Ik loop al paar dagen te knoeien met ifconfig. Ik heb pas een nieuwe kernel geïnstalleerd omdat ik gebruik wilde maken van de drivers die ik bij mn netwerkkaart had gekregen en die moesten nog gecompileerd worden en had ik de kernel-source nodig (daarnaast draaide mijn debian versie onder een oude kernel). Nou het installeren / compileren van de driver voor mn netwerkkaart was allemaal prima te doen! Toen mn ifconfig ingestel middels
ifconfig eth0 192.168.1.100 netmask 255.255.255.0
route add default gw 192.168.1.1
echo "nameserver xxx.xxx.xxx.xxx" > /etc/resolv.conf
Nu werkte dat perfect! Ik kon lekker pingen met het wereld wijde web
Totdat ik het systeem had gereboot! Toen wastie mn eth0 configuratie kwijt
Ik heb geen flauw idee wat er fout kan zijn gegaan. Ik had geen errors met het aanmaken van routes e.d.? Middels de interface van mn LinkSYS WAG54G kan ik mn DHCP Clients zien, maar daar zie ik mn Linux machine ook niet tussen staan. Moet ik nog wat installeren of in mn boot settings wijzigen? Wie kan mij een helder lichtje geven?
ifconfig eth0 192.168.1.100 netmask 255.255.255.0
route add default gw 192.168.1.1
echo "nameserver xxx.xxx.xxx.xxx" > /etc/resolv.conf
Nu werkte dat perfect! Ik kon lekker pingen met het wereld wijde web
Totdat ik het systeem had gereboot! Toen wastie mn eth0 configuratie kwijt
Ik heb geen flauw idee wat er fout kan zijn gegaan. Ik had geen errors met het aanmaken van routes e.d.? Middels de interface van mn LinkSYS WAG54G kan ik mn DHCP Clients zien, maar daar zie ik mn Linux machine ook niet tussen staan. Moet ik nog wat installeren of in mn boot settings wijzigen? Wie kan mij een helder lichtje geven?