packard bell iconnect 1800 D RW hangt continu

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:22
Ik heb hier een packard bell iconnect 1800 D RW van een kennis staan en die hangt echt continu. Er zijn een aantal problemen aan de gang, te weten:
- Hij boot niet van de hd of enig bootcd waar een os op staat.
- Soms werkt het toetsenbord niet als ik in ultimate bootdisk probeer wat te doen
- soms na een aantal reboots komt er geen monitor signaal
- tegelijkertijd met de laatste 2 bovenstaande problemen knippert de power led groen oranje

Nu probeer ik al een tijdje een oorzaak te vinden voor het eerste probleem. Ik heb al memtest gedraaid, maar die vond geen fouten. Nu kwam ik dus vandaag op het idee op ultimate bootdisk te downen en een aantal tests te runnen, alleen kom ik niet ver omdat het keyboard soms niet reageerd. Als dit gebeurd staan alle ledjes op het keyboard aan. Dus: scroll lock, caps lock etc. Ook knipprt dan de power led groen oranje.
Een ander probleem is dat na een aantal reboots er ineens geen monitor signaal meer komt, ook dan knippert de power led weer groen oranje.

Ik ben nu in totaal 1 keer met knoppix hierdoor heen gekomen en toen was de hd niet bereikbaar. De hd wordt wel herkend in het bios.

Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Knoop eerst eens een andere voeding aan het systeem, dikke kans dat dat een hoop problemen oplost. Mocht het dat niet zijn dan kan je kijken of het afkoppelen van de hdd iets helpt, kijk of je dan wel testen kan draaien via je bootdisk. Alle PCI kaarten eruit wil ook nog wel eens helpen. Zie verder het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter draadje.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Aah bedankt voor deze info! Ik ga daar na mijn tentamens eens mee verder prutsen. Ik heb nu niet 123 een voeding liggen...
Bedankt tot zover! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef de specs eens van het bakkie?

Is het per toeval een duron 700 of 800? Die hadden namelijk nog wel eens wat problemen met hitte e.d. Misschien ook zinnig om even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Ja het is een duron 800. Zou idd hitte kunnen zijn, want als ie raar doet helpt een tijdje 'afkoelen'. Zal ik na vandaag ook eens naar gaan kijken.

btw late reactie.. Ik had helemaal niet meer gezien dat er in dit topic was gepost.

Het ding heeft een Halley (MS-6340) µATX motherboard en een Seagate U5 GC85 UDMA100 series hd. (van de pb support site na invullen serie nummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Was al bang dat dat het probleem was.
Ik vrees dat het geen halley bord is maar een florida, en die gevallen gaven bakken vol problemen. Door die dingen een keer wat goed te koelen zouden ze het wat langer moeten doen.

De oplossing is en blijft het mobo vervangen, doordat de mobos die er nu in zitten gewoon ruk zijn (heb werkelijk honderden van deze dingen op de helpdesk van PB langs zien komen toen ik daar nog werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Ah bedankt voor de info. Ik hoef dus eigenlijk niet verder meer te prutsen als er een Floria mobo inzit? Hoe kom ik daar dan echt achter? Bij de support heb ik nl het serial nummer in getikt, en toen kwam er halley te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

gomaster schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:35:
Ah bedankt voor de info. Ik hoef dus eigenlijk niet verder meer te prutsen als er een Floria mobo inzit? Hoe kom ik daar dan echt achter? Bij de support heb ik nl het serial nummer in getikt, en toen kwam er halley te staan.
Als ik me die serials goed herinner heeft de V69xxxxxxxx geen halleys maar floridas. TENZIJ het mobo al eens eerder is vervangen (maar dan zie je dat niet staan op de site).

De manier om erachter te komen is even het kastje open te maken en kijken welke revisie het bord heeft. Het is een MSI 6340 bord, de revisie maakt dat het een florida of halley is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Het enige dat ik kan vinden is MS-6340 ver:1. Kun je het hier al uit opmaken? Verder zie ik niks op het bord staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

gomaster schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:40:
Het enige dat ik kan vinden is MS-6340 ver:1. Kun je het hier al uit opmaken? Verder zie ik niks op het bord staan.
De hoogstebekende florida moederborden, hoopje kansloos stuk PCB is dat :P. Ik wil niet flamen naar MSI, maar dit is een geval dat gewoon niet deugt.
Het enige dat je nog zou kunnen proberen is de condensatoren vervangen zoals ik samen met Atlas heb gedaan in project florida.
Project Florida - A motherboard is reborn

Echter, het geval van die MS6340 dingen die in de PB bakken gebruikt zijn hadden af en toe nog wel eens wat meer probleempjes die niet 100% aan de elcos te wijten waren (waardoor dat ding nog steeds instabiel liep).

mijn tip is ook dat als na de elcos vervangen te zijn (als je daaraan wil beginnen) en het nog niet werkt je er gewoon een ander mobo in hangt, want dan zijn de problemen in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Ok bedankt :). Dan weet ik nu eindelijk waar het aan ligt :). Gebeurd dit zomaar, of is het de ouderdom die de kop gaat opsteken? Ben er wel benieuwd naar eigenlijk ;).
Anywayz erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

gomaster schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:06:
Ok bedankt :). Dan weet ik nu eindelijk waar het aan ligt :). Gebeurd dit zomaar, of is het de ouderdom die de kop gaat opsteken? Ben er wel benieuwd naar eigenlijk ;).
Anywayz erg bedankt.
tja, dat is het leuke eraan, het is/was niet te voorspellen.
Sommige bakken gaven na 3 dagen al problemen terwijl anderen het maanden of jaren doen voordat ze problemen geven.
Pagina: 1