Toon posts:

FSB hoger dan geheugen snelheid??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het bezwaarlijk als je FSB hoger is dan je geheugen snelheid?

Want ik heb mijn P2 systeem van oorspronkelijk 350 mhz nu op 437 mhz draaien(3.5x125(125 is geheugen snelheid) en ik wil graag sneller, kan dit?>:)!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
wat dacht je van .....PROBEREN

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 05:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

volgens mij kan bij intel de geheugenbus niet op een andere snelheid draaien als de fsb. (trouwens waar wilde je dat dan instellen ?)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Ja bijdehand! Maar het is altijd handig als iemand het antwoord al weet, voordat je er zelf achter komt als je dimmetjes zijn doorgefikt!:?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zelf PC100 CAS2 geheugen en het heeft maandenlang perfect gewerkt op 120 Mhz CAS3. Momenteel werkt het foutloos op 125 MHz CAS3.

Het hangt gewoon van de kwaliteit van je geheugen af. Sommige geheugenchips kunnen hogere FSB's aan dan waarvoor ze eigenlijk zijn, anderen hebben al moeite met hun normale snelheid...

Proberen dus, *voorzichtig* proberen! Dus niet ineens van 100 naar 133 Mhz!! ;)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Geheugen fikt niet zo maar door hoor. Geheugenchips worden bijna niet warm (Rambus dingen uitgezondert) en als je het te hoog zet dan boot je systeem niet of je krijgt vastlopers. Volgens mij het type dat rambam vast zit. rambus vast is weer net iets vaster ;)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

hmm... mijn 128Mb 100MHz module loopt al maanden op 133MHz... en nog stabiel ook... en ik ben ook ineens van 100 naar 133MHz gegaan.. en dat geheugen van mij is nog "merkloos" ook..

gewoon proberen zou ik zo zeggen..

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Conclusie: gewoon proberen..

meestal kan het aardig wat hebben...

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
mijn merkloos 128MB PC100 loopt al lang stabiel op 107 CAS2 (was nog wel de goedkoopste van de beurs :))
Hoger willie niet, maar dat zou wel aan de proccessor koeling liggen :)) Moet er nog eens een chrome orb op zetten.

}:O graast netjes door

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx he!>:)!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ro, je hebt je mobo type er niet bijgezet. Waarschijnlijk is het er een met een i440BX (of evt een ZX). Maar als het een oude VIA Apollo is, kun je de mem op FSB-33 zetten. Zit er niet echt in, en zo blij zou ik er ook niet mee zijn (oude VIA Sl1/So370=kutperformance; pas vanaf de 133Pro lijkt het ergens op, en dan nog lang niet zo goed als de BX). Maar gesteld dat je er een zou hebben...

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1