Toon posts:

[internet] forum kopieren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er programma's waarmee je van een website een heel forum op kan slaan?
De optie ofline maken in IE werkt nou niet echt zo goed?
Ik wil dit doen omdat ik bang ben dat het forum down gaat.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:36

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

In internet explorer kan je bestand -> pagina opslaan doen. maar een heel forum rippen lukt je niet. je kan niet offline de database bekijken.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Kijk eens bij downloads.com en bij de volgende categorie daar vind je diverse programma's waarmee je een website kan retrieven of opslaan. Ditzelfde geld natuurlijk ook voor een forum o.i.d.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kijk met wat slim scripten. Kan je tweakers gewoon volledig backuppen. ALs je kijkt naar de url van dit topic dan staat er een nummer in de url. Als je een script maakt dat nummer telkens met 1 ophoogt en vervolgens (met wget bijv). Kan je zo alle pagina's afgaan. Ik denk wel dat je IP binnen het uur gebanned is maar goed zo kan het wel

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:44
Mag ik vragen waarom je dat wil? Je kan wget 'recursief' laten werken en dan volgt ie de links maar ik vind het maar een beetje vreemd..

|>

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Daarbij komt nog dat de meeste databases met wachtwoorden zijn beveiligd.
Kun je verder niet veel aan veranderen.

Wil je het soms gewoon als een soort naslagwerk gebruiken, of gaat het om de database ( wat mij eigenlijk het meest logische lijkt)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 20:50

Pogostokje

* twiet *

Kan je niet gewoon de database copieren? Als je ebng bent dat het down gaat zal het wel je eigen forum zijn lijkt mij?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Met wget kun je een html backup maken van een hele site, als je alle links relatief converteert kun je er zelfs gewoon op de oude manier doorheen bladeren. Dit lijkt me de enige mogelijkheid als je geen database toegang hebt. Denk er wel aan dat je wget dan vastlegt aan het domein, anders blijft die links volgen en heb je dadelijk het halve internet gebackupped ;)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 18:46
Maak gewoon een backup van de database & van de bestanden op de ftp server :S

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Website downloaden kan met HTTrack offline browser.

Maarrr... forums downloaden geeft vaak problemen, pagina's die in 1000-voudige kopieën terugkomen, etc... Mijn eigen forum heb ik alleen ooit kunnen downloaden (om op een cd'tje te zetten) door vele opties/linkjes in de forumpagina's uit de source weg te halen. Op een gegeven moment waren de pagina's eenvoudig genoeg voor de spider om te volgen.

Gericht enkele interessante pagina's bewaren is makkelijker. Dan kan je zelfs printen (naar pdf).

[ Voor 14% gewijzigd door BraveWorld op 21-01-2005 13:27 ]

Dit is geen signature...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wil je dat wel? Ik kan me voorstellen dat de serveradmins je bijvoorbeeld hier al heel snel in de firewall gaan gooien als je heel GoT probeert te leechen :+

Als je het hele forum wil downloaden: mail de beheerders en vraag of je langs mag fietsen met een paar DVD's. Oftewel wat [rml]Pogostokje in "[ internet] forum kopieren?"[/rml] / [rml]gideon82 in "[ internet] forum kopieren?"[/rml] zegt; op de MSNMsgr smiley na dan :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was even deze post "kwijtgeraakt".
Ht gaat om een forum waar links naar emule opstaan. Alleen naar de links laten zoeken en deze opslaan is geen optie omdat er de hele beschrijving bij moet. Ik had eigenlijk wel verwacht dat
hiervoor wel een programmatje zou zijn. Maar zo simpel is het dus niet :(
Pagina: 1