[XP] Geactiveerd -> Crack -> Systeemherstel

Pagina: 1
Acties:

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Met het woorde crack in de titel, heb ik waarschijnlijk al wat extra aandacht ;)
Het gaat iig om het volgende:

Ik heb een Sony Vaio met pre-installed XP Home Edition (achterop de PC uiteraard een legal license met key). Relevant voor mijn verhaal: er is ook Office2003 op geinstalleerd.

Gisteren besloot ik een bepaalde tool (naam op verzoek van programmeur niet bekend gemaakt) een upgrade uit te voeren.

Na het downloaden en starten (van de in mijn ogen update-setup), werd het vrij snel duidelijk dat het een activatie-crack was. Maker van de tool op de hoogte gesteld (via msn). Om dubieuze redenen verkeerde tool geupload, 1000 maal excuses, hij upload de juiste file en ik wil het scherm afsluiten; klik op de verkeerde knop -> Windows XP activatie crack in volle gang :/

Zo snel mogelijk afgekapt, maar Windows XP kwam al met meldingen dat bepaalde systeem files aangepast waren en hersteld (vanaf CD) dienden te worden.

Nu komen mijn problemen:
[list]
• Ik kan de recovery CD / DVD niet gebruiken om enkele files te herstellen (gaf Windows ook aan). Deze bevat een Sony Vaio image en geen stand-alone installatie danwel system-file folder.
• Ik heb geprobeerd om een systeemherstel uit te voeren.
Deze blijft echter hangen op ongeveer 95% (herstellen instellingen...) en failed uiteindelijk. Heb al meerdere herstel-momenten geprobeerd.
• Sinds de activatie-patch kan ik met geen mogelijkheid meer op de Windows en Office update site komen (heb de ocx al verwijderd, maar scherm blijft wit)

Zat met die systeemherstel al een paar dagen te klooien, maar vind het interessanter om eigenlijk de oorzaak aan te pakken.

Hoe zorg ik ervoor dat die crack / patch ongedaan gemaakt kan worden? Desnoods terug naar beginstaat zodat ik opnieuw moet activeren?

Probleem is dat zoeken met google niks relevants oplevert, zodra je het woord crack of activation toevoegt. Hier op GoT kom ik wel wat topics tegen, maar geven geen bevredigend antwoord (zoals bijvoorbeeld dit topic: [rml][ XP] Activerings crack ongedaan maken*[/rml]). Het lijkt er alleen op dat je opnieuw kan activeren, er staat niks vermeld over het terugdraaien van de daadwerkelijk crack.

Ik heb MS gemaild (is wat email-wisseling over en weer geweest); MS geeft eigenlijk 2 opties:
1. Volledige Restore uitvoeren (lijkt me iets te over-done)
2. Zo laten :/ (ondanks dat ik nu blijkbaar met een gepatchte / gekraakte windows rondloop)

Ze gaan helemaal niet in op de vraag hoe dit proces ongedaan te maken (heb de crack meeverstuurd, dus het is te achterhalen hoe het werkt). Het lijkt erop dat die crack een soort van HEX-editor is en vanaf een bepaalde off-set waardes wijzigt (waarschijnlijk degene die de activatie checken). Kan ook niet zien waar en hoe dat gebeurd, want dan zou het wel weer terug te wijzigen moeten zijn.

Om nog even samen te vatten wat er is gebeurd:
1. XP Home pre-installed en zelf geactiveerd
2. Office2003 geinstalleerd en geactiveerd
3. XP activation crack gedraaid
4. Geen mogelijkheid tot restore van system-files
5. Geen XP / Office update meer mogelijk
6. Geen systeemherstel mogelijk
7. Mijn serial staat netjes nog geregistreerd binnen XP
8. Dus MS zegt: laat maar zo

Hieronder mijn concrete vraag:
Is er iemand die weet hoe je het kraken van de activatie binnen XP kan terugdraaien? Of desnoods welke files meestal gepatched worden door de in omloop zijnde cracks?

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 21-01-2005 15:04 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 16:18

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb iets soortgelijks gehad, ander programmatje probeerde systeembestanden te vervangen en windows meldde dat ie het vanaf cd terug wilde zetten. Had geen CD op dat moment dus gecancelled. Later zelfde programma opgestart terwijl de XP-cd in de computer zat, en de melding kwam weer, XP kon nu de bestanden vanaf cd herstellen! Probeer dus een originele XP-cd te vinden (geen Sony Vaio image) en probeer de crack nog eens te runnen...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
W1LL3M schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:06:
Probeer dus een originele XP-cd te vinden (geen Sony Vaio image) en probeer de crack nog eens te runnen...
Precies, maar daar heb ik dus geen beschikking over, anders had ik die wel gebruikt ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-04 21:30
Misschien niet de oplossing die jij in gedachte had, maar wat dacht je van een herinstallatie van je besturings systeem

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
gideon82 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:22:
Misschien niet de oplossing die jij in gedachte had, maar wat dacht je van een herinstallatie van je besturings systeem
Da's de system-restore optie dus. Maar ik had zelf het idee dat zo'n crack een of meerdere bestanden aanpast. Het mooiste zou zijn om die bestanden te identificeren en desnoods terug te zetten?

Lijkt me nogmaals een beetje over-done om daarvoor m'n OS opnieuw te installeren.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 16:18

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Mischien niet helemaal legaal, maar aangezien je een legale key hebt en geen originele cd hebt gekregen kun je op file-sharingsnetwerken kijken, daar staat je cd wel op hoor :)

Of vraag eens rond of iemand in je omgeving even een XP home cd te leen heeft

[ Voor 19% gewijzigd door W1LL3M op 21-01-2005 15:50 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
W1LL3M schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:49:
Mischien niet helemaal legaal, maar aangezien je een legale key hebt en geen originele cd hebt gekregen kun je op file-sharingsnetwerken kijken, daar staat je cd wel op hoor :)

Of vraag eens rond of iemand in je omgeving even een XP home cd te leen heeft
Ik snap waar je naartoe wilt, heb zelf ook al aan die mogelijkheden gedacht, maar er moet toch een makkelijkere manier voor zijn?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarschijnlijk is je system restore uitgezet (anders kan je eens 'sfc /scannow' gebruiken), en als je dan systeem bestanden gaat vervangen door corruptie files, dan is er (uiteraard) niets anders dan het terugzetten van de DLL's? :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:02:
Waarschijnlijk is je system restore uitgezet (anders kan je eens 'sfc /scannow' gebruiken), en als je dan systeem bestanden gaat vervangen door corruptie files, dan is er (uiteraard) niets anders dan het terugzetten van de DLL's? :)
System Restore werkt wel, alleen lijkt het erop dat ie blijft hangen (dus files kopieren gaat wel goed, maar niet het restoren van registry oid)? Heel apart.

Probleem is daarnaast dat de meeste cracks niet vertellen wat ze precies doen.. Dus heb totaal geen clue welke DLL misbruikt wordt. Lees wel vaak verwijzingen naar winlogon.exe. Misschien is dat wel de enige...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met system restore bedoelde ik eigenlijk de system file checker (sfc) :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:14:
Met system restore bedoelde ik eigenlijk de system file checker (sfc) :)
Vond het al een rare afkorting :D. Ga het vanmiddag even proberen, thnx iig :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:02:
Heb dit geprobeerd. Windows gaat vrolijk van start, maar na de check stopt de applicatie ermee? Krijg ook geen foutmeldingen, dus ik ga er van uit dat dit wel goed zit?

Heb ondertussen weer windows update en office update aan de praat. Kreeg ook weer netjes de updates voor m'n kiezen, die ik na m'n laatste restore-point had geinstalleerd.

Ga nog wel even kijken of ik aan een winlogon.exe (XP SP1) kan komen om te kijken of deze gelijk is.

Pagina: 1