[WinXP] Setup ziet geen HDD

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb net me nieuwe pc in mekaar gezet en wilde fijn windows XP pro NL SP2 er op installeren. Mijn hdd's hangen beide op de Raid Controller deze staat gewoon ingesteld als IDE dus geen Raid setup het probleem is dat als ik boot via me cd windows xp me hdds niet ziet! Me bios ziet ze wel en tevens als ik geen setup doe dan probeert de pc de vorige windows versie op te starten hoe dit op te lossen?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Blijft wel een raid controller dus daarvoor moet je tijdens windows-setup op f6 drukken, en dan de drivers van de fabrikant van de raid-chip installeren vanop een diskette. Anders moet je eerst op gewone ide-controller aansluiten, daarop windows installeren, raid-drivers installeren, en dan je hd op de raid-controller aansluiten, maar dat is voor wannabees :) dat deed ik vroeger ook.. is vreselijk omslachtig 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Even de driver van de RAID-Controller downloaden van het WEB, deze op een flob zetten en inderdaad tijdens de set-up van Windows op F6 drukken. Dan kan je de driver installeren en herkent windows die schijven ook!!! Succes!!!