Toon posts:

Midi controller/keyboard voor Reason 2.5

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie gebruikt er hier reason? En wie gebruikt hierbij een midi-keyboard? het is praktisch niet te doen zonder zo'n ding om iets fatsoenlijks uit reason te krijgen. bovendien lijkt het me een leuk speeltje :)

welke controller/keyboard is het best voor reason?(en rebirth evt fruityloops) en aan welke prijs moet ik denken?

Verwijderd

Koop de behringer bcf 2000, kost geen drol (relatief dan he - ca. 260 euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/BCF2000/BCF2000_medium.jpg

Eventueel de bcr 2000 erbij

Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/BCR2000/BCR2000_medium.jpg

En een los keyboard bv de m-audio keystation 61es

Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.com/images/global/product_pics/big/keystation_61es.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 15:16 ]

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36

Xtremelead

powered by E-MU

ook leuk: Evolution MK 425 C

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:16:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Met een midi keybaord.. en deze is het inderdaad super!
Alleen aan gemotriseerde faders heb je weinig, aangezien de automation niet mee veranderd met het scherm..
Ik heb deze en ik kan je zeggen..buiten het 1e model wat kapot aankwam, maar nu helemaal goed weer is (heb een nieuwe gekregen)

Super top ding! :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:16:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die M-audio heb ik ;)
Gekocht bij de Apple store voor 99 euro, prima ding.

Ik denk zelf ook na om zo'n behringer o.i.d. te kopen in de toekomst voor mijn Cubase SX / Native Instruments setupje :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
is er geen keyboard/controller in 1?

het controller gedeelte hoeft niet zo heel uitgebried te zijn. aan een kanaal of 4 heb ik wel genoeg. wel met alle filters erbij, want ik mag graag aan de filters komen :P

ik maak voornamelijk techno, ermee

kan je zo'n ding ook gebruiken voor traktor bijvoorbeeld? vast wel toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:35:
is er geen keyboard/controller in 1?

...
Als je kijkt naar het linkje wat Xtremelead gegeven heeft ;)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zonder keyboard kan je ook een hoop doen hoor. Ik ken iemand die het al best ver geschopt heeft met alleen Reason zonder een keyboard.

Anyway, de Evolution tips zijn al gegeven, dat zou niet mijn keuze zijn ivm matige kwaliteit.

Novation Remote25 (gewoon goed):
Afbeeldingslocatie: http://www.novationmusic.com/nov_route/images/prod_pics/remote_25_idents.jpg

Edirol PCR1 (vind ik echt heel mooi):
Afbeeldingslocatie: http://www.synthtopia.com/synth_review/Edirol/images/Edirol_pcr1_diagonal.jpg

M-Audio Oxygen8 (als je weinig geld uit wilt geven)
Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.com/images/global/product_pics/big/oxygen8.jpg

Kijk voor meer zooi oa hier:
http://www.musik-produkti...p/ob_id/380/sid/!06082002
www.feedback.nl
www.peterverspuy.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Mike Jarod op 21-01-2005 19:54 ]

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:28:
[...]

Met een midi keybaord.. en deze is het inderdaad super!
Alleen aan gemotriseerde faders heb je weinig, aangezien de automation niet mee veranderd met ...
Volgens mij klopt er dan iets niet..

Als je in Logic een automation track opneemt en je speelt het weer af gaan de faders op het scherm en op het apparaat gewoon bewegen..

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

oh..ja.. ik bedoelde het wel met reason :D (maar ik bedenk dan ook weer dat dat met 1.2 was :/ lol )

ik werk verder met nuendo, en daar werkt het best goed mee.. zeker met die automation recorden.. is gewoon erg tof.. zie je je schuiven heen en weer gaan :9~ (daar geil ik wel een beetje op ja)

[ Voor 50% gewijzigd door gitaarwerk op 22-01-2005 10:50 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:28:
[...]

Alleen aan gemotriseerde faders heb je weinig, aangezien de automation niet mee veranderd met het scherm..

Super top ding! :)
Reason 3.0 ondersteund dat wel. Verder ben ik het met je eens. Maar om nou rotary knoppen en motorized faders te hebben is een beetje overdreven (wel handig iig), maar aan 1 van die 2 heb je ook wel genoeg, ik zou dan voor die rotary knoppen gaan. Ook al zijn motorized faders wel errrrg 1337.

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik had die link niet gezien.

die novation remote ziet er wel lekker strak uit. filters, faders en keyboard in 1. das idd beetje wat ik zoek. staat geen prijs bij alleen. moet ik erg schrikken?

en van die starters guide van reason zelf wordt ik niet vreselijk veel wijzer. ik heb al wel wat geknutseld, maar al die 400 devices... weet iemand een goeie starters guide ergens? voornamelijk hoe de sequencer werkt

dat ken ik niet van fruity en rebirth.

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik denk dat je gaat schrikken ja. Ik verwacht dat ie in NL nog iets duurder zal zijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:14:
weet iemand een goeie starters guide ergens?
http://www.reasonstation.net

Verwijderd

Topicstarter
ah thx zal ff kijken

is trouwens reason nou echt het beloofdeland voor software synthesizers(en drumcomputers enzo)? gebruiken jullie het ook met midicontrollers?

ps wel erg leuke feature is dat rebirth er ook in werkt. kan ik weer lekker verder stampen met de rauwe rebirth sounds :D
dat was eigenlijk het enige nadeel van rebirth. dat je geen samples kan inladen en geen synths erin kon laden(waar de 303 zit)

dan zou je alleen al een geweldig programma hebben.

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:25:
is trouwens reason nou echt het beloofdeland voor software synthesizers(en drumcomputers enzo)? gebruiken jullie het ook met midicontrollers?
Beloofde land vind ik wat ver gaan. Het is gewoon een prima stabiel gebruikersvriendelijk programma met lage systeemeisen en een goede sound. Ik vind het wel een beetje beperkt omdat je het moet doen met de instrumenten die erbij zitten. Gelukkig zijn die van prima kwaliteit, en de sampler zorgt ook voor flinke uitbreidingsmogelijkheden.

Ik gebruik 'm af en toe naast Cubase in Rewire mode. Dan spreek ik alleen de instrumenten aan, niet de sequencer. Voor mij gaat er nog steeds niets boven Cubase + VSTi's + hardware synths. Ik gebruik de knoppen van mijn Yamaha AN1x om de filters etc van Reason aan te spreken, dus dat zou je als midi controller kunnen zien.

Verwijderd

Mike Jarod schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:34:
[...]
Beloofde land vind ik wat ver gaan. Het is gewoon een prima stabiel gebruikersvriendelijk programma met lage systeemeisen en een goede sound. Ik vind het wel een beetje beperkt omdat je het moet doen met de instrumenten die erbij zitten. Gelukkig zijn die van prima kwaliteit, en de sampler zorgt ook voor flinke uitbreidingsmogelijkheden.

Ik gebruik 'm af en toe naast Cubase in Rewire mode. Dan spreek ik alleen de instrumenten aan, niet de sequencer. Voor mij gaat er nog steeds niets boven Cubase + VSTi's + hardware synths. Ik gebruik de knoppen van mijn Yamaha AN1x om de filters etc van Reason aan te spreken, dus dat zou je als midi controller kunnen zien.
Mja, ik kan helaas niet uit ervaring spreken maar ik hoor eigenlijk alleen maar slechte verhalen over Reason. Dan doel ik op de geluidskwaliteit die Reason verzorgt. Ik heb nu meerdere mensen gesproken (artiesten die inmiddels ook al spul uitgebracht hebben op labels) en iedereen verteld hetzelfde verhaal: het geluid van Reason is gewoon kut, niet te vergelijken met Cubase SX2 (of 3) bijvoorbeeld. Wel een prima programma te leren, ik ben er echter nooit aan begonnen, ben blij want Cubase SX2 is gewoon super vette sounds engine. Niets dan lof voor de heren van Steinberg _/-\o_

En het klinkt hier om te :9~ met me nieuwe Genelec 8030amp monitors :P

• Mike Jarod
  • Niet online
Misschien moet je dan toch maar eens eigen ervaring op gaan doen dan ;) want met die stelling ben ik het dus helemaal niet eens :)

Reason is tegenwoordig een serieus professioneel alternatief tov de gevestigde namen zoals Steinberg, en als de soundengine echt zo kut zou zijn zou dat nooit zo geworden zijn.

Misschien leuk leesvoer: klik, en als je een beetje rondzoekt zal je meerdere bekende namen vinden die zeer te spreken zijn over Reason.
Pagina: 1