Toon posts:

Wat voor instellingen voor DV PAL naar DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met oude projecten van Betacam naar DVD te zetten,

hierbij heb ik eerst de Betacam bandjes gecaptured naar DV AVI.
Maar als ik deze DV AVI's afspeel dan zit er een zekere trilling in het beeld.
Deze trilling kan ik er wel uit krijgen door in Premiere Pro 1.5 te kiezen bij field options voor Flicker removal en bij export options voor Lower field first. Echter is hierna de flikker wel eruit, maar zijn snelle bewegende beelden een beetje erg blurrie/wazig. en bij het transcoden naar DVD met Nero VIsion Express blijft dit er in zitten.

Het beeld gaat soepeler zonder flikker removal, maar dan zit er dus een flicker in.

Nu ben ik benieuwd wat voor instellingen jullie gebruiken om de DV data naar DVD te zetten

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

DV is standaard lower field first.

De beste/snelste optie voor mij is Canopus Procoder, wat ik voor mijn werk heb gebruikt. Het pakket kost alleen $499,-

Het kan vast met meer en goedkopere paketten, alleen ProCoder converteerde voor ons ook feilloos van NTSC naar PAL.

EDIT: Heb je het inderdaad over BETACAM of over BETAMAX? Een nog handiger optie zou zijn een hardware-MPEG-kaartje als de Hauppauge WinTV-PVR 150/250. De 150 heb je al voor 60 euro.

[ Voor 26% gewijzigd door PJKs op 21-01-2005 13:49 ]

ja, graag!

Verwijderd

Topicstarter
IK heb het over de Betacam SP,
van daar heb ik het (helaas analoo) over gezet via een capture kaartje, vrij oud maar werkt goed (DV Dazzle geloof ik).

ik heb wat testjes gedaan voor bijvoorbeeld een logo, daarbij werkt de flicker reductie wel goed, maar bij pan shots (van 3d animaties bijvoorbeeld) wordt het een beetje te wazig.

Nu kan ik dan hier bijvoorbeeld geen flicker removal op toe passen, maar dat is wel een uitzoekerij, mij lijkt dat er wel een eenvoudigere manier bestaat.

thanks voor je antwoord

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Flicker Removal kost kwaliteit. Je moet ervoor zorgen dat de fields in de goede volgorde staan. Kun je niet gewoon lower-field MPEG-2 coderen? Dat gaat met ProCoder, dus moet technisch mogelijk zijn.
En voor echte kwaliteit zou ik toch een PVR150 overwegen.

ja, graag!

Verwijderd

Topicstarter
In Premiere bij DV AVI export options zet ik dus Lower Field first en is het belangrijk om daar ook deinterlace Video footage aan te vinken?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:23
NIET deinterlacen, gewoon even lower field first aanklikken. Dan behoud je zoveel mogelijk resolutie. Deïnterlacen kan altijd nog op door je dvd-afspeelprogramma gedaan worden, mocht je het op de computer willen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
OK dank je wel, dat begreep ik nooit.

Nu gaat het wel goed geloof ik, op de TV ziet het er altijd weer anders uit, deze computer is ook niet zo snel, dus ik denk dat het daarom wat schokte
Pagina: 1