[win2k/xp] Promise fasttrack tx2 ata 100 probleem

Pagina: 1
Acties:

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:21
Ik heb gisteren mijn nieuwe promise ide-controller binnen gekregen,
mijn workstation begon nogal vol te raken dus ik had besloten een ide-controller erin te zetten zonder raid :)

De situatie was als volgt :

windows versie : 2000 + sp4 + alle windows updates / xp sp2 + aantal windows updates
moederboard : epox 8rda [nforce2]

Allereerst heb ik de kaart in het systeem gezet en geboot van 2000, drivers netjes geinstallerd.
Vervolgens een reboot gegeven (so far so good ...), ik kwam netjes op het login scherm en toen ik ingelogd was kwamen de problemen, een BSOD (kmode_exception).
Ook in de veilige modus kreeg ik een blauw scherm, en een ander pci slot haalde niets uit.
Vervolgens heb ik de kaart eruit gehaald en ben ik op GoT in de BSOD faq gaan zoeken waar die fout allemaal door kon komen, en ik heb ook alle knowledge base artikelen van MS doorgelezen (allemaal over situaties die niet van toepassing waren op mijn systeem).

Toen bedacht ik me dat ik ook nog een XP met SP2 op mijn hdd had staan.
Ik startte hoopvol xp met sp2 op, en windows zag de kaart en ging gelijk drivers installeren (de drivers van die controller zitten er dus al standaard in vanaf windows XP).
Nadat de drivers succesvol geinstalleerd waren heb ik mijn pc opnieuw gestart.
Tijdens het opstarten zag ik het windows XP logo met dat balkje van onder lopen en boem ineens een spontane reboot :?
Hierna bleef de computer rebooten bij het 2000/xp logo met dat balkje, zonder blauw scherm of iets dergelijks.

Vervolgens heb ik de controller uit de pc gehaald, maar het probleem bleef aanhouden,
het werd op den duur zelfs zo gek dat ik de POST van mijn pc zag, de memteller en vervolgens een reboot |:(
Ook de bios kon ik niet meer bereiken, hij bleef maar rebooten 8)7 (zelf na bios reset).

Toen heb ik uit alle wanhoop maar een andere voeding op de pc gezet in de hoop dat dat verbetering zou brengen, en waarrempel hij bootte weer naar windows (zonder de controller erin) _/-\o_

Toen heb ik mijn oude voeding (orginele) weer erin geplaatst, en ook dat ging als een trein :)

Toen wilde ik (ik ben nogal eigenwijs) toch de kaart nog is proberen, dus kaart er weer in.
En wonderbaarlijk wilde zowel 2000 als XP de kaart pakken (er zaten nog geen devices op de kaart). Echter toen ik een dvdrom-speler op de kaart aansloot en naar 2000 bootte, kreeg ik weer het bekende blauwe scherm.
Maar in XP kwam ik wel verder, zelfs de dvd-rom werd herkent en ik kon hem benaderen, maar na een minuut of 2 bevroor mijn pc en ook na een aantal reboots werd dit niet verholpen :'(

Vandaag heb ik de controller in een p3 500 hp vectra met 2000 sp4 geprobeerd, eerst zonder device eraan, daarna met, en daarop bleef hij wonderbaarlijk gewoon draaien :D

Ik snap er nu echt helemaal niets meer van, ik heb namelijk op GoT een topic gevonden waar ook iemand met een nforce 2 (epox) bord die kaart wel aan de praat heeft gekregen.
Ook bij promise in de FAQ als in de MANUAL was er weinig te vinden :'(

Verder heb ik ook de laatste drivers geprobeerd dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt me.

Nu hoop ik dat het beetje duidelijk is wat de problemen zijn, nu rest de vraag nog....
heeft iemand een idee hoe dit op te lossen zou zijn :? (misschien kale windows installatie ? )

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gooi je windows hd op je moederbord.
Dvd spelers op je moederbord
en gebruik de promise kaart alleen voor HD's waar je geen OS van gaat booten.

[ Voor 16% gewijzigd door lt_cmd_data op 21-01-2005 17:33 ]

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:21
Ik heb nu een kale installatie van XP + SP2 geprobeerd, maar ook dit levert een bevroren beeld op zodra ik het device benader die aan de controller hangt :(