Toon posts:

pcm/cia kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben binnenkort van plan om mijn noteboek ( Dell Latitude CPx H 500GT) draadloos aan te sluiten op mijn bestaande bedraad netwerk. Ik heb nu de volgende 2 vragen:
1 in mijn noteboek is de pcm/cia slot 16 bits en de pcm/cia kaarten van tegenwoordig zijn 32 bits. Nu is mijn vraag kan ik een willekeurig kaart kopen (32 bits) of moet ik op zoek naar een 16 bits kaart Of eventueel een andere oplossing zoals een draadloze usb ontvanger?
2 Kan ik een draadloze access point aansluiten van 54 Mb en een ontvanger van 11 Mb en andersom of moeten ze allebei hetzelfde zijn of 11 of 54Mb/sec?
Bedankt voor jullie antwoorden alvast! :)

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
1: op 2e hands computer beursen bulkt het van de oude pcmcia netwerkkaartjes, ook voor oude sloten.

2: 54 en 11 mb wlan zijn volledig (downwards) compatible. 8)

Verwijderd

op 1: die zijn er nog wel. moet je zoeken naar de echte pc-card ipv cardbus. helaas wordt de naam pc-card ook nog wel eens voor cardbus gebruikt. ik kan je in elk geval 1 merk/type noemen wat werkt (eigen ervaring), en dat is de speedtouch 120 (non-g), deze is echter wel vrij duur, 69€. heb deze zelf in een laptopje van 8 jaar oud zitten.

edit: sneller tikken....2de hands op beurzen is idd ook goed idee

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 14:07 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inmiddels zijn beide vragen beantwoord, echter had je hier met een simpele search ook zo achter gekomen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.