Toon posts:

Geen beeld uit S-video out op IBM A21m Laptob

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels pijn in m'n rug en 4-kante ogen van het googlen op zoek naar: How to...

Systeem:
IBM A21m Laptop modelnumber 2628-GWG
BIOS: Phoenix (05/08/03)
Windows 2000 met alle updates

Video kaart:
Device Description ATI Technologies Inc. RAGE P/M Mobility AGP 2X
Installed Drivers atidrab (5.00.2180.1)
Memory Size 8 MB

Ik heb mijn Sony TV aangesloten met een S-video kabel op de S-video out jack aan de (rechter) zijkant van de A21m.
Alle settings van de Display Properties ->Settings->Advanced nagekeken, veranderd, nog eens veranderd, etc....

Nog steeds geen beeld.... zucht.... :/

Iemand een idee?

Mart148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

doe je tv eens aan?

(ofwel: wat wil je van ons horen? lijkt mij een driverprobleem namelijk; nieuwe drivers installeren en die uitgang aansturen!)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eh..... TV aan? hoe moet dat dan? Heeft dat grijze kastje met knoppen en "Sony TV Remote Control RM-892" erop er iets mee te maken? }:O

Nee, de TV staat aan (natuurlijk! 8)7 ).
Wat ik zou willen weten: Is er iemand die hetzelfde meegemaakt heeft of iets dergelijks met dezelfde Laptob en het opgelost heeft en mij dan wil vertellen hoe 'ie dat gedaan heeft.

Ik heb op mijn PC (Asus P4P800, P4 3GHz, 1Gb DDR, Radeon 9200SE, WinXP SP2 Home)
ook al eens gespeeld met 2 displays tegelijk, 2 displays afzonderlijk, overlay, etc. Dus ik ben bekend met de meeste dingen/instellingen qua displays.

Toch krijg ik het niet voor elkaar.

De video-kaart is er een van ATI (Rage Mobility P/M), maar zij verwijzen naar de drivers van IBM, de laatste versie had ik al geinstalleerd, maar voor de zekerheid nog maar eens gedownload en geinstalleerd.... geen effect.

Is het een instelling ergens anders dan in de Display Properties?
Zit het in de BIOS?
Heb ik een app-je nodig?

Dat soort dingen wil ik graag weten.

BVD, Mart148

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Het zit echt in de driver instellingen.
Ik heb zelf op mijn sony ooit ENORME ruzie gehad met win2k hierover (onder winme werkte het prima). Uiteindelijk heb ik gewonnen want ik heb nu een Asus laptop met XP ;)

Maar goed, het zit dus in je drivers. Ik neem aan dat je de tv naar de juiste input laat luisteren, dus dat kan het ook niet zijn. Ik weet nog dat ik een apart tabje had waar ik in die drivers dat allemaal kon instellen, maar dan deed ie het toch niet. Of soms.

Ben je al eens teruggegaan met je drivers?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teruggaan naar een oudere driver? Dat heb ik idd nog niet geprobeerd.
Zal wel effe googlen worden op zoek naar oude drivers, maar goed....

Bedankt voor de tip ;)

Mart148

PS: heb zojuist nog even de BIOS doorgespit....... geen succes.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yessss!

OK, OK, stom van me.

Als je de drivers ophaalt bij IBM komt dat in een .exe file-tje.
Dit .exe file-tje installeert dus NIET de drivers, maar maakt een nieuwe folder op je harde schijf (iets van: C:\drivers\win\ ) met daarin een Setup-file en andere aanverwante files. Deze Setup moet je kennelijk dus eerst vinden en runnen....... Staat dus nergens.... :(

Dat wast dus de tip die ik zocht.....

Maar goed, toch opgelost :)

Bedankt Pjottum voor de moral support _/-\o_

Mart148
Pagina: 1