Hoe externe HD zonder usb of firewire

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-03 09:28
Hoi,

Ik heb een medion pc, en als ik hier een 2de hd inzet wordt ie zeer heet. Nu wil ik een externe hd aansluiten maar wel rechtstreeks op ide poort i.v.m. snelheid. Ook zou ik graag hebben dat ie automatisch aan en uit gaat. En natuurlijk niet teveel lawaai maakt. Ben al een tijdje op het forum aan het zoeken en kan zosnel niks vinden.

Iemand mischien een oplossing?

Groeten,

Manuel.

Verwijderd

Extern IDE kun je lang naar zoeken, dat was vroeger nog te doen met een centronics connector maar daar zijn ze jaren geleden van teruggekomen (net als van LanLPT en IDE2LPT :D :+). De maximale officiele kabellengte is nl. 45cm en dat is inclusief de warboel die binnenin al zit.

Je huidige opties:
- Extern SATA
- Firewire
- USB
- SCSI
- LAN

Kwestie van een drivebehuizing met bovenstaand bijpassende converter halen en klaar ben je.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/419

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 20:29 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nog wel een WokkieTokkie® Highpoint HPT370 controller in mijn handen gehad, met een externe uitgang. Om je disk echter van stroom te voorzien zit je al snel vast aan rare wegen van powerkabels en IDE kabels, waarmee je je disk net tientallen centimeters naast je kast kan brengen. Niet erg ideaal dus.

Extern SCSI is niet goedkoop. Je zal hiervoor een redelijke controller op de kop moeten tikken en een leuke SCSI disk. Een SCSI disk is een stuk duurder dan een IDE disk, en beschikt ook nog eens over een lagere opslagcapaciteit. Die kan ook van de lijst worden gestreept waarschijnlijk.
en als ik hier een 2de hd inzet wordt ie zeer heet.
Is het misschien niet een oplossing om gewoon te kijken naar een harddisk cooler? Zie ook: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Laurent op 21-01-2005 21:19 ]

• remanus
Hoi,

Harddisk cooler al geprobeerd, koste een flinke duit en wat zaag werk. Maar resultaat was lawaai pc. Dus geen optie.

Ik zal dat sata wel eens gaan bekijken, en dat zal wel zoon externe usb kast slopen worden voor de behuizing.

Groeten,

Manuel.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:43
AC Ryan heeft hele serie's van de zogenaamde Backy:

http://acryan.com/_backy/index.shtml

Lijkt me handig voor de TS :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• remanus
Hoi dat is al mooi om extern te komen jah.

Heb net het verhaaltje van die koeling nog eens door gelezen. Maar ik denk dat zonder fan mijn gehele kast binnen in gewoon te warm wordt. Is gewoon zoon stomme medion kast dus is verder binnen in niks vrij of ruimte om iets in te doen. Heb ook al over overbouwen gedacht, maar het kastje bevalt verders zeer goed dus daarom externe hd.

Zou ik zoon Coolermaster hd case extern kunnen gebruiken? Of wordt de achterkant te lawaaerig? Omdat deze open is?

[ Voor 14% gewijzigd door remanus op 22-01-2005 10:54 ]

Pagina: 1