Toon posts:

Hoge telefoonrekening door dailer

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij tweakers overkomt het natuurlijk niet, een dailer die je laat internetten via een duur 0900 nummer. Maar we komen natuurlijk wel bij onze vrienden/kennissen die voor onaangename verassingen zijn komen te staan.

Doel van dit topic is om ervaring uit te wisselen wat er tegen te doen is.
- Moet je die rekening betalen?
- Kun je (een deel) van de rekenign terug krijgen?
- Wat is er aan actueel nieuws over dit onderwerp?

De dailer er uit gooien kunnen we natuurlijk wel.

Verwijderd

Volgens mij kan je het vergeten dat je de rekening niet hoeft te betalen. Tenzij je kan achterhalen wie (lees: bedrijf/persoon) verantwoordelijk is voor de distributie van de dialer en deze verantwoordelijk stellen.

Wees eens eerlijk: ben je het echt niet zelf? ;)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rekening moet je betalen, er is niks tegen te doen.

Wat je kan doen is de telefoon kabel er uit trekken als je de modem niet gebruikt.
Dit lijkt me ook de veiligste oplossing, zo weet je 100% zeker dat hij niet inkan bellen.

Voor de rest op letten op wat voor site's je komt.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik had eerst opzettelijk een dialer die idd een 0900 nummer belde. Zo kregen we een hele hoge rekening. Op een gegeven moment kregen wij een aangetekende brief met daarin de uitleg wat het nummer kon inhouden. En ik wist natuurlijk wat het was. Maar me pa heeft gewoon de rekening betaalt.

Dus ik denk uiteindelijk:
- Moet je die rekening betalen?(ja)
- Kun je (een deel) van de rekenign terug krijgen?(nee)
- Wat is er aan actueel nieuws over dit onderwerp?(dit is al zo oud dat het elke dag kan gebeuren. Voor iedereen die daar op dat moment last van heeft is het actueel)

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er iets was met langer wachten totdat kpn de opbrengst van het 0900 nummer doorbetaald. Als er dan klachten kwamen had kpn de eigenaar van het 0900 nummer nog niet betaald of zo.... ik zoek me rot waar ik dat gelezen heb.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

ok; best als je zo'n discussie wilt starten, maar zorg dan in ieder geval voor wat input. Laat zien wat je er zelf al van hebt gevonden, geef je eigen mening en onderbouw deze. Dit is echt te summier.

Gebruik de search eens als het je puur om de ervaringen gaat; je bent niet de eerste.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.