Gele smileys met open poorten bij Azureus

Pagina: 1
Acties:
  • 1.581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Specificaties:
Wanadoo ADSL Direct 512/256
Livebox Sagem F@st 3202
Azureus 2.2.0.2
Windows XP, SP2

Probleem:
Ik blijf maar die gele smileys houden bij het downloaden en kom maar niet boven de 12 Kb/s uit.
Bij de configuration wizard wordt, na het testen, ook aangegeven dat er een NAT error is.
Allerlei topics gelezen (nergens wordt er overigens gesproken over de livebox) maar niets helpt.
Mijn ip-adres is: XX.XX.XXX.XXX, deze verwijs ik momenteel door naar 192.168.2.1.
Van poort: 6881 naar 6881.
UPnP optie in Azureus ook uitgezet maar dat helpt ook niet.
Firewall van windows uit helpt ook niet.
Ik heb overal al gekeken en allerlei forumtips geprobeerd maar niks werkt, zou dit komen door de Wanadoo Livebox -> die komt namelijk nergens voor........
NAT error blijft terugkomen.

Oplossing?
Ik ben geen pro, dus graag een simpel antwoord.
Duizend maal dank als je me kunt helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Als Azureus gebruiker heb ik me ook druk gemaakt over de gele smilies en de lage downloadsnelheden. Hoewel ik via de NATmanager tig verschillende mogelijke varianten had geprobeerd waren ze heel soms groen, maar veelal geel. 'k Heb het maar zo gelaten.

De snelheid vond ik veel belangrijker. Bij Elite Torrents kwam ik - op zoek naar kennis over torrents - op een gegeven moment onder het blocken van poorten de volgende tekst tegen:

Your client is reporting to the tracker that it uses one of the default bittorrent ports (6881-6889) or any other common p2p port for incoming connections.

EliteTorrents does not allow clients to use ports commonly associated with p2p protocols. The reason for this is that it is a common practice for ISPs to throttle those ports (that is, limit the bandwidth, hence the speed).

The blocked ports list include, but is not neccessarily limited to, the following:

Direct Connect 411 - 413
Kazaa 1214
eDonkey 4662
Gnutella 6346 - 6347
WinMX 6699
BitTorrent 6881 - 6889

In order to use use our tracker you must configure your client to use any port range that does not contain those ports (a range within the region 49152 through 65535 is preferable, cf. IANA). Notice that some clients, like Azureus 2.0.7.0 or higher, use a single port for all torrents, while most others use one port per open torrent. The size of the range you choose should take this into account (typically less than 10 ports wide. There is no benefit whatsoever in choosing a wide range, and there are possible security implications).

Binnen alleen Azureus heb ik toen via Tools/Options een poot uit de geadviseerde range ingesteld. Of er nou onbedoeld op mijn WinXP Pro SP2 poorten open staan of niet, het resulteerde in een enorme boost in de snelheid. Onder mijn 1120/352 abonnement ging de snelheid van 7-35 opeens zelfs waarden van geregeld boven de 100 tonen. Ik moet daarbij wel even een kanttekening maken. Gemiddeld scoor ik meestal snelheden tussen 55 en 80. Maar lager komt ook voor. Vaal veroorzaakt door het beperkte aantal mensen wat (blijvend) leeched.

Bij een vriendje ook deze aanpassing doorgevoerd. Daar bleek het noodzakelijk te zijn aanvullend op de Azureus aanpassing ook poort in het ADSL-modem specifiek open te zetten. Azureus meldde dat zelf.
Sindsdien heeft ook hij niet alleen de betere snelheden, maar - net als ik - heel verrassend bijna geen gele smilies meer.

The desire to know is natural to all good people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat je aangeeft maar het helpt niet;
Windows firewall exception gemaakt op poort 50000
Azureus ingesteld op 50000
Poort geforwarded naar 50000 in modem

Nog steeds: NAT error bij testen met 'Configuration Wizard'.
Kreeg jij destijds ook NAT-errors of zat dat al goed bij jou?

Tips are very welcome.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou toch denken aan de livebox, nu ken ik dat ding niet, maar doe eens schermprints (ofzo) hoe je dat ding het ingesteld?

En heb je geen andere firewall? (in sommege antivurs produkten zit ook onverwachte een firewall)
En als je je outside adress op 0.0.0.0 insteld ipv je 81.* adress?
je hebt niet ook nog een router thuis?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Livebox is tevens router.
IP van 0.0.0.0 is geen geldige invoer waarde.
Ik gebruik Norton Anti Virus 9.....zit ook geen firewall in.

Even van buitenaf gekeken maar er staat helemaal geen enkele poort op de livebox open......
Idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand het nu al hoe het moet, ik ging de hele dag alle soorten dingen proberen, maar lukt nog niet.

bij mij oude adsl verbinding, dus ook een oude modem en zo, geen router, firewall en dat so dingen, gaat alles prima, altijd groene smiles.

(alle computer instellingen is nog steeds hetzelfde, geen firewall aan) Nu wanadoo family met livebox, krijg ik geen groene smiles meer, maar orange smiles (nat-fout dus),
ik heb port forwarding gedaan en alles netje gevolgd wat ze hier aangeven:

http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm
dan
http://www.portforward.co...box-Fast-3202/Azureus.htm

lukt nog steeds niet,

dus weet iemand misschien wat je allemaal nog moet veranderen bij die ''Configureren van de Livebox'',
ik heb alles daar poort geopen voor azureus (poort: 5001), en heb ook de firewall bij het configureren van livebox uit gedaan (deactiveerd).
Bitcomet ook gebrobeerd en lukt ook niet.
(internet doet prima)
....

Heeft dit optie wel iets mee te maken: ''Internet Routing'': Niet geactiveerd (maarja ik probeerd op activeren te drukken, maar het wordt niet uitgevoerd).

weet iemand nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus weer zitten zoeken, en het is gelukt, als iemand ook problemen heb kan je de links van bovenstaande bericht doorkijken (en toepassen) ...
en dit hier ook http://eresponse.wanadoo....X5hbnl_JnBfcGFnZT0x&p_li=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen.
Ook e.e.a. geprobeerd maar het lukt niet, ze blijven geel en op 15k gemiddeld.
welke waardes heb je ingevuld in de livebox bij
Your external IP adres (welk adres moet ik hiervoor nemen ? ik zie er meerdere in het opstartscherm van de live box )
Heb je de poort aangepast 6881 ? zo ja naar welke ?

dank
tijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:26

Pronk

Koffie?

Ik loop op dit moment tegen exact hetzelfde probleem op.

Windows Firewall staat open (UDp en TCP) en Livebox Firewall staat open.

Het linkje naar de wanadoo site met daarin de (mogelijke) oplossing werkt helaas niet meer.
Kan iemand mij misschien het missende stukje info bezorgen?

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas hetzelfde probleem en de twee links werken voor mij ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
ik heb hetzelfde probleem: livebox poort 50000 open, windows firewall ook poort 50000 open (de windows firewall is disabled maar voor de zekerheid...), Norman Personal Firewall ook Azureus full internet access. als ik hierna op whatsmyip.org/ports poort 50000 check: "timeout"
hierna disable ik mijn livebox firewall en Norman firewall en doe ik de test opnieuw: "closed, connection refused"
ik testte alle combinaties van pc firewall en livebox firewall aan/uit en het blijkt dat de livebox en niet de pc firewall of een combinatie van die 2 de verandering van "timeout" naar "closed" veroorzaakt.
er verandert door deze actie blijkbaar wel iets, maar nog niet genoeg. blijkbaar is er nog iets dat de poort blockt. of een bepaalde setting in de livebox nog niet goed.
ik heb de poort in het menu standaard>firewall geforward en de livebox firewall uitgeschakeld in geavanceerd>firewall>policies en dan de knop "firewall deactiveren" (reboot niet nodig volgens mij)
werpt dit licht op de situatie? want wat ik hieruit moet concluderen of wat ik eraan kan doen weet ik ook niet :(
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem, gister de hele dag bezig geweest met statische adressen maken, poorten opengooien en weet ik het..

Niks hielp, Azureus geeft een NAT fout, en mijn Xbox360 ook, terwijl de 360 het met een automatische IP wel goed doet.

Ik haat netwerken :(
Pagina: 1