Extra status(sen) op T.net?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Hey,

Naar aanleiding van dit oude topic wou ik de volgende vraag stellen:

Er zijn nu al honderden tweakers die de status van grootmeester en godlike hebben. Is het misschien interessant om daar aan die top wat meer onderscheid te maken?

Hier een overzicht, rechts staat de hoeveelheid karma die je nodig hebt om de status links te bereiken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Agricula Simplex -40 
Blaataap -30 
Dwarfgeit -20 
Faalhaas -10 
Prutser -1 
Feut 0 
Trainee 20 
Wannabee-Tweaker 40 
Tweakeroid 100 
Tweakotine-addict 200 
Grootmeester 300 
Godlike 500

Misschien voor mensen die een karma van 750, 1000, 2000 hebben een andere status?

Iemand al ideeën voor goede namen?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-10 18:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Aantal mensen per categorie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Agricula Simplex 6
Blaataap 20
Dwarfgeit 67
Faalhaas 1474
Prutser 339
Feut 43961
Trainee 76640
Wannabee-Tweaker 2552
Tweakeroid 1278
Tweakotine-addict 499
Grootmeester 423
Godlike 583
Zoveel godlikes zijn er dus niet, alhoewel er nog wel eentje bij 1000 bij kan imho.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat Kees zegt. De bestaande categoriën hoeven naar mijn idee niet te worden opengebroken. Deze horen nu eenmaal zo. Om er eentje boven Godlike te plaatsen bij de grens van 1000 lijkt mij wel een mooi ideen en een mooi gebaar naar diegene welke die status hebben bereikt!

Overigens verbaas ik mij wel over het feit dat er zoveel mensen in de min zitten. Dat zijn er toch meer dan ik verwacht had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Een status op de 1000 zou e-ven-tu-eel kunnen, maar zoals Kees al met cijfertjes onderbouwd: zoveel mensen zijn dat niet. Er zijn ietsje meer dan 1000 mensen die die statussen hebben, dat valt nog wel mee vind ik persoonlijk. Sowieso moet de gehele structuur dan om, want godlike lijkt me wel het hoogste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Waarom word je status bepaald door de hoeveelheid punten die je hebt? Stel je bent een regelmatige poster sinds weet ik het hoelang al; en je post steeds matig tot redelijke replies waar je net een +2 voor krijgt... dan is het gewoon een kwestie voor tijd voordat iemand de 500 vol heeft. Maar kwestie van tijd mag toch geen argument zijn om iemand tot godlike te bombarderen?

Ik ben eerder voor een gemiddelde van je punten die je krijgt. Bijvoorbeeld je krijgt 20 keer een +4 dan sta je gemiddeld zeer goed. Maar krijg je 200 keer een 1, dan niet. Met dit systeem zal een matig-redelijke poster uiteindelijk niet als een superhero worden gezien, maar echte kwaliteit wordt dan wel herkend in een persoon.

Ik denk dat het zo uitdagender is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kees schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:50:
Aantal mensen per categorie:
code:
1
Agricula Simplex 6
Als je het nuchter bekijkt, is dit de meest moeilijk bereikbare status van de Frontpage.
Dat vind * AlterEgo wel een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44
Tja, waarschijnlijk heb je sneller een ban aan je broek voordat je die status bereikt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
G33rt schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:54:
Een status op de 1000 zou e-ven-tu-eel kunnen, maar zoals Kees al met cijfertjes onderbouwd: zoveel mensen zijn dat niet. Er zijn ietsje meer dan 1000 mensen die die statussen hebben, dat valt nog wel mee vind ik persoonlijk. Sowieso moet de gehele structuur dan om, want godlike lijkt me wel het hoogste :)
Tsja, een hiërachie is normaal piramide-vormig. Dus normaal heb je veel feuten, iets minder wannabee-tweakers, nog iets minder grootmeesters en nog iets minder godlikes.

Maar hier heb je dus meer godlikes dan wannabee-tweakers. Dus misschien wijst dat op de nood aan onderscheid aan de top (vanaf 1000 zoals G33rt suggereert)?

Wat dacht je van "oppertweaker"? Is maar een inval van het moment.

@Silent Thunder: Ik heb de indruk dat de kwaliteit van de postings ook een invloed heeft. Als je eens een 0 of zelfs -1 haalt gaat je karma er toch op achteruit aangezien je gemiddelde sterk daalt. Maar je hebt gelijk. Het is niet de bedoeling dat tweakers die veel (maar inhoudelijk magertjes) posten een hogere karma krijgen dan mensen die minder posten (maar wel kwalitatief).

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Dries_Aendekerk schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 09:58:
Maar je hebt gelijk. Het is niet de bedoeling dat tweakers die veel (maar inhoudelijk magertjes) posten een hogere karma krijgen dan mensen die minder posten (maar wel kwalitatief).
precies, dat bedoel ik

[ Voor 29% gewijzigd door Silent Thunder op 22-01-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper zat te denken. Komt er ook nog een vorm van status (na de merge dan) waarop het aantal posts op het forum wordt meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Woudloper schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:12:
* Woudloper zat te denken. Komt er ook nog een vorm van status (na de merge dan) waarop het aantal posts op het forum wordt meegenomen?
Op geen enkele van de twee mainsites van Tweakers.net wordt een beoordeling gehangen aan het aantal posts, maar op de inhoud van de gemaakte posts. Het enige verschil tussen de frontpage en het forum is dat er op de frontpage een status wordt gehangen aan de frequentie van inhoudsvolle postings. Iemand die dus een tiental +3 postings heeft gemaakt, krijgt een hogere status dan iemand die een tiental +1 postings heeft gemaakt. Hoe het daarmee zit na de merge weet ik niet. Hens, ik weet niet eens hoe een profiel eruit ziet nadat beide userdatabases tot één zijn samengevoegd :o.
Een van de mindere features die het modereersysteem heeft, is dat mensen die regelmatig een +1-reactie posten, een hogere karma hebben dan users die sporadisch een +4-reply neerzetten. Het geven van veel +1-reacties heeft dus een grotere impact op de status dan dat je regelmatig een +4-reactie neerzet. Het is te verantwoorden dat mensen die vaker een reactie neerzetten meer voor de site doen dan mensen die alleen maar een übergoeie reacties planten, maar aan de andere kant is dat ook weer niet waar omdat iemand die +4-reacties neerzet ook weer op andere onderdelen van Tweakers.net zijn steentje bijdraagt. De utopie is dat wat je ook doet op de site (een pageview, een reactie, een submit, een product in de productqueue zet, een Shop Survey maakt, frequent de PriceWatch bezoekt etc. enz,), datgene ook meegenomen wordt in je status en dus de betrokkenheid bij de site aangeeft. Maar dat zorgt voor zovel dev-werk, dat het gewoon niet bij te houden is. Want voor elke nieuwe feature die de frontpage rijk wordt (denk maar aan de benchdb die recentelijk is gemaakt), dat dat stukje ook meegenomen wordt in de statusberekenaar. Een hels werk, maar het zou wel iets ultiems kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Maar dat voegt echt nul toe denk ik. Een status is niet iets heiligs, en je kunt er weinig in vangen. Daarvoor spelen echt teveel factoren een rol, en dat er allemaal in coden lijkt me gewoon een nutteloze besteding van de tijd van devvers. Maak dan leuke, innovatieve features die echt meerwaarde voor je site opleveren dan een of ander maf algorithme dat je status berekend. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
G33rt schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:55:
Maar dat voegt echt nul toe denk ik. Een status is niet iets heiligs, en je kunt er weinig in vangen.
Tuurlijk wel, het is een motivator op de FP. Als er geen moderatie/statussysteem was, dan was de drempel veel lager om bullshit replies te geven. De replies zijn nu over het algemeen vrij hoog omdat je weet dat je erop word beoordeeld om wat je zegt. Uiteindelijk krijg je een groep met een hoger niveau. Sowieso neigt iedereen naar erkenning; dat is gewoon iets wat al in je zit.
G33rt schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:55:
en dat er allemaal in coden lijkt me gewoon een nutteloze besteding van de tijd van devvers.
Dat klopt wel, het is misschien nu al te laat om het huidige systeem helemaal overhoop te gaan halen mja; misschien had er in het begin beter bij nagedacht moeten worden :o Of misschien ook niet..

[ Voor 32% gewijzigd door Silent Thunder op 23-01-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat dit geïmplementeerd moet worden, maar dat het wel een van de weinige oplossingen zijn om het statussysteem van de frontpage op alle fronten te laten gelden en niet alleen maar op het geven van reacties, wat dus op dit moment het geval is. Het modsysteem en de bijbehorende modereermogelijkheden, karmasysteem en status zijn ontwikkeld omdat het aantal bullshitreacties dermate de overhand ging nemen op de normale reacties. Het leuke is: het heeft geholpen en het werk nu nog steeds :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Even praktisch:
Is het technisch gezien veel werk om een extra status toe te voegen? (if karma > 1000 then status=supergodlike => of is het ingewikkelder?)

Misschien moeten jullie een poll organiseren?

En zoals al eerder aangegeven: karma en statussen motiveren om zinvol te posten. Maar wat doe je als je eenmaal 'godlike' bent? Als 'grootmeester' kan ik nu nog uitkijken naar 'godlike', maar wat dan? Okay, je kan je karma nog de hoogte in laten gaan (van +500 naar +1000 enz.) maar dat spreekt volgens mij minder tot de verbeelding dan een nieuwe status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 22:53

Zeror

Ik Henk 'm!

^^ Naar aanleiding van de post boven mij, zou je dan erbij kunnen doen:
godlike > supergodlike (+ 1000) > megagodlike (+ 1000) > ultragodlike (+ 1000) > hypergodlike (+ 1000) > ultimategodlike (+ 1000) > ....hoe ver kun je gaan.
Ik zou iig wel dat "godlike" in de naam houden.

Het is maar een idee.
Ik ben niet thuis op dit systeem. Sterker nog ik hoor dit nu voor het eerst. Ook antwoord ik niet vaak op de frontpage. Maarja.
Ik zat alleen mee te denken in dit topic

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 23-01-2005 21:19 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13
Het lijkt me nu, gezien Kees' overzichtje, niet echt noodzakelijk.

Alleen als de karmatelling zo door gaat denk ik dat er over 10 jaar hele wat meer mensjes godlike zijn, dan moet er misschien eens iets aan gedaan worden :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik ben bijvoorbeeld op dit moment grootmeester.
Ik zit nu 2 jaar op dit forum en de fp.
Niet iedere dag geef ik reacties maar kom er wel om de artikelen te lezen.
zelfde geld voor mijn beoordelingspunten.
Soms geen zin om te beoordelen en daarbij lees ik alleen de artikelen waarvan ik ze interessant vind de rest laat ik voor wat het is.
of ik nu grootmeester ben of agricula simplex mij boeit het niet zoveel eerlijk gezegd.
Ik geef reacties op zaken zoals ik het zie en als ik reacties lees over bepaalde onderwerpen geef ik punten om te modden.
Een -1 zal ik bijvoorbeeld nooit geven die laat ik gewoon voor wat het is.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft 1325 karma met 734 reacties.

Het klopt wel dat er mensen zijn die met bullshit-replies hoog komen, want met het aantal reacties sta ik op plaats 161, met karma op 147. Relatief gezien heb ik dus een hoge kwaliteit reacties, maar er zit ook nog wel eens een nulletje tussen. Laatste paar reacties vrij veel trouwens, en eentje staat (imho onterecht) op -1.
Wat dat betreft is het goed dat karma niet weg composteert, zoals bv. je tweakotine. Dat zou spammers alleen maar in de hand werken, en het karma van sporadische +4 posters zou sterk gaan schommelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Kees schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:50:
Zoveel godlikes zijn er dus niet, alhoewel er nog wel eentje bij 1000 bij kan imho.
Zolang er maar geen extra statussen boven de 1000 worden toegevoegd, anders moet ik dadelijk weer actief gaan posten om in de hoogste categorie te blijven ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
curry684 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:29:
[...]

Zolang er maar geen extra statussen boven de 1000 worden toegevoegd, anders moet ik dadelijk weer actief gaan posten om in de hoogste categorie te blijven ;)
Als je een level3-persoontje in de DSP zou zijn, dan zou je je eigen status kunnen instellen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Hey,
Wat is er nu eigenlijk van?
Hoe wordt zoiets beslist?
Kunnen jullie misschien een poll houden om te zien wat de gebruikers ervan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dries_Aendekerk schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:18:
Kunnen jullie misschien een poll houden om te zien wat de gebruikers ervan denken?
Een poll is niet noodzakelijk, dat kunnen we ook zo wel beslissen :) . Het lijkt mij het beste om dit op Devtrack te melden met een verwijzing naar dit topic, dan komen de devvers het vanzelf tegen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Ik heb het geplaatst op Devtrack (bugnr 0000793).

Misschien kunnen we in afwachting al een naam bedenken voor mensen die een karma van 1000 of meer hebben? Of bedenken we een naam die je krijgt als je een karma van 200 krijgt en schuiven we alle statussen erboven één trapje hoger?

Pagina: 1