Toon posts:

Vragen over Asus A8N-SLI Deluxe en bijbehorend geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ging laatst langs bij DES computers om FF de prijzen te vergelijken met mijn zelf bijelkaar geraapte PC via de buyerszone en een in elkaar geknutselde pc van hun. Ik FF die offerte doornemen, maar toen zag ik dat meneer erop had gezet: een Asus A8N-SLI Deluxe moederbord met daarop 512 Mb Kingston HyperX DDR2 675Mhz geheugen ? Maar dit bord en überhaupt AMD ondersteunen toch voorzover ik weet (nog) geen DDR2 geheugen ? Hij zei dat je op de A8N-SLI DDR én DDR2 geheugen kon doen, is dat zo ?

En hij had er ook een AMD Athlon 64 opgeprikt, toen ik vroeg hoeveel de FX-55 me zou gaan kosten bij hun, vertelde hij me dat ik dan een socket 940 moederbord moest nemen waar ook Opterons op werden gedraaid ? Ligt het aan mij of werd ik hier in de zeik genomen ? FX-55 kan toch gewoon op een NForce 4 moederbord met Socket 939 worden geprikt ?

Loop ik achter in de nwste ontwikkelingen ?
C-ya

Verwijderd

Het geheugen: volgens mij is DDR2 niet compatible met DDR1
De cpu: Hier. Lijkt me duidelijk :). Als je goed geheugen wil zou ik gewoon voor PC3200 geheugen kopen. Werkt altijd :).

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:52

The_Scarabial

MTB for life!

naar die winkel zou ik dus nie gaan, veel te weinig verstand ervan

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je op de balus-c site kijkt zie je dat er er een FX-51 en een FX-53 voor socket 940 zijn. Maar de FX-55 is er alleen op socket 939. dus erg veel verstand heeft hij er niet van.
edit: linkje naar de bron : http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k8.html

[ Voor 18% gewijzigd door Satch op 21-01-2005 18:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:45:
Loop ik achter in de nwste ontwikkelingen ?
C-ya
Nee, die kerel die jouw de offerte aanbied is niet goed wijs. Of hij had een vooruitziende blik. :+

De nieuwste AMD 64 FX processoren ondersteunen gewoon Socket 939 en worden ook op 90 mm gebakken, zoals de AMD 3000+, 3200+ en 3500+ met winchester core.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:51:
[...]

De nieuwste AMD 64 FX processoren ondersteunen gewoon Socket 939 en worden ook op 90 mm gebakken...
Voor zover ik heb kunnen achterhalen is ook de nieuwste FX55 gewoon nog een Clawhammer core... ofwel 0,13 µm

Bron?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhum, FX-55 is er toch nog niet op 90mm ? Q1 2005 ;)

Die gozer deed er ook een Nvidia Geforce 6800 Ultra in omdat naar zijn zeggen die kaart ´beter´ zou werken met de NF4 chipset omdat ze beide van Nvidia waren.
Maar je kan op een NF4 bordje toch zonder problemen ook en X850 pluggen (ga dr gewoon één kaartje op doen voorlopig en geen gebruik maken van SLI). Werkt toch niet opeens minder goed omdat de chipset van Nvidia is en de kaart van Ati ?

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-08 16:17
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:24:
Uhum, FX-55 is er toch nog niet op 90mm ? Q1 2005 ;)

Die gozer deed er ook een Nvidia Geforce 6800 Ultra in omdat naar zijn zeggen die kaart ´beter´ zou werken met de NF4 chipset omdat ze beide van Nvidia waren.
Maar je kan op een NF4 bordje toch zonder problemen ook en X850 pluggen (ga dr gewoon één kaartje op doen voorlopig en geen gebruik maken van SLI). Werkt toch niet opeens minder goed omdat de chipset van Nvidia is en de kaart van Ati ?
Ik zit met mijn X800XT PE op stock snelheden met een 3500+ op een A8N-SLI in 3Dmark05 aan 5904 puntjes. Werkt zonder problemen, geen enkel spel dat durft vastlopen ofzo.... ik ga ook niet voor SLI, binnen een 18 maanden koop ik gewoon die nieuwste graka, die waarschijnlijk 2.5 keer zo snel is dan de huidige snelste setup.... sta je dan met SLI....

www.beneluxracingonline.com

Pagina: 1