Toon posts:

[win xp]Herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net thuis boot pc en krijg na 10 sec in windows te zijn blue screen of death. Na meerdere malen reboten en via veillig modus opstarten nog niks. Nu ga ik ervan uit dat het in de windows installatie ligt. Nu wil ik een herinstallatie doen zodat mijn bestanden bewaard blijven. De vraag is nu behoud ik de map documenten ook ook of word deze verwijderd. I.v.m een aantal zeer belangrijke documenten

Verwijderd

Als het goed is word het wel bewaard maar je kunt voor de zekerheid maar beter even een backup maken..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kan je niet via de safe modes een restore point terugzetten?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
als ik via F8 in het save mode scherm kom doet het toetsenbord het ineens nietmeer (heb als ps2 tobo eraan gehangen) num lock lampje brand wel. Als ik de windows cd erin steek en eerste stappen van install doe doet hetzelfde tobo het wel.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja, dan kan je een herstel installatie doen dan blijven de documenten wel bewaard, maar als je nog in DOS kan komen (als het tenminste geen NTFS is) dan kan je voor de zekerheid nog de "Mijn Documenten" map ergensheen kopieren

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:39
Je kan in Safe Mode booten met netwerkondersteuning. En dan kan je je documenten via het netwerk overzetten. Als dat niet kan (geen netwerk) dan kan je het nog kopiëren naar een andere partitie en dan is je systeem weer ready for a fresh install :)

Verwijderd

Topicstarter
-GuRu- schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:15:
Je kan in Safe Mode booten met netwerkondersteuning. En dan kan je je documenten via het netwerk overzetten. Als dat niet kan (geen netwerk) dan kan je het nog kopiëren naar een andere partitie en dan is je systeem weer ready for a fresh install :)
tobo deed het toch niet

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 15:34 ]

Verwijderd

Maak voor de veiligheid bij de installatie een andere gebruiker aan dan degene waarvan de "mijn documenten" zijn.
En maak voor het installeren van windows ook nog even een kopie van de map, om helemaal op safe te spelen.

Ik heb namenlijk wel eens de map mijn documenten kwijt geholpen door dezelde gebruikersnaam te gebruiken.
Hoewel dat dit niet altijd blijkt te zijn, soms blijft de map wel behouden maar dan in het genre van pcnaam.usernaam ...

Maar ik plaats, per definitie, geen bestanden of documenten waar ik mee werk in "mijn documenten". Ik plaats alles in een map op een aparte partitie, vind ik veel veiliger. Zelfs mijn outlook bestand heb ik daar geplaatst, zo verlies ik ook geen mails meer.
Alleen moet ik dan nog wel es regelmatig een backup nemen van mijn favorieten, maar echt veel werk is dat toch niet.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik wil nu die herinstall maken (nog nooit gedaan). Ik laat de sata drivers bij install. dan ga ik door met enter dan duw ik op F8 voor akkoord dan selecteer ik de hdd waar windows opstaat maar dan zie ik nergens r van van repair staan. Hoe moet ik dit dan wel doen?

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:39
Wat maakt het uit als je toetsenbord het niet doet? Je hebt je muis toch nog :)

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
muis ook niet :?

edit:
*schopt bovenbuurman :+

[ Voor 11% gewijzigd door LifeTecH op 21-01-2005 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
in het menu waar ik kon kiezen tussen de boots deed tobo het niet :) is nu opgelost op andere hdd win xp installed daarna docs geret toen verse install op de goede hdd en oude verwijderd
thx voor alle hulp btw
Pagina: 1