100hz breedbeeld wordt soms groen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024
Ok, een Philips 70CM 100hz breedbeeld TV van bijna 5 jaar oud.

In de afgelopen maand of anderhalf een keer of 4 meegemaakt dat het beeld donkergroen wordt (ook bij afspelen DVD).. andere kleuren lijken iets fletser te worden. Dit groen zijn lijkt op de hulk, na verloop van tijd... tjaka... is alles weer ok en speelt hij uren, dagen achter elkaar zonder probleem.

Iemand een idee wat hier loos kan zijn en een prijsindicatie? Als TV techniek leek denk ik dan, 97% van de tijd doet hij het perfect dus het lijkt me geen al te kostbaar/ernstig probleem. Of denk ik nu verkeerd?

Verwijderd

zit er geen DECAL knopergens

Verwijderd

meestal ligt dit aan een kapotte codec: dvdtjes en xvid/divx enzo maken gebruik van keyframes en interpolatieframes. de keyframe is gewoon een perfect plaatje, maar bij de geinterpoleerde frames worden er nieuwe plaatjes ebrekend met een algoritme.

als het algoritme nou een piepkleine imbalance naar groen heeft, dan stapelt zich dat op als ie tig I-frames achter elkaar moet berekenen (en dat gebeurt dus ook .. keyframes kunnen zelfs 10tallen seconden uit elkaar zitten).

ik zal eens kijken of ik een linkje kan vinden dat dit fenomeen beschrijft.

en om nu terug te komen tot jouw probleem: het ligt waarschijnlijk aan je afspeelapparatuur, en niet aan je tv.of gebeurt het ook bij standaard tv kijken ? want dan is er wat mis met je tuner/mpeg decoder chippie.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb hetzelfde gehad met een breedbeeld tv. Bij mij was de beeldbuis defect. Die moest compleet vervangen worden. Dure operatie maar gelukkig hadden we nog garantie. Bij mij werden de problemen na verloop van tijd (binnen een week / 2 week) duidelijk erger. Nou hoeft het compleet niet zo te zijn dat je dezelfde soort defecten hebt. Waarom breng je hem niet even langs de lokale tv-boer?

Heb je de tv vlak bij speakers of andere magnetische bronnen staan?
want dan is er wat mis met je tuner/mpeg decoder chippie.
Dat hoeft niet aan de tuner of wat dan ook te liggen. Dit kan bv ook liggen aan de aansturing van het electronenkanon etc. Je gaat wel een beetje kort door de bocht zo.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 21-01-2005 13:32 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Kijk ook eens op de site van Radar.nl

Er schijnen behoorlijk wat problemen te zijn met breedbeeld t.v. Meestal is de beeldbuis defect en begint het met soortgelijke problemen als jij omschrijft.

Verwijderd

Ook ik had na aankoop van een phillips dezelfde problemen. Ook hier moest de beeldbuis vervangen worden. Dit was ook nog in de garantie periode. Niet om te ontmoedigen maar het komt vaker voor. Ik hoop dat het bij jou niet het geval is, zo na 5 jaar. Dan wordt het een duur klusje.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Hier zelfde gehad met een samsung. Een groene vlek die zo af en toe eens tevoorschijn kwam en na een 10 min wel weer verdween. alleen heel verwondelijk is het uit zichzelf weer overgegaan.. toch een jaar gehad (niet naar de winkel gegaan.. garantie was al verlopen) .

TV doet het nu dus weer prima zonder reparatie :-)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat dus ook in Radar verteld wordt.. Ergens rond de jaarwisseling zijn veel philips beeldbuizen met fouten gemaakt waardoor de beeldbuis dus na een aantal jaar al rare kleuren gaat geven en dus kapot gaat. Dit was met onze breebeeld tv ook gebeurd. Weliswaar een JVC maar die gebruikt gewoon philips beeldbuizen. Er zat geen garantie meer op, maar nog moesten we 500 euro voor een nieuwe beeldbuis betalen terwijl het duidelijk een fout van de fabrikant was.. 8)7 8)7 andere tv gekocht en we kopen nooit meer JVC of Philips tv's.

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 21-01-2005 13:43 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

move OH >> AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:36:
Ook ik had na aankoop van een phillips dezelfde problemen. Ook hier moest de beeldbuis vervangen worden. Dit was ook nog in de garantie periode. Niet om te ontmoedigen maar het komt vaker voor. Ik hoop dat het bij jou niet het geval is, zo na 5 jaar. Dan wordt het een duur klusje.
Idd, beeldbuis vervangen op een 5 jaar oude tv kost zowat de nieuwprijs van de tv van toen...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Metal schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:42:
Wat dus ook in Radar verteld wordt.. Ergens rond de jaarwisseling zijn veel philips beeldbuizen met fouten gemaakt waardoor de beeldbuis dus na een aantal jaar al rare kleuren gaat geven en dus kapot gaat. Dit was met onze breebeeld tv ook gebeurd. Weliswaar een JVC maar die gebruikt gewoon philips beeldbuizen. Er zat geen garantie meer op, maar nog moesten we 500 euro voor een nieuwe beeldbuis betalen terwijl het duidelijk een fout van de fabrikant was.. 8)7 8)7 andere tv gekocht en we kopen nooit meer JVC of Philips tv's.
beetje jammer dat 3/4 van de televisies wordt uitgerust met een LG/Philips beeldbuis... ;)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:43
Mijn Sony gaf 3 weken na aanschaf blauw beeld. Bleek dat er achterin iets los zat, kostenloos gerepareerd door een monteur van Sony bij mij thuis.. nu doet ie 't perfect.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb het ook een keer gezien bij iemand thuis, waren gewoon tv aant kijken en zomaar opeens vloog het beeld op de primaire kleuren (vooral groen). ik zelf zat meteen te denken aan demagnetiseren, wat later ook het geval bleek. er hoefde wonderbaarlijk geen nieuwe beeldbuis in hij moet allen dat magnetisme kwijt. maar soieso een duur geintje....

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Philips heeft in die tijd een serie beeldbuizen met slechte RGB-versterkers gehad. De electronica in zo'n tv probeert dit te herstellen en dit gaat niet goed. Hierdoor krijg je die groene kleur die je omschrijft.

Er zijn mensen die deze tv's weer goed beeld hebben laten geven zonder de beeldbuis te vervangen, maar door hem te regenereren. De betere hifi-reperateur weet hoe dit dient te gebeuren en kan dit waarschijnlijk ook voor je doen. Er zijn ook manieren om het zelf te doen, maar als je het ook maar iets verkeerd doet, kan het goed mis gaan en je tv niet meer bruikbaar zijn.

Het zou ook aan iets anders kunnen liggen, maar ik vermoed dat het wel eens in die richting zou kunnen zijn. Als je zeker wilt weten dat je zo'n beeldbuis hebt, moet je in de tv kijken naar het beeldbuis type en dit intikken op google, dan komen er vanzelf links naar sites die dit probleem beschrijven als je zo'n beeldbuis hebt. Let echter uiteraard wel op bij het schroeven aan dit soort apparatuur wegens de aanwezige hoge spanningen!!!!!

Hier is een pagina over problemen met tv's en video displays: http://repairfaq.ece.drexel.edu/REPAIR/F_monfaq9.html

[ Voor 8% gewijzigd door [TazZ] op 21-01-2005 21:34 . Reden: URLtje toevoegen ]

If it ain't broke, fix it till it is...

Pagina: 1