Robotarm aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

• Denagammi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-03-2025
Hoi allemaal ;)

Je ziet wel eens in reclame's van die robotarmen gemonteerd aan je pc die bijv een biertje open kunnen maken.

Heeft iemand hier ooit met zoiets gespeeld?
Waar zou je moeten beginnen als je zelf hardware wil bouwen voor een pc?

Alle tips welkom ;)

*plop*

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:28

Boss

+1 Overgewaardeerd

Heb er een tijd mee gespeeld voor een practicum mechatronica (TU Delft). Erg leuk.

Afhankelijk van waar je interesse ligt zou je kunnen kijken waar je begint. Soldeer je graag, ben je graag met chipjes bezig: dan moet je zelf de aansturing maken (de hardware die jouw PC-signalen omzet naar de beweging van de motortjes).

De volgende stap is het bouwen van de robot. Dat kan met Knex, Lego, of andere standaard construcite-bouwdoosjes. Helemaal zelf maken / solderen / lassen kan natuurlijk ook.

Daarna ga je de software maken voor de besturing. Ook hiervoor zijn wel libraries te vinden, maar als je wilt kan je ook alles zelf doen.

Ik geloof dat ik toen Fischer Technik gebruikt heb. Dan is de robot en electronica al klaar, en hoef je je alleen maar bezig te houden met het programmeren van de besturing.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10
Geen idee of het er in staat, maar ik denk dat je in de bibliotheek in de afgelopen jaren van de Electuur best wel interessante dingen kunt vinden.

Je kunt ook eens kijken naar Lego Mindstorms... is echter wel prijzig (ik dacht 250 euro voor het basisset).