Toon posts:

WMV HD filmpjes spelen niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Via www.wmvhd.com had ik een tijdje geleden een paar voorbeeldfilmpjes gedownload om mijn TFT een beetje uit te testen (kleuren, snelheid, enz.). Ik had toen nog een GeForce FX5500. De (overigens zeer mooie) filmpjes deden het toen perfect!

Sinds gister heb ik een Radeon 9800 Pro in mijn pc gesleuteld. Een heerlijke vooruitgang mag ik wel stellen (van 1546 naar 5814 in 3Dmark03 :9 ).

Het rare is dat de High Definition filmpjes van Windows met de nieuwe videokaart niet meer draaien. De kleuren zijn felle onwerkelijke kleuren geworden (blauwe zee wordt fel oranje). Alle andere films (avi, mpeg, Divx) draait hij wel goed af.

Heeft een van jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Ligt misschien aan je codec(pack) wat je geinstalleerd hebt.. keertje uninstallen en opnieuw eropzetten helpt soms.

--

Verwijderd

Topicstarter
_PoTaToX_ schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:49:
Ligt misschien aan je codec(pack) wat je geinstalleerd hebt.. keertje uninstallen en opnieuw eropzetten helpt soms.
en met codepack bedoel je.. :?

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:52:
[...]

en met codepack bedoel je.. :?
Codec is om bepaalde video/audio bestanden af te spelen. Codecpack is een verzameling met codecs :) K-lite codecpack is er een voorbeeld van..

--

Verwijderd

Topicstarter
_PoTaToX_ schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:55:
[...]

Codec is om bepaalde video/audio bestanden af te spelen. Codecpack is een verzameling met codecs :) K-lite codecpack is er een voorbeeld van..
Oh codec... had iets te snel gelezen, sorry. Nee daar zou het niet aan kunnen liggen. Dan zou ik de filmpjes met mijn oude kaart ook niet moeten kunnen afspelen toch?

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 18:34
driver probleem van de switch van nvidia ---> ati ?
heb je een detonator destroyer gebruikt?

* heb je voor die switch je pc geformatteerd?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Ik denk dat er softwarematigs mis met je configuratie..

Ik weet dat een Radeon9800Pro zeer goed is in het afspelen van WMV HD filmpjes..

een mooi voorbeeld is Step Into Liquid 1080p met m'n A64 3500+ @ stock.

9800 Pro: 78~80% CPU usage (en smooth playback geen problemen)
en m'n nieuwe 6800GT: 100% (en het beeld begint te stotteren).. <- dit heb ik opgelost door m'n CPU naar 2.53Ghz (2.2Ghz = stock) over te klokken..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
kenny89 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:21:
driver probleem van de switch van nvidia ---> ati ?
heb je een detonator destroyer gebruikt?

* heb je voor die switch je pc geformatteerd?
Ik heb alleen voordat ik de nieuwe kaart erin deed de Nvidia drivers gedeinstalleerd, verder niks. Leek me voldoende... Hoe krijg ik alle "restjes" nvidia nu weg?

edit:
Ik heb net Media Player 10 gedownload en nu spelen ze wel weer :) . Had dus waarschijnlijk toch te maken met bepaalde codecs...
Bedankt weer voor jullie reacties _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 17:50 . Reden: probleem opgelost ]

Pagina: 1