P5GDC Deluxe booten vanaf CDROM via RAID

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe systeem gekocht met een asus p5gdc deluxe. Nu heb ik nog gewoon 2 IDE ATA schijven van me oude systeem en die heb ik op mn nieuwe systeem aangesloten werkt perfect. Ik had ook nog een dvd writer die ook gewoon IDE is deze heb ik aangesloten op me Primaire raid controller en die wordt gedetecteerd. Alleen nu komt probleem ik moet windows XP opnieuw installen maar wat is het probleem ik kan niet booten vanaf die dvd writer! als ik in het bios ga kijken kan ik alleen kiezen tussen floppy of me primaire HDD hoe los ik dit probleem op?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:33

nFo

Tijdens het starten op F8 drukken.
Dan krijg je een lijsje waar mee je kunt opstarten. :)
Als de drive er niet tussen staat, moet je even kijken of je de Master/Slave jumper goed hebt staan.

Maar volgens mij kun je op de: Primaire raid controller alleen Hard disks aansluiten.
Staat in de handleiding ook wel, volgens mij.

[ Voor 64% gewijzigd door nFo op 21-01-2005 18:26 ]

Verwijderd

Een Raid aansluiting (controller) is alleen bedoeld voor een HardeSchijf je kan dus beter je 2 hardeschijven (als ze allebei het zelfde zijn que grootte, merk en snelheid) aansluiten op die Raid. Je moet dan wel ff kijken in je instellingen van je Raid Controller op welke Raid je hem kan zetten B)
Ik heb dat ook met 2x 120 GB 7200 rpm en 8mb cache van Maxtor op Raid 0 en het werkt perfect! :*) :)

(ik heb alleen een andere mobo 8)7 maar dat maakt verder niks uit )