Toon posts:

Maxtor Harddisk Fail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem.

Na een blauw scherm in Windows XP is de computer opnieuw opgestart. Sinds dien wordt mijn harde schijf (Maxtor Draco II) niet meer herkend. De bios herkent de hd wel maar zegt meteen daarna: .. Hard disk fail. De schijf wordt dan ook niet meer herkent in Powermax en Windows. Hij draait nog wel gewoon. Heb de HD al aangesloten op 2 verschillende computers maar toch blijft dit probleem.

Is de schijf nou helemaal dood?

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
OM FAQ / Beleid. Dus check je BIOS, als die hem ook niet meer herkend zou ik de aansluiting nog eens goed checken of een low-level format proberen en anders een overlijdensadvertentie op gaan stellen...

[ Voor 70% gewijzigd door AJ1815 op 21-01-2005 16:11 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:03

Meneer aard

Porsche rulez!

Probleem had ik dus ook (2 hele dagen aan de gang geweest). Veel mensen zeiden dat die dood was..maar hij draaid nu nog echt perfect.

Met de IBM zooi proberen te low-levelen, no result. Met een of ander goedje (geloof seagate diskwizard starter edition) de zooi gewoon gelow level formated gedaan. Zelfde erro verdween uit het bios toen ie de smart uit las :P

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Lijkt me wel, zeker aangezien je het al op andere machine's hebt geprobeerd. Je zou mischien nog een Linux live cd kunnen proberen.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:09
yups.

Even kijken op de website of je nog garantie hebt, maar ik denk het eigenlijk niet gezien de leeftijd van de harde schijf

Draco II is trouwens de printplaat als ik me niet vergis, het gaat namelijk om een DiamondMax Plus 40. Mijn DiamondMax Plus 45 had geen garantie meer, dus ik denk dat je beter naar een nieuwe harde schijf kan kijken

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk iid dat het gebeurd is met hem. Heb het nog geprobeerd met Knoppix maar geen resultaat. Draco II is inderdaad de printplaat van de schijf.
Dit is de eerste keer dat zoiets gebeurd bij mij. Kan dit een oorzaak hebben of kan het zomaar ineens gebeuren?

• Cardinal
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:16:
Ja ik denk iid dat het gebeurd is met hem. Heb het nog geprobeerd met Knoppix maar geen resultaat. Draco II is inderdaad de printplaat van de schijf.
Dit is de eerste keer dat zoiets gebeurd bij mij. Kan dit een oorzaak hebben of kan het zomaar ineens gebeuren?
De levensduur van een harde-schijf is over het algemeen 3 jaar, dus ik weet niet hoe oud die verschillende harde-schijven zijn geweest :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is er één. Weet niet precies hoe oud ie is, maar zijn s/n valt wel buiten de garantie van Maxtor. Dus op zoek naar een nieuwe..

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
cardinal808 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:21:
[...]

De levensduur van een harde-schijf is over het algemeen 3 jaar, dus ik weet niet hoe oud die verschillende harde-schijven zijn geweest :?
De levensverwachting van een hdd is geen 3 jaar, enkel de garantie is bij veel bedrijven 3 jaar. De levensverwachting van een harde schijf is wel wat langer, ik dacht iets van 5 jaar. Staat wel in één of andere consumentengids van 2004.

• Cardinal
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:23:
Nou het is er één. Weet niet precies hoe oud ie is, maar zijn s/n valt wel buiten de garantie van Maxtor. Dus op zoek naar een nieuwe..
Ik ben bang van wel
PoisonouZ schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:28:
[...]
De levensverwachting van een hdd is geen 3 jaar, enkel de garantie is bij veel bedrijven 3 jaar. De levensverwachting van een harde schijf is wel wat langer, ik dacht iets van 5 jaar. Staat wel in één of andere consumentengids van 2004.
staat hij dan ook daad werkelijk 5 jaar aan?

[ Voor 26% gewijzigd door Cardinal op 21-01-2005 16:35 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 15:17
cardinal808 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:32:
[...]

Ik ben bang van wel

[...]

staat hij dan ook daad werkelijk 5 jaar aan?
bij 8 uur per dag gebruik kan dat wel....
Pagina: 1