Ik ben bezig met een proces management script te schrijven onder php. En daarbij vroeg ik mij af of het volgende mogelijk is. Via een pagina wil ik bepaalde processen kunnen starten en stoppen. Users wil ik bv de mogelijkheid geven om 'bv' een eggdrop via een webinterface te laten starten.
Via deze commandline: screen -d -m -S eggdrop01 su user01 -c /home/user01/start
Op deze manier start ik een screen op en koppel ik deze aan de gebruiker user01
De processen kil ik met: ps -eaf | grep user01 | awk '{print $2}' | xargs kill
Op deze manier worden alle processen gestopt.
Via php/apache is het mij al gelukt schermen te maken die processen of het geheugen uitlezen (passthru, exec, system).
Maar helaas is het mij niet gelukt via deze interfaces een proces op te starten of te killen. $run werkt wel. $kill werkt niet. heb system al door diverse commando's geprobeerd te vervangen maar helaas.
Nou vroeg ik mij af hier mensen zijn die ervaring hebben met het bouwen van dit soort interfaces. Hoe doen jullie dit? Of wat is er verkeerd?
Via deze commandline: screen -d -m -S eggdrop01 su user01 -c /home/user01/start
Op deze manier start ik een screen op en koppel ik deze aan de gebruiker user01
De processen kil ik met: ps -eaf | grep user01 | awk '{print $2}' | xargs kill
Op deze manier worden alle processen gestopt.
Via php/apache is het mij al gelukt schermen te maken die processen of het geheugen uitlezen (passthru, exec, system).
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php $run="ps -eaf | grep user01 | awk '{print $2}'"; passthru($run); $kill="ps -eaf | grep user01 | awk '{print $2}' | xargs kill"; system($kill); ?> |
Maar helaas is het mij niet gelukt via deze interfaces een proces op te starten of te killen. $run werkt wel. $kill werkt niet. heb system al door diverse commando's geprobeerd te vervangen maar helaas.
Nou vroeg ik mij af hier mensen zijn die ervaring hebben met het bouwen van dit soort interfaces. Hoe doen jullie dit? Of wat is er verkeerd?
[ Voor 25% gewijzigd door Erhnam op 21-01-2005 16:04 ]
http://www.xbmcfreak.nl/