PC reboot tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• Aslan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:14
Hoi allemaal,

Als ik zit te gamen gaat opeens mijn PC rebooten midden in het spel, dit gebeurt bij verschillende games, o.a NFS Underground 2.

Na het opnieuw opstarten komt er een venster van Microsoft met 'Windows is hersteld van een ernstige fout'. Als ik op rapport verzenden klik komt er een internet pagina en er staat dat de oorzaak mogelijk door een apparaat stuurprogramma komt.

Ik heb het volgende systeem;

Intel Pentium 4 2,5 GHz
Gigabyte GA-8SIML moederbord
2x 256 mb pc2100 geheugen
Nvidia Geforce 4 mx 440 videokaart
USB 2.0 pci kaart
Maxtor 30 Gb en 60 Gb hardeschijf
DVD speler
Cd-rewriter
3,5" diskettestation
250 watt voeding

Na een schone XP installatie heb ik alle nieuwste drivers geinstalleerd, van moederbord, videokaart en usb 2.0 pci kaart.

Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom er niet meer uit,

Heeft iemand misschien een oplossing?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wellicht dat het wat veel is voor je gf4 mmx?

Kun je uitzoeken hoe warm die wordt en of je iets specifieks kunt vinden die de windows foutmelding, erm, meld?

Je zou ook wat kunne tweaken aan je windows zodat ie is ingesteld voor beste prestatie en dat er zo min mogelijk op de achtergrond draait als je pc aanstaat

[ Voor 34% gewijzigd door ROFLASTC op 21-01-2005 19:44 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ROFLASTC schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:43:
Wellicht dat het wat veel is voor je gf4 mmx?

Kun je uitzoeken hoe warm die wordt en of je iets specifieks kunt vinden die de windows foutmelding, erm, meld?

Je zou ook wat kunne tweaken aan je windows zodat ie is ingesteld voor beste prestatie en dat er zo min mogelijk op de achtergrond draait als je pc aanstaat
het ligt denk ik niet aan de video kaart, als die te heet word/te zwaar belast krijg je artifacts/een zwart schrerm, ik had vroeger wel op een pentium II 350 mhz, die draaide xp niet voluit, en als je die overbelaste werd de proc. te heet en reboote hij, dus ik denk dat je proccesor te heet word

Verwijderd

Misschien is het ook geen slecht idee om eens Mersenne Prim95 Torture te laten draaien en je geheugen met Memtest86+ te testen in DOS.

Ik heb hetzelfde probleem maar met een spel namelijk Tony Hawk's Underground 2. Mijn videokaart Radeon 9700 Pro (Actief gekoeld) is echter goed gekoeld en ook niet gemod / overclocked. Elk andere spel doet het perfect maar THUG2 niet. :( vidkaart issues I guess.

• Aslan
De temperatuur van de videokaart weet ik zo niet,

maar de temp van CPU komt bijna nooit over de 35 graden
de hardeschijven rond de 40 graden
en moederbord rond de 20 graden

deze zijn gemeten met het programma SpeedFan

Ik had mijn pc pas geleden opnieuw geinstalleerd en er draaien niet zoveel programma's op de achtergrond

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

uuuh is 250 watt niet een beetje weinig voor dit systeem ? Ik had eerder ook deze problemen en dat kwam door een te lichte voeding, de 3,3 kwam onder de 3 en hoppla reboot

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

StuiTeR schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:53:
uuuh is 250 watt niet een beetje weinig voor dit systeem ? Ik had eerder ook deze problemen en dat kwam door een te lichte voeding, de 3,3 kwam onder de 3 en hoppla reboot
had niet gezien hoeveel watt hij had |:(
komt denk ik dus door je te ligte voeding

• Aslan
Omdat er telkens stond dat het mogelijk door een apparaat stuurprogramma komt, kreeg ik vaak het idee dat ik verkeerde drivers had geinstalleerd,

maar idd, 250 watt is wel weinig, daarom had ik ook eens mijn DVD speler, CD rewriter en 1 hardeschijf losgekoppelt zodat die niet onnodig de voeding belasten. Maar ik kreeg nog steeds dezelfde probleem,

Het enige wat overblijft is toch dat de voeding te licht is.

Ik denk dat ik er toch maar een nieuwe voeding erin ga doen,

Allemaal bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1