegeleidende lijm. Dan heb je gaan klemmen of schroeven nodig.

Alleen lijm krijg je nooit meer los. Lijm waar bij je een A en een B component hebt moet je mengen in een verhouding 1:1:1 waarbij de laatste 1 gewone koelpasta is. Lijm die geen A en B component heeft moet je maar wat mengverhoudingen uitproberen op een stuk karton o.i.d.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Een rubbertje (geen gaar elastiekje dat na 2 weken uitgedroogd is, maar echt rubber) moet de truuc ook kunnen doen, iig beter dan een tiewrap, want die "veert" nauwelijks, waardoor er mogelijk geen goed constant contact blijft..

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-02 16:35

casemodder

--->

k heb nu ff niet de gelegenheid om iets te uppen dus k hoop dat jullie het zo ook snappen.

Op mijn asus p4b533 845 chipset zitten ook geen holes maar van die haakjes. Ik heb nus een stukje dik lexaan gebruikt en daar de slangaansluiting uitgeboord. Vervolgens heb ik lange m3 boutjes onthoofd en haaks gebogen. Het haakse deel valt dus onder het haakje op het mobo. Het andere deel van het boutje zit door een gaatje door het lexaan heen en daar heb ik een boutje+ringetje op gedraait en zo op alle 4 de haakjes en met de boutjes kun je het blok strak trekken.
Het is ff een gekloot maar het werkt goed.
Mijn waterblok is een home made blok.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Pagina: 1