Onklikbare gedeelten in FF bij bovenliggende div's

Pagina: 1
Acties:

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Topicstarter
Het volgende probleem is van toepassing in !FireFox! in IE is het goed, ik heb een voorbeeld gemaakt:

http://ghanso.iamutopia.com/vb.html

Zoals je in FF ziet is de linker link in de tekst niet te klikken (ook is tekst daar niet te selecteren), en de rechter link rechts van het witte vlak wel. Dit is ook het probleem.
Wat je ziet zijn 2 (absolute) div's in een container. Met de witte div bovenliggend, en zwart onder. De container is net zo breed als de zwarte div, en om de witte middenin de krijgen gebruik je paddin of margin, maar in FF is het zo dat hier door de paddin een soort doorzichtbare laag wordt gevormd!

Mijn vraag: hoe is dit te fixen?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:06
z-index:20 betekent dat de layer er overheen ligt en dat dus je tekst niet te selecteren is :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Topicstarter
Ja maar dat opschuiven is niet de layer zelf. Ik schuif de div alleen op, want ik kan natuurlijk de witte div apart in een container stoppen, maar dan wanneer het scherm erg klein wordt gaat hij zich anders bewegen van de onderliggende div.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Je moet geen padding/margin gebruiken om hem te positioneren maar left of right :)
Als je goed kijkt zie je alleen links van het witte vlak dat je geen 'text' cursor hebt maar gewoon de normale. Dat komt door die margin/padding.

[ Voor 48% gewijzigd door André op 21-01-2005 17:04 ]

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Topicstarter
Maar dat lukt toch niet met een container? Wanneer ik dat gebruik gebruikt de div de container niet meer. Stel left 20px, dan is dat 20px links van het scherm, en niet 20px links vanaf de rand van de container.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ghanso schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:05:
Maar dat lukt toch niet met een container? Wanneer ik dat gebruik gebruikt de div de container niet meer. Stel left 20px, dan is dat 20px links van het scherm, en niet 20px links vanaf de rand van de container.
Absoluut gepositioneerde elementen zijn altijd absoluut gepositioneerd tov hun parent element ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Topicstarter
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Ghanso,

Als je nou eens de tips hierboven zou proberen, in plaats van het topique kicken, zou je al lang klaar zijn geweest.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
div.twee {
  text-align: left;
  position: relative;
  top: 150px;
  left: 100px;
  width: 200px;
  height: 200px;
}

• Spruit_elf
  • Laatst online: 05-05 22:13

Spruit_elf

Intentionally left blank

BtM909 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:24:
[...]

Absoluut gepositioneerde elementen zijn altijd absoluut gepositioneerd tov hun parent element ;)
en dan moet je er ook ff bij zeggen dat het parent element normaal altijd de body is, tenzij er een parent element is dat position relative of absolute heeft, in geval kan je dus met position absolute werken maar dan moet je de container div ff position relative mee geven. dan kan je de witte div ten opzichte van de container div positioneren
The containing block for a positioned box is established by the nearest positioned ancestor (or, if none exists, the initial containing block, as in our example).
http://www.w3.org/TR/CSS2/visuren.html#q29

je moet zeker wel position relative of absolute meegeven

[ Voor 51% gewijzigd door Spruit_elf op 21-01-2005 19:25 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

mrcactus schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:16:
[...]

en dan moet je er ook ff bij zeggen dat het parent element normaal altijd de body is, tenzij er een parent element is dat position relative of absolute heeft, in geval kan je dus met position absolute werken maar dan meot je de container div ff position relative mee geven
:? Een parent element is een parent element.

Elementen krijgen ook automagisch (als je dus niks opgeeft en niks overerft ;)) position: relative mee.

Is dus niet normaal altijd body, maar gewoon precies zoals ik het zeg: het parent element ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Topicstarter
Sorry Quist, ik had de tips niet goed begrepen, maar het is nu dus gelukt, de container position relative meegegeven! bedankt!

• Spruit_elf
  • Laatst online: 05-05 22:13

Spruit_elf

Intentionally left blank

BtM909 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:18:
[...]

:? Een parent element is een parent element.

Elementen krijgen ook automagisch (als je dus niks opgeeft en niks overerft ;)) position: relative mee.

Is dus niet normaal altijd body, maar gewoon precies zoals ik het zeg: het parent element ;)
not true, als je niets opgeeft hebben alle elementen position:static

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

mrcactus schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:26:
[...]

not true, als je niets opgeeft hebben alle elementen position:static
Hmm... Was altijd in de veronderstelling dat niet alle browsers dat op die manier toepaste :? Maar je hebt gelijk :)

Pagina: 1