Toon posts:

[95] Bootdisk met CD-ROM ondersteuning*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Win 95 installeren op een oude bak (Pentium || 300 Mhz, 68 MB) er staat nu Win XP op.
Alleen hij wil maar niet booten vanaf de Win95 CD.

Nu ben ik op zoek naar een start up diskette met CD support Zodat ik in DOS Win95 kan installeren, ik heb al gekeken op diverse sites als bootdisk.com en verschillende bootdiskettes aangemaakt, probleem is dat ik de CD-ROM en/of harddisk niet kan benaderen.

Iemand een idee/linkje?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Mogelijk staat je partitie in NTFS-formaat ingedeeld. Die is niet zichtbaar vanuit DOS/Windows95-98.

Je zult die eerst terug moeten omzetten mbv Fdisk (denk toch da't daarmee lukt) > ben je wel alle gegevens kwijt. Aangezien het om een nieuwe installatie gaat gaan zal dat wel geen probleem vormen.

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:39
*knip*

Je kan eerst je PC via een andere PC in je netwerk (als je dat hebt) benaderen en dan de belangrijke dingen overzetten. Dan de hele schijf leegvegen met FDisk en dan opnieuw proberen. Je moet dat all1 wel een FAT-Drive aanmaken, want ik weet niet of Windows 95 FAT32 ondersteund.

[ Voor 189% gewijzigd door ArieR op 21-01-2005 13:19 . Reden: Te snel gelezen ]

Verwijderd

Topicstarter
De huidige file system is NTFS idd, ik kan wel een format doen, maar hoe kom ik aan de drives voor m'n CD ROM

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04 21:24
win98se bootdisk heeft standaard atapi cdrom ondersteuning... :9

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - verder, de diskette's van www.bootdisk.com (die je zelf al geprobeerd hebt zeg je) hebben gewoon ondersteuning voor standaard CD-ROM spelers, dus misschien is je CD-ROM speler wel kapot? :)

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 16:49
Gewoon op google zoeken naar bootdisk cdrom download.
Pagina: 1