[ADSL] Oude bekabeling

Pagina: 1
Acties:

• pgscheffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Hallo mensen,

ik ben net bezig geweest met het installeren van ADSL bij ons thuis, en op de tijdelijke manier werkte alles (de splitter na de telefoon aangesloten omdat het dichterbij was) Maar toen ik alles even netjes wilde aansluiten ben ik nogal de fout in gegaan.

Mijn idee was, ik zet de splitter direct op de lijn die het huis binnen komt (in de meterkast) dus ik snij alle kabeltjes door... 8)7 Blijkt dat de kabel die het huis binnen komt bestaat uit een stuk of 5 bruine, 1 groene, en 1 oranje kabel... Ik heb dus geen idee welke ik moet hebben... Ik ben er van uit gegaan dat het de groene en de oranje waren, maar als ik die gebruik als line-in krijg ik geen kiestoon...

Is er iemand die ook zo'n aansluiting heeft? Moet ik één van de bruine gebruiken of heb ik de oranje en de groene gewoon verkeerd aangesloten?

Alvast bedankt!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

je signaal zit op twee adertjes. Pak ff een telefoon met een varkenssnuitstekker, neem een adertje en knoop dat aan een van de brede pootjes en houdt vervolgens alle 4 de andere tegen het andere pootje aan, werk zo alle combinaties systematisch af en als je kiestoon hoort, heb je de goede adertjes voor telefonie en adsl en moet je die twee gebruiken in een stekkertje (middelste twee aansluitpuntjes van een RJ11 en de brede aansluitpunten van een 'varkenssnuit' dus).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• pgscheffer
Het is inmiddels opgelost, heb er een jongen bijgehaald die electronica doet, hij wist me te vertellen dat er 40 (!) Volt op moet staan, dus hij is ze allemaal met de voltmeter bijlangs gegaan en heeft ze zo gevonden. Nu doet alles het weer :)

Bedankt voor de info!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:40

Thandor

SilverStreak

40 Volt, hmm. Dat is meer dan ik verwacht had maar bij nader inzien toch wel logisch omdat een telefoon lijn voor lange afstanden is.

Hoeveel ampère staat er op een telefoonlijn ? ik gok niet zo veel ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56
Ampère "staat" nergens op ;) Als je een weerstand over een stroomborn zet gaat er een stroom lopen. Deze stroom (uitgedrukt in Ampère) is een functie van de spanning en de weerstand.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• pgscheffer
Mja, ik wist ook niet dat er zoveel op stond, het was dus ook niet in me opgekomen om er een voltmeter aan te zetten... Als je gebeld wordt bedraagt het aantal Volts zelfs 100!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 21:10
Je kunt er zelfs een schok van krijgen.. pak ze maar eens vast als je jezelf belt :)

Verwijderd

pgscheffer schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:07:
Mja, ik wist ook niet dat er zoveel op stond, het was dus ook niet in me opgekomen om er een voltmeter aan te zetten... Als je gebeld wordt bedraagt het aantal Volts zelfs 100!
Normaal staat er op een analoge lijn 50volt gelijkspanning, zodra er word gebelt word het 65volt wisselspanning als ik me niet vergis (door die wisselspanning krijg je ook een schok).

ISDN is 96volt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 02:19 ]

Pagina: 1